کردستان، یکی از دل‌انگیزترین استان‌های ایران، نفس گیرترین طبیعت‌ها و فرهنگ ایران را برای خود دارد. ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که کردستان واقعا یک بهشت ​​است.

کردستان

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر به دنبال سفری آرام با مکان‌های دیدنی زیبا و آداب و رسوم حیرت انگیز در میان مردم محلی مهمان نواز هستید، کردستان بی‌نظیر است. کردستان، یکی از دل‌انگیزترین استان‌های ایران، نفس گیرترین طبیعت‌ها و فرهنگ ایران را برای خود دارد. ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که کردستان واقعا یک بهشت است. می‌توانید غذاهای لذیذ کردی را در دهکده‌های باشکوه آن بچشید، در کنار دریاچه‌های آرام قدم بزنید یا حتی در نقاط مختلف پرسه بزنید و از آب و هوا لذت ببرید. سفر به کردستان قطعا بهترین خاطرات ممکن را در ایران برای شما رقم خواهد زد.

بازار بزرگ سنندج

شهر سنندج مرکز کردستان است که شاید اولین جایی باشد که در استان کردستان به آن سفر می کنید . این شهر دارای جاذبه‌های متعددی است که منتظر بازدید از آنها هستند. بازار سنندج یکی از این جاذبه‌هاست که مکانی قدیمی و سنتی مملو از لباس‌های رنگارنگ مرسوم کردی است. پارچه‌های براق و درخشانی که کنار دیوارها نشسته‌اند، فضای شگفت‌انگیزی را به بازار می‌بخشد و با نگاه کردن به اطراف خود، شادی زیادی به دست خواهید آورد.

بازدید از بازار بزرگ سنندج همه روزه به جز جمعه ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر امکان پذیر است. ما از

چرا برای گردشگری باید استان کردستان را انتخاب کنیم؟

پارچه رنگارنگ مورد استفاده در لباس زنان کردی، بازار سنندج

عمارت آصف وزیری

خانه کرد یا عمارت آصف وزیری بنایی باستانی از سلسله صفویه در سنندج است که در نزدیکی بازار قرار دارد تا قبل و یا بعد از بازدید از بازار از آن دیدن کنید. این بنا به عنوان با ارزش‌ترین گنجینه فرهنگی ایران به شمار می رود. آجرکاری‌ها و گچ‌کاری‌های خاص روی دیوارها به دوران صفویه بازمی‌گردد، اما در دوره‌های قاجار و پهلوی (حدود ۲۰۰ سال پیش) طرح‌های بیشتری به بنا اضافه شد که دیدن آنها واقعا چشمگیر است. در داخل عمارت، اتاق‌ها و محوطه‌های مختلفی وجود دارد. اما تنها جایی که در بین همه آنها بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت، سرویس بهداشتی با سبک منحصر به فرد ایرانی بود. در هر اتاق مجسمه‌های مومی برای نشان دادن مردم کرد وجود دارد. بازدید از این موزه مردم شناسی فرصتی شگفت انگیز برای آشنایی با تاریخ، فرهنگ، صنایع دستی و لباس کردی است. این موزه اکنون به نوعی موزه مردم شناسی است که فرهنگ و تاریخ کردی را معرفی می‌کند.

می‌توانید روزهای هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۹:۳۰ از این موزه هیجان انگیز دیدن کنید.

چرا برای گردشگری باید استان کردستان را انتخاب کنیم؟

عمارت آصف وزیری سنندج

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید