معروف‌ترین ساختمان‌های استعماری تاریخی شهر در خیابان‌های اطراف میدان قرار گرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها به روی بازدیدکنندگان باز هستند.

۴ جاذبه گردشگری برتر در کوالالامپور + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: کوالالامپور، یک کلانشهر جهانی با نفوذ مذهبی قابلتوجه، مملو از فرصت‌های خرید سطح بالا و کارهای هیجان‌انگیز و مکان‌هایی برای کاوش است. برای بسیاری از مردم، این نقطه شروعی برای کاوش در مالزی است.

برج‌های دوقلوی معروف پتروناس تنها شگفتی این شهر نیستند، اگرچه مطمئنا پربازدیدترین جاذبه شهر هستند. تنوع فرهنگی کوالالامپور به این معنی است که جشنواره‌های زیادی برای لذت بردن در اینجا وجود دارد، از جمله جشن تایپوسام که شامل یک راهپیمایی است.

برای کسب ایدههای بیشتر در مورد نحوه صرف وقت و کارهایی که باید در حین بازدید از این شهر انجام دهید، به لیست برترین جاذبههای توریستی ما در کوالالامپور مراجعه کنید.

  1. برجهای دوقلوی پتروناس

۴ جاذبه گردشگری برتر در کوالالامپور + عکس

قابل تشخیصترین نقطهعطف کوالالامپور برجهای دوقلوی آن است که از بتن مسلح، فولاد و شیشه ساخته شده اند. آسمان‌خراش‌های دوقلو که زمانی بلندترین برج‌های جهان بودند، همچنان بلندترین ساختمان‌های دوقلوی جهان هستند. این برجها با ۸۸ طبقه ارتفاع، نهتنها نمایانترین سازه کوالالامپور هستند، بلکه ترکیبی زیبا از سبک پستمدرن و جزئیات هنر اسلامی هستند.

این برجها توسط یک پل آسمانی در طبقات ۴۱ و ۴۲ بههم متصل شدهاند. اگرچه اکثر طبقات برج‌ها بهصورت خصوصی اجاره داده می‌شوند، اما در طبقات پایینی یک مرکز خرید مجلل با بیش از ۳۰۰ فروشگاه، همچنین یک گالری هنری، یک مرکز علمی، تالار فیلارمونیک و جاذبه‌های دیگر را در خود جای داده است. این برج‌ها به‌ویژه در شب بسیار چشمگیر هستند.

  1. پارک پرندگان کوالالامپور

۴ جاذبه گردشگری برتر در کوالالامپور + عکس

پارک پرندگان کوالالامپور نهتنها یکی از بزرگترین پارکهای پرندگان سرپوشیده جهان است، بلکه یک مرکز تحقیقاتی مهم برای دانشمندانی است که الگوهای رفتاری گونههای خاصی را مطالعه میکنند که مشاهده آنها در طبیعت دشوار است. بیش از ۲۰۰۰ پرنده در اینجا گونههای محلی هستند، اگرچه حدود ۱۰ درصد آنها از کشورهای دوردست تانزانیا و اروپا وارد شدهاند.

این پارک همچنین دارای یک آمفیتئاتر برای ۳۵۰ نفر است که نمایشهای پرندگان و یک منطقه آموزشی ارائه میدهد تا به مهمانان در مورد پرندگان، گونههای در خطر انقراض و غیره آموزش دهد.

  1. میدان مردکا

۴ جاذبه گردشگری برتر در کوالالامپور + عکس

این میدان پارک وسیع که زمانی باشگاه محلی سلانگور بود، اکنون مکانی محبوب برای تجمع، رویدادهای عمومی و رژه روز ملی است. یک میله پرچم ۱۰۰ متری به یاد برافراشتن اولین پرچم مالایا در سال ۱۹۵۷ در اینجا قرار دارد.

معروف‌ترین ساختمان‌های استعماری تاریخی شهر در خیابان‌های اطراف میدان قرار گرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها به روی بازدیدکنندگان باز هستند.

ساختمان سلطان عبدالصمد که بهشدت تحتتأثیر سبک موریها قرار گرفته است، وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ مالزی را در خود جای داده است. گالری شهر کوالالامپور در نزدیکی شهر کوالالامپور داستان شهر را از طریق مدلهای مینیاتوری و نمایشگاههای خلاقانه روایت میکند.

همچنین یک فواره مربوط به دوران ویکتوریا را در اینجا خواهید یافت، جایی که مردم اغلب برای استراحت در آن جمع میشوند. موزه ملی نساجی که محل نمایش لباس‌های سنتی و باتیک است، تنها چند قدم دورتر از این مکان است.

  1. برج کوالالامپور

۴ جاذبه گردشگری برتر در کوالالامپور + عکس

یکی از بلندترین برجهای مستقل در جهان و بلندترین در آسیای جنوب شرقی، برج KL به ارتفاع ۴۲۱ متر به آسمان میرسد و بهعنوان برج تلویزیونی و ارتباطی، رصدخانه فلک اسلامی و دیدبانی بر شهر استفاده میشود.

بازدیدکنندگان میتوانند به رستوران گردان یا سکوی رصد در هوای آزاد که در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد و با آسانسور در کمتر از یک دقیقه به آن میرسند، بروند.

چندین جاذبه در داخل برج وجود دارد، از جمله موزه تفریحی وارونه. یک آکواریوم کوچک و یک فروشگاه سوغاتی که صنایعدستی باکیفیت را ارائه میدهد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید