۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 55396284

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی عباس آباد از جمله پارک ملی خشکه داران و جنگل مازیچال می پردازیم.

جاهای دیدنی عباس آباد

سلام نو-سرویس گردشگری: عباس آباد شهری در استان مازندران است که از جنوب به کلاردشت، از شمال به دریای خزر، از شرق به متل قو و از غرب به نشتارود متصل می شود. این شهر که در گذشته با نام لنگا نیز شناخته می شده است به دلیل برخورداری از آب و هوای دلپذیر و طبیعت بکر خود یکی از شهرهای توریستی استان مازندران به شمار می رود. در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

پارک ملی خشکه داران

در میان جاهای دیدنی عباس آباد مهمترین نام بدون شک پارک ملی خشکه داران است. این منطقه جنگلی در حد فاصل عباس آباد و نشتارود و در کیلومتر سی ام جاده تنکابن به چالوس واقع گردیده است. این پارک محل زندگی شماری از نایاب ترین گونه های گیاهی و جانوری می باشد. پارک ملی خشکه داران تنها جنگل جلگه ای استان مازندران محسوب می شود. فاصله این جنگل با دریا تنها در حدود صد و بیست متر است. بنابراین اگر میان سفر به دریا و جنگل تردید دارید به پارک ملی خشکه داران بروید. در این صورت دریا و جنگل را در کنار هم و در بکرترین حالت ممکن خواهید داشت.

عمده جذابیت پارک ملی خشکه داران به تنوع زیستی شگفت انگیز آن است. این منطقه جنگلی دارای پوشش گیاهی متنوعی است و گردشگران در بازدید از آن می توانند با درختانی از قبیل لیکلی، ممرز، ازگیل جنگلی، یاس وحشی، بلوط، شمشاد، کرات خرمندی، سه قلو انجیلی، لرگ، ملج و انار روبرو شوند. این پارک ملی همچنین محل زندگی گونه مهم و نایاب توسکا نوع کرک نیز هست که در کشور ما رو به انقراض قرار دارد. از جمله گونه های جانوری موجود در پارک ملی خشکه داران نیز می توان به گربه وحشی، حواصیل خاکستری، گرگ، شغال، خوک، قره، غاز، مرغابی، اگوت بزرگ، اگوت کوچک و غاز بالکان اشاره کرد.

پارک ملی خشکه داران با دارا بودن مساحتی بالغ بر دو میلیون و ششصد هزار متر مربع یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی عباس آباد محسوب می شود.

جاهای دیدنی عباس آباد

جنگل مازیچال

جنگل مازیچال

جنگل مازیچال نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی عباس آباد است که با واقع شدن در منطقه ای ییلاقی از آب و هوای بسیار خنک و مطبوعی نیز برخوردار است. در سفر به این جنگل زیبا می توانید با درختانی نظیر بلوط، سیب، فندق، گلابی، افرا، کاج سوزنی، زغال اخته، زرگ، زالزالک، ازگیل، آلو جنگلی و تمشک روبرو شوید.

جنگل مازیچال که در منطقه ای مرتفع و نیمه کوهستانی قرار گرفته است در فاصله چهل و هشت کیلومتری از عباس آباد واقع شده است. ارتفاع بالای این جنگل باعث شده است تا فضای آن در بسیاری از روزهای سال پوشیده از مه غلیظ کوهستانی باشد. این فضای مه گرفته زیبایی و جذابیت این جنگل را دو چندان می کند. جنگل مازیچال برخلاف اغلب جنگل های شمال کشور عاری از حیوانات وحشی است و اگر فوبیای جانوران وحشی دارید می توانید با خیال راحت به این جنگل سفر کنید. بهترین مسیر دسترسی به این جنگل از جاده چالوس به سمت مرزن آباد است.

جاهای دیدنی عباس آباد

دریاچه عباس آباد

دریاچه عباس آباد

یکی دیگر از جاهای دیدنی عباس آباد که از محبوبیت بسیار بالایی نیز در میان گردشگران برخوردار است دریاچه زیبای این شهر می باشد. این دریاچه که در فاصله هشت کیلومتری بهشهر قرار دارد یکی از خاص ترین دریاچه های شمال کشور محسوب می شود. در دوره قاجار با استفاده از تکنیک های معماری و بکارگیری هنرمندان خوش ذوق این منطقه جلوه ای ویژه و منحصر بفرد به خود گرفت که تا کنون نیز فضای آن دست نخورده باقی مانده است. باغ زیبای عباس آباد که یکی از ٩ باغ ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است نیز در محدوده همین دریاچه قرار گرفته است. شک نکنید که دریاچه عباس آباد به دیدنش می ارزد.

در این دریاچه تفریحات مربوط به قایق سواری نیز برای گردشگران مهیا گردیده است. بهترین مسیر دسترسی به دریاچه عباس آباد از طریق جاده بهشهر به سمت گلوگاه است.

دیگر جاذبه ها و جاهای دیدنی عباس آباد

حیف است که در معرفی جاهای دیدنی عباس آباد نامی از جاده کلاردشت نبریم. جاده کلاردشت به عباس آباد یکی از زیباترین جاده های کل ایران است و صرف رانندگی در مسیر آن تجربه ای بی نظیر را برای شما رقم خواهد زد. حتما شیشه های خودرو را نیز پایین دهید تا نسیم روح نواز و عطر دل انگیز جنگل های مازندران را از صمیم جان استشمام کنید. این جاده زیبا در هر چهار فصل سال جذابیت های خاص خود را دارد و هرگز نباید لذت تماشایش را از دست داد.

یکی دیگر از جاذبه های محبوب و جاهای دیدنی عباس آباد غار دهچال است که در جنگلی به همین نام واقع شده است. فضای خنک درون این غار خصوصا در فصل تابستان می تواند انتخابی ایده آل برای گردشگران باشد. غارها از جمله خاص ترین جاذبه های طبیعی اند و گشت و گذار در میان آنها همواره تجربه ای ویژه خواهد بود.

از جمله دیگر جاهای دیدنی عباس آباد می توان به بقعه سید کیا ابوالحسن اشاره کرد. قدمت این بقعه تاریخی به دوران زیدیه برمی گردد. این بقعه در روستای زیارت ور از توابع دهستان لنگا واقع شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • هادی قربان پور IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 1
    انتظارداردجاهای دیدنی بیشترمازندران انتشاریابد
  • منوچهرسلطانی NL ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    1 0
    موضوع دریاچه عباس آباد که درروستای اسب چین واقع شده با دریاچه عباس آباد بهشهر قاطی شد
  • محمد IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    2 0
    سلام لطفا زودتر حذف یا اصلاح کنید پر از اشتباههای فاحش و بچه گانه دریاچه عباس آباد بهشهر آخه چه ربطی دارد به عباس آباد تنکابن و کلاردشت !!!!
  • محمد IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    1 0
    آخه عباس اباد بهشهر چه ربطی به شهر عباس اباد داره؟ این شرق مازندرانه اون غرب مازندران.
  • مهدی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    2 0
    جنگل خشکه داران ومازیچال علیرغم همسایگی با عباس آباد در زمره جغرفیای نشتارود قرار دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید