قاره اروپا بزرگتر از آن است که بتوانید تشخیص دهید کدام کشور واقع در آن میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد، برای همین در این مقاله کوتاه به بهترین کشورهای این قاره که برای مهاجرت ایرانیان مناسبند میپردازیم.

بهترین کشورهای اروپا برای زندگی

فراموش نکنید در انتخاب این کشورها فاکتورهایی دقیقی مثل: سیاست های آسان اعطای ویزا و اقامت، هزینه های زندگی، استاداردهای بالای رفاهی و... در نظر گرفته شده اند و رتبه بندی بر اساس اطلاعات موجود در سایت رسمی ویزای شنگن استخراج شده است.

آلمان

این کشور سطح رفاهی بالا و آموزش رایگان از مدرسه تا دانشگاه را به خارجیان ارائه میدهد، بازار کار برای مهاجرین عالی و سیاستهای اعطای اقامت و شهروندی به آنها هم راحت و آسان است.

هزینه زندگی در آلمان گران نیست، با اینحال مالیات میتواند آزاردهنده باشد، اما بجای آن با موضوع مسکن به مشکل نخواهید خورد زیرا آلمان از ۶۰% دیگر کشورهای اروپایی ارزانتر است، با اینحال هزینه زندگی در این کشور حدودا ۱۵۰۰ یورو در ماه هزینه دارد.

هزینه تامین مسکن در سراسر آلمان بطور میانگین ۸۰۰ یورو میباشد، با زندگی در خارج از مرکز شهر میتوانید این هزینه را کمتر و با نزدیکی به مرکز شهر آن را افزایش دهید، این هزینه برای اجاره یک اپارتمان ۷۵ متری است ، یکی دیگر از راه های کاهش هزینه های مسکن انتخاب خانه هایی با متراژ کمتر است

بطور کلی اخذ اقامت دائم و شهروندی از آلمان ساده است، به شرطی که بتوانید از این کشور اخذ ویزا کنید، اخذ اقامت یا انواع ویزای آلمان مثل ویزا توریستی آلمان معمولا سخت تر از اخذ اقامت این کشور است، برای همین میگویند ورود به آلمان سخت تر از ماندن در این کشور است.

ایتالیا

زندگی در این کشور از نظر کیفیت با آلمان فاصله دارد اما چشمگیر نیست، بجاش هزینه های پایین زندگی در این کشور میتواند جبران این افت کیفیت باشد، هم چنین اگر خیلی با سردی شخصیت اروپایی ها ارتباط نمیگرید قطعا ایتالیا مقصد بهتری برای شماست، سیاست های اعطای اقامت دائم و شهروندی اش اطلاعی چندانی در دسترس نیست اما افرادی که به این کشور مهاجرت کرده اند از تجربه ماندن در این کشور راضی اند، این کشور هم چنین برای اخذ ویزای شنگن سفارت خوبی است البته اگر در زمان های پرترافیک مثل شروع فصل مهاجرت دانشجویی برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام نکنید!

این کشور هم چنین مقصد عالی برای مهاجرت تحصیلی بویژه برای ایرانیان است، زیرا اصولا تحصیل در دانشگاه های ایتالیا حتی به زبان انگلیسی هم دارای شهریه های کم و گاها رایگان است.

یونان

مقصد طلایی برای ایرانیان.

اخذ اقامت یونان راحت ترین و کوتاه ترین راه ورود به اروپا و اخذ پاسپورت اروپایی است.

 چرا؟

چون این کشور پایین ترین نرخ سرمایه گذاری در ازای اعطای اقامت در سراسر اروپا را دارد.

مزایای مهاجرت به یونان

    • هزینه پایین زندگی
    • معاف از پرداخت مالیات
    • عدم وجود محدودیت سنی
    • عدم نیاز به تحصیلات یا سابقه کار
    • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی یا یونانی
    • سفر آزادانه به تمام کشورهای عضو شنگن
    • امکان مهاجرت با تمام اعضای خانواده (والدین)

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید