جنگل دوهزار از زیباترین جنگل های شمال ایران است که در شهرستان تنکابن واقع شده است. در این جنگل می‌توانید از مراکز پرورش ماهی نیز بازدید کرده و لذت خوردن یک ماهی کبابی بی نظری در جنگل دوهزار را نیز تجربه کنید.

بازدید از جنگل دوهزار، یک کار واجب قبل از مرگ

در ابتدای لیست جنگل‌های زیبا و البته با امکان اقامت و تفریح، حتماً به جنگل دوهزار و جنگل سه هزار برمی‌خورید. مناطق زیبا و بی‌نظیری که در تنکابن مازندران هستند و هر آنچه برای یک تفریح و استراحت در آخر هفته بخواهید در اختیار شما قرار می‌دهد.

طبیعت سرسبز و زیبا که وقتی در دل آن قدم می‌زنید، کم‌کم ارتفاع می‌گیرد و اگر در فصل بارندگی به آنجا سفر کرده باشید، خود را در مه خواهید دید. اینجا برای هر نوع سفری بهترین گزینه است، اگر اهل ماجراجویی باشید، می‌توانید در دل جنگل‌ها به دنبال ماجرایی تازه باشید.

اگر از روی نقشه به جنگل‌های دوهزار و سه هزار نگاه کنید، در جنوب تنکابن جنگل‌های وسیعی را می‌بینید که با دو جاده از دو طرف محاصره شده‌اند. دلیل این دسترسی متفاوت‌ هم وجود کوه‌ها در بین این دو جنگل است که آن‌ها را به دو جنگل تقسیم کرده است.

بازدید از جنگل دوهزار، یک کار واجب قبل از مرگ

از جمله زیباترین مسیرهای جنگلی شمال ایران و استان مازندران جاده دوهزار است که از تنکابن (شهسوار) شروع شده و با گذشتن از جنگل های سبز و زیبای البرز در کنار رودخانه دوهزار موجب خلق منطقه گردشگری و بسیار چشم نوازی شده است و در نهایت تا حوالی استان قزوین امتداد می یابد. آب و هوای دوهزار معتدل و کوهستانی با تابستان های مطبوع و زمستان‏ هایی نسبتا سرد است. نزدیکترین نظریه برای نامگذاری این جاده، رسیدن به محل هایی با ارتفاع ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است.

دره سرسبز و زیبای دو هزار در ضلع شمالی ارتفاعات البرز و در جنوب شهر تنکابن، به علت شرایط طبیعی و اقلیمی منحصر به فرد خود، مجموعه زیستی و طبیعی کم‏ نظیری را به وجود آورده است و قله‏ ها، چمنزارها، جنگل ‏ها، مرتع ‏ها و یخچال‏ های طبیعی را در خود جای داده است و چشم ‏اندازهای بسیار زیبای کوهستانی، چمن‏زار و جنگل ‏های مرتفع جلگه ‏ای در این دره و منظره دریای خزر از ارتفاعات این جنگل، جاذبه طبیعت‏ گردی متنوعی برای گردشگران فراهم آورده است.

در همان ابتدای ورود به جاده جنگلی، رودخانه‌ای در کنار درختان سرسبز وجود دارد. هر چه به سمت جلو حرکت کنید، ارتفاعتان از سطح زمین بیشتر شده و رفته رفته رودخانه را در میان دره‌ای می‌بینید. اگر آن مسیر را ادامه دهید رودخانه از دیدتان ناپدید می‌شود. هر چه ارتفاعتان بیشتر می‌شود، دید وسیع‌تری به کوه‌ها خواهید داشت. در جنگل دو هزار تنکابن، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی برای بازدید کنندگان فراهم شده‌اند. این امکانات در بخش‌های مختلف جنگل دو هزار قرار داده شده که در ادامه می‌خواهیم به معرفی آن‌ها بپردازیم. اگر با تور گردشگری تنکابن به این شهر بروید می‌توانید از تمام مناطق دیدنی آن بازدید کرده و سفری پر بارتر را تجربه کنید.

بازدید از جنگل دوهزار، یک کار واجب قبل از مرگ

مسیر جاده دوهزار

فاصله جاده دوهزار از تهران ۲۷۰ کیلومتر است و از طریق جاده چالوس با زمان تقریبی شش ساعت امکان پذیر است ولی برای دستیابی به این منطقه از طریق شهر تنکابن باید از تنکابن به سمت خرم آباد (شهر کوچکی حدود ده کیلومتری تنکابن) حرکت کنید و بعد از ۱۵ کیلومتر در مسیر دوهزار به منطقه ای به اسم قلعه گردن می رسید و از آنجا مسیر جاده ۲۰۰۰ را ادامه دهید.

در صورتی که می خواهید از تهران با اتوبوس بروید، به ترمینال غرب در میدان آزادی رفته و پنج ساعت بعد به تنکابن می رسید. در ضمن تاکسی های خطی نیز در ترمینال حضور دارند و مسافران را به تنکابن جابه جا می کنند.

استخرهای پروش ماهی جنگل دوهزار

در جنگل دو هزار یک استخر پرورش ماهی قزل آلا وجود دارد. گردشگران می‌توانند در بازدید از جنگل از همین محل ماهی تازه تهیه کرده و نوش جان کنند. خوردن کباب ماهی در جنگل دو هزار طعم و لذت دیگری دارد و حتماً به پرسنل سفارش تهیه این غذای کبابی خوشمزه را بدهید.

سر تا سر جاده ۲۰۰۰ میتوانید حوضچه های پرورش ماهی قزل آلا را ببینید که با استفاده از آب رودخانه دوهزار پر میشوند. ماهی قزل آلای زنده را میتوانید از این مراکز خریداری کنید و بعضی ها هم ماهی تازه کبابی میفروشند.

علاوه بر این در این منطقه انواع مربای محلی و لبنیات سنتی یافت می شود. اهالی این منطقه با داشتن گل و گیاه ها و میوه های فراوان، مرباهای خوشمزه ای مانند مربای پرتقال، تمشک، گل و مربای بهارنارنج تهیه می کنند و به گردشگران عرضه می کنند. عسل طبیعی نیز از خوراکی های خوشمزه و مفید این منطقه است. اگر به دوهزار سفر کردید حتما از غذاهای محلی زنان روستا نوش جان کنید.

بازدید از جنگل دوهزار، یک کار واجب قبل از مرگ

ته جاده دوهزار کجاست؟

جاده دوهزار بعد از روستای امامزاده قاسم به یک دوراهی میرسد که مسیر سمت چپ بعد از طی ۷ کیلومتر در جاده ای پرشیب و زیبا به روستای سرسبز عسل محله میرسد. این مسیر در نهایت به دشت سرسبز و زیبای دریاسر ختم میشود. دشت دریاسر در مسیر صعود به قله سیالان قرار دارد. این دشت زیبا با آب و هوای بسیار مطبوع و پوشیده از گل‏ها و گیاهان متنوع و چشم ‏انداز کوه‏های زیبای هر تنگ لات، خان بن، سیاهکلو کل لات و چشمه‏ سارهای پرآب، یکی از جاذبه ‏های منحصر به فرد طبیعی ایران به شمار می‏ رود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید