تهیه کامل‌ترین وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی به شما کمک خواهد کرد بتوانید بدون دغدغه به مسیر خودتان ادامه دهید.

وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی

سلام نو-سرویس گردشگری: همواره شمال ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همین باعث شده است افراد زیادی آن را مقصد مناسبی برای سفر و طبیعت‌گردی بدانند. اگر قصد دارید با خودرو شخصی به شمال سفر کنید، باید قبل از هر چیزی یک چک لیست از تجهیزات ضروری تهیه کنید. وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی شامل دسته‌بندی‌های گوناگون می‌شوند که هر کدام از آن‌ها اهمیت زیادی دارند. در واقع زمانی که شما سودای سفر دارید، باید فکر همه چیز را کنید و اتفاقات احتمالی که ممکن است بیفتند را پیش‌بینی کنید. در این مطلب قصد داریم اصلی‌ترین تجهیزات را به شما معرفی کنیم؛ پس قبل از اینکه ماشین خود را روشن کنید و بدون برنامه راهی جاده‌های شمال شوید، این مطلب را دنبال کنید.

برای استراحت حتماً چادر مسافرتی بردارید

زمانی که قصد سفر با ماشین شخصی خود را دارید، تهیه چادر مسافرتی می‌تواند در زمان استراحت کمک بسیار بزرگی باشد. همچنین اگر علاقه‌ای به سکونت در ویلا، هتل و یا سایر اقامتگاه‌ها ندارید، چادر انتخاب ایده‌آلی است. چادرهای مسافرتی در اندازه‌های مختلفی وجود دارند و شما بر حسب نیاز و تعداد نفرات می‌توانید سایز مورد نظر را انتخاب کنید.

کیسه خواب، پتو و بالش از دیگر وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی هستند

اگر جزو افرادی هستید که علاقه زیادی به اقامت در چادر دارید، کیسه خواب وسیله‌ای است که نباید آن را از یاد ببرید. اگر به دنبال کاهش هزینه‌های خرید وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی هستید، می‌توانید پتو و بالش را جایگزین کیسه خواب کنید. بهتر است از پتو و بالش‌های مسافرتی استفاده کنید که وزن پایین‌تر و حجم کمتری دارند؛ از این رو می‌توانید وسایل بیشتری را در صندوق عقب ماشین خود جای دهید.

وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی

کیسه خواب، پتو و بالش برای سفر

موارد خوراکی نیز ضرورت دارند

در کنار تمام لوازم باید به فکر خورد و خوراک خود نیز باشید. بهتر است خوراکی‌ها و مواد غذایی را از فروشگاه‌های نزدیک خانه خود خریداری کنید؛ زیرا فروشگاه‌های بین راهی به دلیل شرایطی که دارند، قیمت‌های بیشتری روی محصولات خود اعمال می‌کنند. از مهم‌ترین موادی که باید تهیه کنید، آب است. اگر به اندازه کافی در صندوق عقب ماشین خود جای دارید، می‌توانید از یخچال‌ سفری استفاده کنید و آب و سایر خوراکی‌ها را در آن قرار دهید. از تهیه تنقلات سالم نیز غافل نشوید. آجیل، شکلات‌های غنی‌شده و برخی از میوه‌ها همچون سیب، موز و انگور مناسب‌ترین پیشنهادها برای سفر به شمال هستند. همچنین اگر می‌خواهید در هزینه‌های غذا صرفه‌جویی کنید، در خانه ساندویچ درست کنید.

جعبه کمک‌های اولیه به عنوان وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی باید تهیه شود

از دیگر وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی می‌توانیم به جعبه کمک‌های اولیه اشاره داشته باشیم. با کمک این جعبه می‌توانید تا اندازه بسیار زیادی سلامت خودتان را تضمین کنید. در این جعبه مواردی همچون بتادین، الکل سفید، آسپرین، قرص ضد تهوع، ضد اسهال، قرص ملین، سرماخوردگی، پماد ضد سوختگی، ضد گزیدگی، باند، گاز استریل و چسب زخم جای می‌گیرند. تک تک موارد ذکر شده پراهمیت هستند و نباید نسبت به آن‌ها غافل شوید.

اگر به دنبال لذت بیشتر در سفر هستید، از برداشتن گزینه‌های زیر غافل نشوید

به طور کلی هدف از سفر لذت بردن است. راه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما در لذت بیشتر کمک کنند. به عنوان مثال می‌توانید قبل از سفرتان سیدی، فلش مموری و... را با آهنگ‌های محبوب خود پر کنید و در طول مسیر از گوش سپردن به آن‌ها لذت ببرید. برای اینکه آهنگ‌های خود را از گوشی پخش کنید، اسپیکر بلوتوثی گزینه مناسبی است. دوربین عکاسی نیز برای ثبت خاطرات می‌تواند جالب باشد.

وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی

در طول راه به آهنگ گوش بسپارید

اگر بچه دارید، این بخش مناسب شما است

از دیگر وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی در ارتباط با افرادی است که بچه کوچک دارند. از آنجایی که بدن کودکان حساس‌تر است، پس این بخش را با دقت دنبال کنید. در ابتدا لباس‌ کافی بردارید. لباس زمستانی نباید از یاد برود. حتماً یک پتو کوچک برای کودکتان تهیه کنید؛ زیرا آب‌وهوای شمال غیر قابل پیش‌بینی است. از دیگر لوازمی که تهیه آن‌ها ضرورت دارد شامل شیشه شیر، شیر خشک، ظرف غذای کودک، کالسکه، لوازم حمام کودک، پماد سوختگی کوچک، دستمال مرطوب کودک، پوشک بچه، اسباب‌بازی و... می‌شوند.

برای داشتن سفر راحت‌تر و بدون‌ دغدغه لوازم زیر را تهیه کنید

همان‌طور که مشاهده کردید با شما مهم‌ترین لوازم مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی را به اشتراک گذاشتیم؛ اما برای داشتن سفری راحت‌تر حتماً به چک لیست زیر نیز توجه کنید:

  • پاور بانک
  • شارژر فندکی موبایل
  • زیرانداز بزرگ و ضد آب
  • لباس مناسب
  • چتر
  • کلاه
  • عینک آفتابی
  • و...

وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی

دیگر لوازمی که باید تهیه کنید

سخن آخر درباره وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی

تهیه وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی از مهم‌ترین مباحث به حساب می‌آید که در این مطلب سعی کردیم نکاتی را درباره آن به اشتراک بگذاریم. لوازم ضروری در دسته‌بندی‌های گوناگونی جای می‌گیرند که شما باید تک تک آن‌ها را شناسایی کرده و سپس نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید. آب‌وهوای شهرهای شمالی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد؛ از این رو تجهیزات مرتبط را تهیه کنید تا سفر شما لذت‌بخش‌تر از هر وقت دیگری شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 2
    من شمال خونه خودمم نرفتم تا حالا ( پشت بام )
  • DE ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    دمپایی لب ساحل یادت رفت بگی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید