۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
کد خبر: 55407662

قاشق تراش محله یکی از روستاهای جنوب شهرستان تنکابن است. این روستا دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است و با توجه به فاصله‌ای که با ساحل دارد کمتر بافت سنتی و قدیمی خود را از دست داده است.

قاشق تراش محله کجاست؟

سلام نو-سرویس گردشگری: قاشق تراش محله، روستایی است از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنکابن در استان مازندران ایران. این روستا در دهستان بلده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۴ نفر (۱۰۵خانوار) بوده است.

شهر رویایی تنکابن یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است که از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بینظیری برخوردار می باشد. در تنکابن به ترکیبی از عوامل شگفت انگیز طبیعی مانند آفتاب، دریا، کوه، دشت و جنگل به سهولت دسترسی دارید. آبشارهای کوه سر تنکابن مجموعه ای از آبشارهایی هستند که از جاذبه های اکوتوریستی این شهر به شمار می روند.

یکی از مناطق طبیعت گردی محبوب در شهر تنکابن، پارک ملی خشکه داران است. اگر در سفر تنکابن قصد بازدید از این پارک ملی را دارید، می بایست از شهر تنکابن وارد جاده تنکابن – چالوس شوید تا در کیلومتر 30 این جاده، به پارک ملی خشکه داران، از جمله جذاب ترین و شلوغ ترین دیدنی های تنکابن برسید. در واقع پارک ملی خشکه داران در حد فاصل نشتارود و عباس آباد قرار دارد که فاصله این پارک بزرگ و دیدنی تا دریا کمتر از 120 متر می باشد.

دیدنی‌های تنکابن

کوه سر و آبشارهایش

آبشار کوه سر از جمله آبشارها جذابی است که در سفر به تنکابن، پیشنهاد می کنیم حتماً از آن بازدید کنید. گردشگران برای دسترسی و بازدید از آبشار کوه سر کافیست ابتدا به شهرستان نشتارود از توابع تنکابن مراجعه کنید و در حد فاصل روستای جنگلی سفیدآب و کوه سر، به این آبشار جذاب و دیدنی برسید.

آبشار کوه سر در منطقه ای سرسبز و دیدنی قرار دارد که در اطرافش، آبشارها و چشمه های بسیاری وجود داشته و در فصل بهار و تابستان، گردشگران زیادی را در این منطقه مشاهده خواهید کرد که بساط پیک نیک خود را پهن کرده اند. آبشار کوه سر هم همانند سایر آبشارها در منطقه ای خوش آب و هوا قرار داشته و می توان به لطف نقاط مناسب اطراف آبشار، بساط پیک نیک را پهن کرده و ساعت ها از طبیعت بکر به همراه صدای دلنشین پرندگان و آبشار نهایت لذت را برد.

پیشنهاد می کنیم اگر در میان دیدنی های تنکابن قصد بازدید از آبشار کوه سر را داشتید، نگاهی هم به دیدنی های جذاب اطراف آبشار از جمله منطقه جنگلی دینا سرا، مرداب نشتارود، آبشار کمیلیه، منطقه ییلاقی داغ کوه و پارک ملی خشکه داران هم بیاندازید.

قاشق تراش محله کجاست؟

پل علی آباد پایین

اگر میخواهید یکی دیگر از آثار تاریخی دوران قاجاریه در میان دیدنی های تنکابن را از نزدیک ببینید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به روستای علی آباد پایین بیاندازید. گردشگران جهت بازدید از پل علی آباد پایین می بایست در شهر تنکابن ابتدا وارد بخش مرکزی شهر شوند و سپس در این بخش، با استفاده از تابلوهای راهنما راهی دهستان گلیجان شده و در این دهستان، به سمت روستای علی آباد پایین بروند. این پل تاریخی در میان بومی های روستا از ارزش و اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد و همچنین خوب است بدانید پل علی آباد پایین در اسفند ماه سال 1386، در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

قاشق تراش محله کجاست؟

قله سیالان

معروف‌ترین مکان توریستی و گردشگری در تنکابن قله سیالان است. قله سرسبز و زیبای سیالان در مرز استان‌های مازندران و قزوین قرار گرفته است. سیالان بلندترین قله تنکابن است که به دلیل اینکه بین مناطق دوهزار و رودبارالموت قرار دارد دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. در پای کوه دشتی سبز با نهرهای کوچک، مکانی آرامش‌بخش و طبیعی ساخته است که مناسب برای استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت است.

بازار ماهی فروش‌های تنکابن

خرید و چشیدن طعم خوراکی‌های محلی و طبیعی یکی از جذابیت‌های سفر است. تنکابن هم مثل هر شهر دیگری بازارهای محلی و سنتی خاص خودش را دارد. یکی از این مراکز خرید تنکابن، بازار ماهی‌فروشان است که می‌توان انواع و اقسام ماهی‌های دریای خزر و رودخانه های اطراف را از آن‌جا تهیه کرد. صیادان هر روز ماهی‌های تازه را در این بازار برای فروش عرضه می‌کنند. زمانی‌ که فصل صید ماهی است این بازار مملو از جمعیت است و فضای شاد و خاطره‌انگیزی دارد.

قاشق تراش محله کجاست؟

منطقه حفاظت شده بلس کوه

هر جاذبه گردشگری و دیدنی در هر شهری، از اهمیت و ارزش بخصوصی برخوردار است اما در میان دیدنی های تنکابن، منطقه حفاظت شده بلس کوه جزء مهم ترین، محبوب ترین و پر اهمیت ترین مناطق گردشگری می باشد. برای بازدید از این منطقه حفاظت شده جذاب و دیدنی، کافیست به جنگل دوهزار و سه هزار مراجعه کرده و مابین رودخانه دوهزار و سه هزار، به این منطقه سرسبز برسید.

لازم به ذکر است برای بسیاری از گردشگران همواره سوال پیش می آید که در میان دیدنی های تنکابن، دلیل پراهمیت بودن این منطقه برای چیست؟ در پاسخ به این سوال خوب است بدانید در منطقه محافظت شده بلس کوه، تنوع جانوری مختلفی وجود دارد که شامل خرس قهوه ای، گراز، روباه، دارکوب، هدهد، خرگوش، پلنگ، پازن، چکاوک، کبوتر جنگلی، عقاب و غیره وجود دارد اما مهم ترین دلیل، وجود گون های مرال و شوکا است که در جهان بسیار نادر هستند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید