۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 55419319

تهران مملو از جاذبه دیدنی و گردشگری است، در همین راستا با ما همراه باشید و درباره زیباترین دیدنی‌های تهران بیشتر بدانید.

زیباترین دیدنی‌های تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: دیدنی های تهران به قدری زیاد هستند که شاید حتی بسیاری از پایتخت نشینان هنوز نتوانسته اند به بازدید از تمام آن ها موفق شوند. خوب است بدانیم که مکان های دیدنی تهران تنها به مراکز خرید و رستوران ها ختم نمی شود و بسیاری جاذبه های دیدنی و گردشگری دیگری در آن وجود دارند با این توصیف در ادامه به تعدادی از دیدنی‌های زیبای تهران می‌پردازیم.

دیدنی‌های زیباتر در تهران

موزه ایران باستان

موزه ایران باستان که با نام موزه ملی ایران شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین موزه ایران است که در حکم موزه مرجع محسوب می‌شود. در این موزه آثار ارزشمندی از دوران‌ پیش از تاریخ ایران تا دوران اسلامی در معرض نمایش قرار دارند و در نتیجه می‌توانید سیر تاریخی ایران از ابتدا تا به امروز را مشاهده کنید. موزه ملی شامل دو بخش می‌شود که بخش ایران باستان به اشیای تاریخی از دوران پارینه سنگی تا دوران ساسانی تعلق دارد و علاقه‌مندان به تاریخ را جذب خود می‌کند. موزه ایران باستان نیز از بخش‌های پیش ‌از تاریخ ایران و دوران تاریخی تشکیل شده است.

زیباترین دیدنی‌های تهران

آثار دوران پس از اسلام نیز در بخش اسلامی به نمایش در آمده‌اند. این بخش از موزه، ۶ تالار در دو طبقه دارد که بر اساس زمان‌بندی تاریخی چیدمان شده‌اند و از تالارهای صدر اسلام تا سلجوقی، ایلخانی، تیموری، صفویه، افشار، زند و قاجار را در بر می‌گیرند.

معماری موزه نیز درخور توجه است؛ به‌خصوص که آندره گدار فرانسوی، معمار آن بود و ورودی ساختمان را با الهام از طاق کسرا طراحی کرد. همچنین ساختمان آجری و قرمزرنگ آن نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رول

تلفن: ۰۲۱۶۶۷۰۲۰۶۱

کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که در بافت قدیمی شهر قرار دارد و دسترسی به آن با وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار آسان است. این بنای ارزشمند، سندی زنده از تاریخ ایران و نمونه‌ای منحصربه‌فرد از معماری و تزیینات به حساب می‌آید که در فهرست میراث یونسکو و آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. هنگام حضور در کاخ می‌توانید از ایوان تخت مرمر بازدید کنید که به‌عنوان قدیمی‌ترین بنای کاخ، تزیینات متنوعی از قبیل گچ‌بری، خاتم‌کاری، سنگ‌تراشی، منبت، مشبک و آینه‌کاری دارد.

زیباترین دیدنی‌های تهران

شمس‌العماره نیز که روزگاری نماد پایتخت محسوب می‌شد؛ همچون نگینی در این کاخ می‌درخشد. در ادامه از خلوت کریمخانی بازدید کنید که سنگ مزار ناصرالدین شاه و تخت مرمی فتحعلی شاه را در خود جای داده است. تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، تالار برلیان، تالار الماس و کاخ ابیض هر یک با تزیینات و تاریخچه خود، جذابیت زیادی برای گردشگران دارند.

از دیگر بخش‌های مهم کاخ گلستان می‌توان به آلبوم خانه اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین مخازن عکس دنیا محسوب می‌شود. در مرکز اسناد خطی نیز می‌توانید اسناد خطی و مکتوب دوره قاجار را تماشا کنید.

آدرس: تهران، خیابان ۱۵ خرداد، میدان ارگ

تلفن: ۰۲۱۳۳۱۱۳۳۳۵

چند جاذبه دیدنی و زیبای تهران

سر در باغ ملی

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که در خیابان پررفت و آمد امام خمینی قرار گرفته سر در باغ ملی نام دارد. این بنا متعلق به دوران قاجار بوده که به عنوان یکی از زیباترین دروازه‌های کشور به شمار می‌رود. همچنین پیش از ساخت برج آزادی سر در باغ ملی به عنوان نماد پایتخت ایران شناخته می‌شد.

زیباترین دیدنی‌های تهران

هر فرد با دیدن این بنای تاریخی ناخودآگاه به یاد معماری خاص و منحصربه‌فرد ایران در زمان قدیم می‌افتد. احداث این دروازه در زمان پادشاهی فتحعلی شاه قاجار صورت گرفته که به منظور ورود به میدان مشق که از میدان‌های نظامی آن زمان به حساب می‌آمد و در اختیار قشون شاهنشاهی قرار داشت، مورد استفاده قرار می‌گرفت. در آن زمان سر در باغ ملی را با نام دروازه مشق می‌شناختند.

معماری این بنا ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است که با نگاه بر کاشی‌ها و کلاه فرنگی می‌توانید این سبک معماری که مخصوص آن دوره بوده را متوجه شوید و برای ساخت این بنا از مصالحی چون سنگ، چوب، آجر، آهن و برنز استفاده شده است.

باغ فردوس

یکی از مهشورترین مکان های دیدنی تهران باغ فردوس می باشد که در نزدیکی میدان تجریش واقع شده است. باغ فردوس یکی از بناهای به جا مانده از دوره حکومت قاجار می باشد که در آن زمان باغ های فراوانی در شهر تهران ساخته شدند که یکی از آن ها همین باغ می باشد.

زیباترین دیدنی‌های تهران

به جهت داشتن امکانات تفریحی و رفاهی متنوع، توانسته یکی از پاتوق های جوانان و هنردوستان پایتخت شود. این باغ با نام های دیگری همچون باغ معیری، باغ موزه فردوس و موزه سینما خوانده می شود. منطقه ای که باغ فردوس در آن قرار گرفته است یکی از خوش آب و هواترین مناطق استان تهران می باشد.

این باغ از زمان ساخت تا کنون مالکان زیادی داشته است. بنیان گذار باغ فردوس به همراه عمارت، صدر اعظم محمدشاه، شخصی به نام حاجی میرزا آقاسی بود. باغ مذکور دارای مساحت ۲۰ هزار متر مربع و عمارت داخل باغ ۱۰۰۰ متر مربع می باشد که از سه و نیم طبقه تشکیل شده است. باغی که امروزه مشاهده می کنیم در زمان های گذشته دارای چندین استخر، قنات، ساختمان ها و عمارت های دیگری بوده. باغ فردوس در سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل گردید و پس از آن تغییراتی نظیر پوشاندن دیوارهای داخلی توسط گچ، نورپردازی های داخلی و خارجی عمارت در آن صورت پذیرفت.

در حال حاضر امکانات رفاهی متعددی همچون کافه، فروشگاه های صنایع دستی، سالن های سینما و کتاب فروشی در این باغ وجود دارند.

زیباترین دیدنی‌های تهران

هنگامی که وارد فضای باغ می شوید از میان درختان بلند قامت و انبوه و جوی های آب عبور می کنید که بسیار زیبا به نظر می رسند. این باغ می تواند یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی برای عاشقان عکس در تهران به شمار رود.

آدرس باغ فردوس: تهران، خیابان ولیعصر، قبل از میدان تجریش، کوچه بخشایش

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید