۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
کد خبر: 55397456

آیا تاکنون به این اندیشیده‌اید که می‌توانید در مکان‌های دنج و خلوت اصفهان، خاطرات شیرین و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید؟!

مکان‌های دنج و خلوت اصفهان

سلام نو-سرویس گردشگری: برخی از مکان‌های دیدنی در اصفهان به عنوان مکان‌های دنج و خلوت اصفهان شناخته می‌شوند. این مکان‌ها نیز مانند بسیاری از مکان‌های دیگر در این شهر، مخاطبین خاص خود را در بر دارد. بسیاری از افراد، از این مکان‌ها با عنوان مکان‌های عاشقانه و دو نفره نیز یاد می‌کنند. چه بسا که این مکان‌ها، در بر دارنده‌ی بسیاری از خاطرات شیرین و دلنشین برای گروه‌های سنی مختلف، بوده است.

قطعا هر فردی دوستدار طی کردن لحظات شیرین در برخی از مکان‌های دنج و خلوت در شهرهای توریستی است. شهر اصفهان به جهت برخورداری از شرایط گردشگری بسیار زیاد، همواره یک شهر شلوغ و پرتردد به شمار می‌رود. بنابراین در کمتر مکانی می‌توان از یک خلوت دلنشین و جذاب، لذت برد. اما برخی از مکان‌ها در این شهر، به عنوان مکان‌های خلوت و دنج، به شمار می‌روند.

آیا مکان‌های دنج و خلوت اصفهان را می‌شناسید؟!

همانطور که ذکر کردیم، گاهی افراد دوست دارند که به مکان‌های دنج و خلوت اصفهان رفته و از جذابیت و خاطرات سفر خود لذت ببرند. فارغ از اینکه در چه سنی هستید، قطعا به یک خلوت دلنشین نیازمند خواهید بود. این خلوت دنج می‌تواند خاطرات به یاد ماندنی و بی نظیری را برای شما رقم بزند. اما این مکان‌های دنج، در کجا قرار دارند؟ نام آنها چیست؟ چطور می‌توان به آنها دست یافت؟! اگر بخواهیم به این مکان‌های خاطره انگیز اشاره کنیم، قطعا با موارد بسیار زیادی مواجه خواهیم بود. در ادامه به ذکر برخی از آنها می‌پردازیم:

چهار باغ عباسی از مکان‌های دنج و خلوت اصفهان:

اگر نیازمند یک پیاده روی دل انگیز در فصل‌های مختلف سال، در مکان‌های دنج و خلوت اصفهان هستید، چهار باغ عباسی را انتخاب کنید. این مکان به عنوان یکی از مکان‌های جذاب برای قرارهای دو نفره و عاشقانه نیز به شمار می‌رود. برخورداری از یک محیط دیدنی و جذاب، برخورداری از هوای دلپذیر، برخورداری از وسعت زیاد و ... خاطرات دل‌انگیزی را برای شما رقم می‌زند. چه بسیار قرارهای عاشقانه که این باغ، شاهد آنها بوده است.

این محل دنج و جذاب، می‌تواند در فصول مختلف، پذیرای مسافران مختلف باشد. در هر فصل می‌توانید از زیبایی‌های وصف نشدنی این باغ، لذت ببرید. این محل به جهت برخورداری از وسعت بسیار زیاد، به ندرت شلوغ خواهد بود. در این محل، اغلب افراد در حال قدم زدن و لذت بردن از زیبایی‌ها، خواهند بود.

مکان‌های دنج و خلوت اصفهان

چهار باغ عباسی از مکان‌های دنج و خلوت اصفهان

شربت خانه فیروز:

شربت خانه فیروز هم یکی از مکان‌های دنج و خلوت اصفهان است که علاوه بر دکوراسیون نوستالژیک، از شهرت بالایی نیز برخوردار است. در این محل می‌توانید شاهد بسیاری از تجهیزات ایران قدیم باشید که شما را به دوران کودکی خود یا پدر و مادرتان، سوق می‌دهد. در این مکان می‌توانید در کنار زیبایی‌های خیره کننده، از دنج و خلوت بودن و از طعم لذیذ نوشیدنی‌ها و ... نیز لذت ببرید.

این مکان در یکی از بهترین و جذاب‌ترین محله‌های اصفهان (محله جلفا) واقع شده است. بنابراین می‌توانید از این محله نیز دیدن نموده و شاهد جذابیت‌های فوق العاده‌ی آن نیز باشید. در این شربت خانه، می‌توانید از یک منو فوق العاده و بی نظیر نیز دیدن نموده و سفارش خود را به ثبت برسانید. در کنار لذت بردن از دنج و خلوت بودن این مکان، می‌توانید از طعم دلپذیر نوشیدنی خود نیز لذت ببرید.

مکان‌های دنج و خلوت اصفهان

شربت خانه فیروز از مکان‌های دنج و خلوت اصفهان

کوه اتشگاه از مکان‌های دنج و خلوت اصفهان:

یکی دیگر از مکان‌های دنج و خلوت اصفهان، کوه آتشگاه است. این مکان از جمله مکان‌های تاریخی و از آثار ملی ایران به شمار می‌رود. این مکان یادگار دوران ساسانیان است. معماری به کار رفته برای تولید این بنا، مانند یک دژ بسیار قدرتمند و نفوذ ناپذیر می‌باشد. این بنا از پنج طبقه برخوردار بوده که هم اکنون می‌توان تنها شاهد دو طبقه از آن بود. این بنا در طی سال‌ها، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. آخرین مرمت این بنا از اعداد حک شده بر روی آن، به سال ۱۳۵۳ باز می‌گردد.

یکی از مواردی که در هنگام بالا رفتن از کوه توجه مخاطبین را به سمت خود جلب می‌نماید، وجود پله در دل کوه است. برای تولید این مکان از آهک، خاک رس، ساقه‌های نی و ... استفاده شده است. این بنا در هنگام طلوع و غروب آفتاب، از نمایی خیره کننده و چشم نواز برخوردار است. آرامش عجیب این مکان، آن را به یکی از بهترین مکان‌های دنج در شهر اصفهان مبدل نموده است. اغلب افرادی که این مکان را برای گردشگری انتخاب می‌کنند، می‌دانند که بهترین زمان برای بازدید از آن، فصل بهار است. در فصل زمستان سرمای بسیار زیاد و در فصل تابستان نیز گرمای شدید، لذت گردشگری را کاهش خواهند داد.

مکان‌های دنج و خلوت اصفهان

آتشگاه از مکان‌های دنج و خلوت اصفهان

کافه‌ها و رستوران‌ها:

بسیاری از افراد بر آنند که بهترین و ایده آل‌ترین مکان‌های دنج و خلوت اصفهان، کافه‌ها و رستوران‌ها هستند. در این شهر می‌توانید شاهد بسیاری از رستوران‌های لاکچری، کافه‌ها و قهوه خانه‌های جذاب باشید. هر کدام از این مکان‌ها می‌توانند یک مکان خلوت و دنج برای ثبت خاطرات دل انگیز شما، به شمار بروند. تقریبا در هر محله و خیابانی می‌توانید شاهد انواع کافه‌ها و رستوران‌های مدرن یا سنتی باشید. از انواع مختلف این کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توان به:

  • کافه دال
  • کافه رادیو
  • کافه آنی
  • کافه دستان
  • قهوه خانه حاج میرزا
  • کافه رستوران حیات
  • عمارت نمکدان
  • رستوران خوان گستر سیتی سنتر
  • رستوران ملل زینو

و مواردی از این قبیل، اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید