۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 55399845

اگر شما نیز قصد اقامت در روستاهای جاده چالوس را دارید با ما در این مقاله همراه باشید تا با چند گزینه جذاب در این خصوص آشنا شوید.

اقامت در روستاهای جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده چالوس با تمام زیبایی هایش همچنان محبوب ترین گزینه برای سفر به شمال کشور است. انبوه جاذبه های گردشگری موجود در این جاده باعث شده اند تا اکثر مسافران این محور مواصلاتی را برای رسیدن به شهرهای زیبای مازندران انتخاب کنند. گذشته از این، در بسیاری از موارد خود همین جاذبه ها هستند که هدف اصلی گردشگران از شروع سفر می باشند. جنگل ها، آبشارها، کوه ها، رودخانه ها و دریاچه هایی که در مسیر جاده چالوس و در فاصله نزدیکی با این جاده قرار دارند همواره گردشگران زیادی را برای بازدید از خود وسوسه می کنند. در این بین روستاهایی نیز هستند که با برخورداری از طبیعت بکر و زیبا مقصدهایی ایده آل برای یک مسافرت به یاد ماندنی هستند. در این مطلب به معرفی شماری از این روستاها و شرح جذابیت های ویژه هر کدام از آنها می پردازیم. اگر شما نیز قصد اقامت در روستاهای جاده چالوس را دارید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

روستای سپهسالار

یکی از محبوب ترین گزینه ها برای اقامت در روستاهای جاده چالوس روستای سپهسالار است. این روستای خنک و ییلاقی در همان کیلومترهای ابتدایی جاده چالوس قرار دارد و گذشته از تمام جذابیت ها و زیبایی هایی که دارد، فاصله نزدیک آن با شهر تهران خود یکی از مطلوب ترین ویژگی های سپهسالار است. این روستا در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس واقع شده است و فاصله آن با سد کرج تنها پانزده کیلومتر است. اگر ساکن پایتخت هستید و قصد اقامت در روستاهای جاده چالوس را دارید می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و شاید در کمتر از یک ساعت خود را به روستای سپهسالار برسانید.

مهمترین جاذبه گردشگری روستای سپهسالار آبشار زیبای آن است که در فاصله دو کیلومتری روستا واقع شده است. این آبشار با ارتفاعی بالغ بر ده متر در بین دو صخره قرار گرفته است و منظره ای استثنایی و زیبا را رقم زده است. آبشار روستای سپهسالار بدون شک یکی از زیباترین آبشارهای جاده چالوس و کل ایران به شمار می رود. علاوه بر این آبشار یک رودخانه تماشایی نیز در مرکز این روستا قرار دارد. دره های عمیق و تا حدودی ترسناک سپهسالار نیز می توانند منظره جالبی را پیش روی گردشگران قرار دهند. دیگر جاذبه گردشگری معروف روستای سپهسالار مقبره عجیب امامزاده ابراهیم است. شهرت این مقبره در حدی است که بسیاری از افراد روستای سپهسالار را با نام امامزاده ابراهیم می شناسند. نکته شگفت انگیز در خصوص این مقبره این است که در دل یک غار واقع شده است. روستای سپهسالار با برخورداری از تمام این شگفتی ها یکی از محبوب ترین گزینه ها برای اقامت در روستاهای جاده چالوس است.

اقامت در روستاهای جاده چالوس

روستای ارنگه

روستای ارنگه

بسیاری از افرادی که تجربه خوبی در زمینه اقامت در روستاهای جاده چالوس را دارند با نام روستای ارنگه آشنا هستند. ارنگه در واقع یک روستا نیست. بلکه مجموعه ای متشکل از پنج روستای نزدیک به هم است. این روستاها عبارتند از: روستای گوراب، روستای ابهرک، روستای جی، روستای سیجان و روستای چاران. منطقه دیدنی ارنگه نیز همچون روستای سپهسالار در فاصله بسیار نزدیکی با شهر تهران قرار دارد. این روستا در کیلومتر هجدهم جاده چالوس و میان دو کوه گورا و پورا واقع شده است.

یکی از جاذبه های گردشگری معروف روستای ارنگه مقبره امامزاده حسین است. اما بیش از آنکه خود این مقبره شهرت داشته باشد درخت چنار قدیمی که در حیاط امامزاده حسین قرار دارد هدف اصلی گردشگران از بازدید از این امامزاده است. این چنار تاریخی که گفته می شود قدیمی ترین چنار ایران است با شکوهی گیرا و چشم نواز در حیاط این امامزاده قد برافراشته است. از جمله دیگر جاذبه های توریستی روستای ارنگه می توان به آبشار هفت چشمه اشاره کرد. این آبشار با ارتفاع نود متری خود یکی از مرتفع ترین آبشارهای کل مازندران به شمار می رود. قبرستان روستای ارنگه نیز یک جاذبه تاریخی محسوب می شود و قدمت آن چند هزار سال تخمین زده می شود.

اقامت در روستاهای جاده چالوس

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک

ناصرالدین شاه قاجار برای اقامت در روستاهای جاده چالوس روستای شهرستانک را انتخاب می کرد. در واقع در دل این روستا یک کاخ قجری قرار دارد که محل اقامت این شاه قاجار و دیگر پادشاهان این دوره بوده است. شهرستانک یک منطقه ییلاقی بسیار خنک و خوش آب و هواست. این روستا در نزدیکی منطقه آسارا و در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس واقع شده است. در هر گوشه روستای زیبای شهرستانک طبیعت با مواهب خود حضوری چشم نواز و روح بخش دارد. درختان انبوه گردو و سیب و توت و آلبالو و زردآلو، رودخانه و چشمه و جنگل، همه و همه در کنار هم زیبایی منحصر بفردی را به این روستا بخشیده اند.

از جمله جاذبه های گردشگری روستای شهرستانک می توان به چشمه پرآب گله گیله اشاره کرد. رودخانه جاری در دل روستا نیز از همین چشمه سرچشمه می گیرد. یکی از قدیمی ترین درخت های سرو ایران نیز در روستای شهرستانک قرار دارد. قدمت این سرو کهن به بیش از دو هزار و هشتصد سال پیش باز می گردد. از دیگر جاذبه های توریستی قابل ذکر در شهرستانک قلعه دزدبند و تپه شنستون را می توان نام برد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید