از دیگر ویژگی‌های برجسته این موزه می‌توان به نمایش‌های قوم‌نگاری در صنایع دستی سنتی، آداب و رسوم، زیور آلات و آلات موسیقی و همچنین مجموعه‌ای کوچک از اتومبیل‌های قدیمی، از جمله رولز رویس مورد استفاده رئیس‌جمهور سابق، جولیوس نیرر، اشاره کرد.

موزه ملی و خانه فرهنگ(دارالسلام)

سلام نو-سرویس گردشگری: دارالسلام یکی از شلوغترین بنادر آفریقای شرقی، بزرگترین شهر و مرکز تجاری تانزانیا است. اگرچه دارالسلام از جاذبههای گردشگری معمولی و کوتاه است، اما بهدلیل موقعیت ساحلیاش در بین مسافران محبوب است. حال و هوای آن به طرز شگفتانگیزی آرام است و به لطف ترکیبی از فرهنگهای آفریقایی، عربی و هندی، برای گردشگران جذابیتهای زیادی دارد.

نام این شهر در زبان عربی به معنای ”پناه صلح“ است. بندر دارالسلام که در میان برخی از مهمترین مسیرهای دریایی جهان قرار دارد، بندر اصلی تانزانیا است. در بخش شمالی بندر، جبهه کیووکونی قرار دارد، با بازار ماهی شلوغ که در آن قایق‌ها هر روز صبح در سپیدهدم حرکت می‌کنند تا صید شب را تخلیه کنند.

مستعمرهنشینان آلمانی دارالسلام را با ترتیب دادن الگوی شبکهای از خیابانهایی که در اطراف بندر قرار دارند سازماندهی کردهاند. کلیسای لوتری و کلیسای جامع سنت جوزف سازههای قابل توجهی در اسکله هستند و شهر موزه ارزشمندی دارد. معماری این شهر ترکیبی از تأثیرات سواحیلی، آلمانی، آسیایی و بریتانیایی است.

برای دریافت ایده های بیشتر در مورد مناظر، لیست ما از برترین جاذبهها و مکانهای دیدنی دارالسلام را بخوانید.

  1. موزه ملی و خانه فرهنگ

دارالسلام، یکی از زیباترین شهرهای اسلامی

موزه ملی و خانه فرهنگ شما را به سفری در گذشته رنگارنگ تانزانیا میبرد. این موزه که در ابتدا در سال ۱۹۴۰ بهعنوان یادبود پادشاه جورج پنجم افتتاح شد، فسیل‌های مهم برخی از اجداد اولیه انسان را که در حفاری‌های لیکی در دره اولدووی کشف شده‌اند، به نمایش می‌گذارد.

همچنین میتوانید درباره میراث قبیلهای تانزانیا و تأثیر تجارت برده در آن و دوره های استعماری بیاموزید.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این موزه می‌توان به نمایش‌های قوم‌نگاری در صنایع دستی سنتی، آداب و رسوم، زیور آلات و آلات موسیقی و همچنین مجموعه‌ای کوچک از اتومبیل‌های قدیمی، از جمله رولز رویس مورد استفاده رئیس‌جمهور سابق، جولیوس نیرر، اشاره کرد.

  1. موزه روستا

دارالسلام، یکی از زیباترین شهرهای اسلامی

در حدود ۱۰ کیلومتری شمال مرکز شهر، موزه دهکده خانههای سنتی برخی از ۱۲۰ گروه قومی تانزانیا را به نمایش میگذارد. می‌توانید در نمونه‌هایی از خانه‌های قبیله‌ای پراکنده در ۱۵ هکتار بگردید و با آداب و رسوم و صنایع دستی سنتی آشنا شوید.

بیشتر بازدیدکنندگان یک تور خودراهنما دارند، زیرا هر کلبه دارای علائم تفسیری است که جزئیات نحوه ساخت خانهها و مصالح استفاده شده را نشان میدهد. اما اگر اطلاعات بیشتری میخواهید، میتوانید یک راهنما نیز استخدام کنید.

این موزه همچنین میزبان رقص های قبیله ای و سایر فعالیت های فرهنگی است. بهویژه کودکان عاشق کاوش در کلبه های مختلف این مکان و مصنوعات سنتی آن هستند.

  1. سفر یکروزه به جزیره مبودیا

دارالسلام، یکی از زیباترین شهرهای اسلامی

جزیره زیبای مبودیا، در منطقه حفاظت شده دریایی دارالسلام، دنیایی دور از هیاهو و شلوغی مرکز شهر دارالسلام دارد.

جویندگان خورشید به اینجا میآیند تا در سواحل شنی سفید جزیره استراحت و غواصی کنند و در آبهای فیروزهای شنا کنند. باندا (کلبههای کاهگلی) برای اجاره در ساحل موجود است و مردم محلی غذاهای دریایی تازه کباب شده و نوشیدنیهای سرد میفروشند.

  1. سفر یکروزه به جزیره بونگویو

دارالسلام، یکی از زیباترین شهرهای اسلامی

جزیره بونگویو یک سفر یکروزه یا یک سفر نیمروزه از شهر دارد. کارهای محبوبی که در اینجا انجام میشود شامل استراحت در زیر سایه چترهای کاهگلی در ساحل شنی سفید و خنک شدن در آبهای شفاف است.

فرشته، ستاره دریایی، دلقک و خارپشت دریایی، تنها برخی از گونههای دریایی هستند که ممکن است در میان مرجانها مشاهده کنید.

در پشت ساحل، مسیرهای طبیعتگردی بین درختان بائوباب به سمت ساحل مقابل جزیره می‌پیچد. اسنک بار در فضای باز نوشیدنیهای سرد و غذاهای دریایی تازه کبابی سرو میکند.

بونگویو در حدود چهار مایلی شمال شهر قرار دارد و شما میتوانید در اینجا از اسکله یک قایق بگیرید. این سفر حدود ۳۰ دقیقه طول میکشد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید