حمیدرضا اسلامی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان از افتتاح نخستین مدرسه سبز کشور در زنجان خبر داد.

افتتاح عجیب ترین مدرسه ایران در زنجان + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حمیدرضا اسلامی عصر پنج شنبه در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه خیری مشارکتی زنده یاد بهروز عیوضی با حضور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه از سه سال پیش به صورت پایلوت استارت ساخت نخستین مدرسه سبز در زنجان زده شد، گفت: این مدرسه در زیربنایی ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث شده است، گفت: مساحت محوطه این مدرسه ۲ هزار و ۷۱۲ مترمربع مساحت محوطه و طول دیوار این مدرسه ۲۰۹ متر است.

وی افزود: در این مدرسه از سلول‌های خورشیدی برای تولید برق استفاده کرده است و سیستم تصفیه آب خاکستری و استفاده از آب جاری و بارانی برای آبیاری فضای سبز پشت بام استفاده شده است.

اسلامی با بیان اینکه ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیزات این مدرسه صرف شده است، ادامه داد: مدرسه به سیستم اعلام و اطفای حریق مجهز شده است و وجود سیستم گرمایشی هوشمند و عایق انرژی موجب شده است تا کمترین هدر رفت انرژی برای این آموزشگاه پیش‌بینی شود.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه ۱۹ میلیارد ریال توسط خیرین برای ساخت آموزشگاه ۱۲ کلاسه خیری مشارکتی زنده یاد بهروز عیوضی هزینه شده است، گفت: اعتبار دولتی این پروژه نیز ۱۴۳ میلیارد ریال بوده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید