در پی محدودیت تحصیل برای دانشجویان دختر افغانستانی، تعدادی از دانشگاه‌های ایران برای پذیرش زنان افغانی تا زمان رفع این محدودیت اعلام آمادگی کردند.

شرایط پذیرش دانشجویان دختر افغانستانی در دانشگاه های ایران فراهم شد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا،قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در پی محدودیت تحصیل برای دانشجویان دختر افغانستانی، تعدادی از دانشگاه‌های ایران همچون دانشگاه الزهرا (س) تهران، دانشگاه کوثر بجنورد و دانشگاه حضرت معصومه (س) قم برای پذیرش زنان افغانی تا زمان رفع این محدودیت اعلام آمادگی کردند.

وحید حدادی اصل روز شنبه افزود: دانشگاه الزهرا (س) تا ظرفیت ۵۰ نفر آمادگی پذیرش دانشجویان دختر افغانستانی را دارد و در صورت تامین خوابگاه، امکان افزایش ظرفیت نیز فراهم است.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه کوثر بجنورد به عنوان یکی از دانشگاه های تک جنسیتی مختص زنان که در شرق کشور و استان خراسان شمالی قرار دارد نیز اعلام آمادگی کرده است که از دانشجویان افغانستانی برای تحصیل در این دانشگاه پذیرش کند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) در استان قم هم آمادگی خود را برای پذیرش ۳۰۰ دانشجو به صورت حضوری و هزار دانشجو به صورت مجازی اعلام کرده است.

حدادی‌اصل تصریح کرد: پذیرش داوطلبان افغانستانی به صورت مجازی و در حد محدودی به صورت حضوری خواهد بود.

هفته گذشته ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش پنج هزار دانشجوی افغانستانی در دوره های آموزش حضوری تا مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

جلال درخشه معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی هم اخیرا اعلام کرد: این دانشگاه در واحدهای متعدد دانشگاهی خود در سراسر کشور، پذیرای زنان مشتاق علم و دانش از کشور افغانستان است.

چندی پیش سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در حکمی به دانشگاه‌های خصوصی و دولتی دستور داد که تحصیل دختران افغانستان را به حالت تعلیق درآورند؛ در این حکم گفته شده است که تصمیم تعلیق تحصیل زنان براساس ابلاغ کابینه‌ طالبان گرفته شده است. حافظ ضیاءالله هاشمی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی طالبان صحت این حکم را تأیید کرده‌ است.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان، درهای مدارس در مقطع بالاتر از پایه ششم را نیز به روی دختران بستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زینب نوری AF ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 0
    بسیار عالی چطور می‌توانم ثبت نام کنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید