رکوردشکنی نرخ دلار در بازار به رکوردشکنی جدید در بازار خودرو منتهی شد؛ بطوریکه امروز شاهد رشد ۴ تا ۱۰۰ میلیونی پرطرفدارهای ایران خودرو بودیم.

رکوردشکنی جدید در بازار خودرو  | رشد 100 میلیون تومانی این خودرو در یک روز! + جدول

به گزارش سلام نو؛ براساس ارزیابی بازار پرطرفداری‌های ایران خودرو و سایپا امروز با افزایش قیمت راهی بازار شدند. فعالان بازار خودرو معتقدند که کنترل بازار خودرو غیر ممکن شده و با این شرایط شاهد رکوردهای عجیب در این بازار هستیم. فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که رشد نرخ دلار را می توان یکی از دلایل افزایش قیمت در بازار خودرو دانست، اما رکوردهای که این روزها بازار خودرو ثبت می‌کند غیرقابل کنترل شده است. از سوی دیگر فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند بازار خودرو در حالی این روزها شکل افزایشی به خود گرفته که خریداران خودرو تنها نظاره گر این بازار هستند و برای خرید و فروش وارد بازار آزاد نمی شوند و در حال حاضر خرید از طریق بورس کالا یا پیش فروش خودروسازان تنها مسیرهای است که همچنان برای خریداران جذاب است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S۷ پلاس»، «سمند LX با موتورEF۷»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF۷» امروز با رشد چهار میلیون تومانی در بازار ۴۳۹ میلیونی شد. اما ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز شاهد رکورد شکنی جدید «هایما S۷پلاس» در بازار بودیم و این خودرو در بازار امروز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون قیمت گذاری شد و رشدی ۱۰۰ میلیونی نسبت به روزهای گذشته داشت. رشد قیمت این خودرو در حالی صورت گرفته که هفته گذشته شاهد عرضه آن در بورس کالا بودیم، عرضه‌ای که چند روز ثبات قیمت «هایما S۷پلاس» در بازار را به همراه داشت و پس از قیمت آن چله از کمان جهید و امروز شاهد رشد قیمت آن در بازار بودیم.

از سوی دیگر در بازار امروز «تارا دنده ای» هم امروز با رشد ۱۷ میلیونی در بازار ۶۰۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد. رصد بازار همچنین نشان دهنده آن است که خانواده دنا امروز با رشد ۲۸ و ۱۸میلیون در بازار داشتند. با این شرایط «دنامعمولی» در بازار امروز ۵۷۰میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افزایش ۱۸ میلیونی در بازار ۷۱۰ میلیون قیمت خورد.

اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» افزایش ۱۸ میلیونی داشت و ۵۵۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

ایران 3 دی

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید