۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 55407310

با تشدید آلودگی هوا در روزهای اخیر و تاثیر خطرناک آن برای سلامتی بدن انسان، استفاده از ماسک برای کاهش این خطرات مفید است.

در هوای آلوده چه ماسکی بزنیم؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مورد استفاده از ماسک در هوای آلوده، نکاتی را متذکر شد.

مهدی کمری گفت: بعد از شیوع بیماری کووید ۱۹ استفاده از ماسک تقریباً به یک امر ضروری تبدیل شد. این موضوع در مورد آلودگی هوا حتی بیشتر از دوران همه گیری کووید ۱۹ دارای اهمیت است با این تفاوت که ماسک‌های جراحی و یا سه لایه معمولی در آلودگی هوا تقریباً بی اثر هستند.

وی افزود: ماسک‌های مناسب در شرایط آلودگی هوا، شامل انواع N ۹۵ (NIOSH-۴۲ CFR ۸۴)، KN ۹۵ (GB ۲۶۲۶-۲۰۰۶) و FFP ۲ (EN ۱۴۹-۲۰۰۱) هستند که می‌توانند با استفاده از استانداردهای شناخته شده بین‌المللی تا ۹۵ درصد ذرات معلق را فیلتر کنند.

کمری گفت: این ماسک‌ها در دو نوع بدون دریچه و دریچه‌دار تولید می‌شوند. افرادی که مشکوک به بیماری کووید ۱۹ هستند، حتماً باید از نوع بدون دریچه آن استفاده کنند.

وی افزود: افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند و زنان باردار، قبل از استفاده از این ماسک‌ها با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید