شهرکرد یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل چهارمحال و بختیاری جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر قلعه سورک می‌باشد.

قلعه سورک ؛ بنایی تاریخی در دل شهرکرد

سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه سورک معروف به قلعه نصیرخان بختیاری از جاهای دیدنی شهرکرد است و در روستای سورک از توابع بخش کیار و در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. روستای سورک دارای آثار تاریخی دیگری نیز است، اما این قلعه که در حدود اواخر دوره قاجار ساخته شده، مهم‌ترین اثر تاریخی روستا است.

قلعه سورک ؛ بنایی تاریخی در دل شهرکرد

معماری قلعه

قلعه سورک در قسمتی از روستای سورک که مسکونی نیست، قرار دارد. به این مفهوم که ساختمان قلعه به‌صورت منفرد و جدا از قسمت مسکونی روستا ساخته شده است. فاصله ساختمان قلعه از آخرین بخش مسکونی روستا در حدود دویست و پنجاه متر است. قلعه سورک درمحوطه‌ای به مساحت پانزده هکتار قرار دارد. ساختمان قلعه سورک دو طبقه است. زیربنای قلعه در حدود شش هزار متر است. ساختمان اصلی قلعه شامل یک طبقه زیرزمین و یک طبقه شاه‌نشین است.

قلعه سورک ؛ بنایی تاریخی در دل شهرکرد

حوض حجاری شده ترنج شکل، ستون‌های حجاری‌شده، درب‌های چوبی و گچبری‌هایی با نقوش گیاهی تزئینات این بنا را تشکیل می‌دهند.

این بنا توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در حال مرمت است. قلعه سورک با سبک معماری زیبا و جالب هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بی‌شماری است که برای بازدید از این اثر تاریخی به استان چهارمحال و بختیاری سفر می کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید