استان اردبیل از خوش آب و هوا ترین استان های ایران است که درشهرستان های توابع خود شهر نمین را با طبیعتی بکر و دست نیافتنی که لذت زندگی و شادابی را به روح انسان ها هدیه می کندٍ، جا داده است

جنگل فندقلو اردبیل؛تکه‌ای از بهشت گمشده

سلام نو-سرویس گردشگری:جنگل فندقلو یکی از جاهای دیدنی اردبیل است که در جنوب شهر نمین واقع شده است. محدوده جنگل فندقلو از شرق خانقاه علیا، واقع در مسیر جاده بین شهری نمین-آستارا شروع شده و با جهت شمال غربی-جنوب شرقی، در شرق روستای حور خاتمه پیدا می‌کند. فاصله جنگل فندقلو تا اردبیل ۳۹ کیلومتر، تا آستارا ۶۷ کیلومتر و تا تهران ۶۲۶ کیلومتر است.

جنگل فندقلو اردبیل؛تکه‌ای از بهشت گمشده

طبیعت بکر فندقلو

در جنگل فندقلو ۱۹ گونه جنگلی شناسایی شده‌اند که در این میان، گونه‌های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارند، که به ارزش منطقه می‌افزایند. اما نام فندقلو از این جهت بر این جنگل نهاده شده که در آن درخت فندق بیش از سایر گونه‌ها روییده است. در منطقه فندقلو حیواناتی نظیر روباه، گرگ، خرس قهوه‌ای، سمور و پرندگانی چون قرقاول، کبک، عقاب طلایی، چکاوک و کلاغ ابلق یافت می‌شوند.در دشت‌های جنگل فندقلو یکی از زیباترین و نادرترین گل‌های دنیا به نام سوسن چلچراغ می‌روید و قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه صنعت گردشگری دارد. بابونه نیز یکی از گیاهانی است یک ساله ، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر که به‌صورت خودرو در مزارع، دشت‌ها، باغ‌ها و بیشتر در منطقه جنگلی فندقلو نمین می‌روید.

گل بابونه

دشت‌ها و مراتع فندقلو در فصل بهار پوشیده از گل‌های زیبا و خوشبوی بابونه می‌شوند و مناظری شگفت‌انگیز و رویایی را رقم می‌زنند. هر ساله در اواخر خرداد جشنواره گل‌های بابونه در این پهنه سپیدپوش برگزار می‌شود و گردشگران داخلی و خارجی زیادی در این زمان به جنگل فندقلو سفر می‌کنند.علاوه بر بابونه گل‌های دیگری همچون سوسن، نسترن، پامچال، خاس، بنفشه و … نیز در دشت‌های فندقلو می‌رویند که در کنار گل‌های بابونه زیبایی خاصی را به چشمان گردشگران و دوستداران طبیعت هدیه می‌کنند.

جنگل فندقلو اردبیل؛تکه‌ای از بهشت گمشده

امکانات تفریحی

از جمله تفریحات جنگل فندقلو می‌توان به پیست اسکی روی چمن اشاره کرد. ارتفاع این پیست زیبا به ۱۷۰۰ متر از سطح دریا می‌رسد و از نظر استاندارد مورد تایید است.تله‌کابین حیران فندقلو یکی از مهیج‌ترین تفریحات این منطقه محسوب می‌شود. خط تله کابینی که یکی از استاندارترین خطوط تله‌کابین کشور نیز به حساب می‌آید و می‌تواند در مسیری به طول ۱۷۵۲ متر، ۱۳۵۰ نفر را در یک ساعت جابه‌جا کند.تله‌کابین حیران ۳۰ کابین ۶ نفره معمولی دارد. همچنین سه کابین ویژه VIP نیز با امکاناتی از قبیل صندلی های مبله چرمی، سیستم پخش موسیقی، یخچال با وسایل پذیرایی و شیشه‌های دودی از مسافران پذیرایی می‌کند. سورتمه، پیست کارتینگ و زیپ ‌لاین حیران نیز از دیگر امکانات تفریحی در نزدیکی جنگل فندقلو هستند.دریاچه سوها نیز یکی دیگر از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی اطراف جنگل فندقلو محسوب می‌شود.

جنگل فندقلو اردبیل؛تکه‌ای از بهشت گمشده

ساک سفرمو کی ببندم؟

جنگل فندقلو به‌علت قرار گرفتن در ارتفاعات، دارای تابستانی بسیار خنک و مطبوع و زمستانی سرد و مرطوب است. این جنگل جزو مناطق سردسیر استان اردبیل محسوب می‌شود. بنابراین اگر از گرمای هوای تابستانی به تنگ آمده‌اید، بار سفر را به سوی این جنگل زیبا ببندید. علاوه بر این این منطقه دو بهار دارد، یکی از ابتدای فروردین تا پایان خرداد و دیگری از مهر تا آبان. جنگل فندق در این فصول استعداد پرورش صد نوع گل از جمله بوماداران و بابونه را دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید