استاندار قزوین گفت: در صورت تداوم شیوع آنفلوانزا در این استان برای تعطیلی واحدهای آموزشی در هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد.

شیوع آنفلوانزا مدارس این استان را تعطیل می کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمد مهدی اعلایی شامگاه یکشنبه در ستاد کرونای استان قزوین افزود: آنفلوانزا بیماری ویروسی و واگیردار است که شیوع آن بیشتر در فصل پائیز و بازگشایی مدارس است، بنابراین ضمن جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، دستگاه‌های متولی باید نسبت به توزیع داروهای ویژه این بیماری توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت:در شرایط کنونی با کمبود برخی اقلام دارویی مانند سرم و آنتی بیوتیک در کشور و استان قزوین مواجهیم که باید با اطلاع رسانی مناسب اثر بخشی تجویز دارویی در سطح جامعه بازگو شود تا مردم برای هر درمانی بویژه سرماخوردگی از آنتی بیوتیک استفاده نکنند.

اعلایی با بیان اینکه پیگیر تامین دارو هستیم، تصریح کرد: ظرف یکی ۲ ماه آینده در پیک بیماری سرماخوردگی قرار داریم و این کمبود ها نیز با توجه به مصرف محتمل خواهد بود و توصیه ما به مردم و جامعه پزشکی توجه به اثر بخشی دارو است تا از مصرف بی رویه داروها اجتناب شود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت سرایت‌پذیری آنفلوانزا بالا است،گفت: باید از کودکان مراقبت شود تا بیماری خود را به بزرگسالان انتقال ندهند.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزا سرعت انتشار بالایی دارد از این‌رو افرادی که به آن مبتلا می‌شوند نباید در مکان‌های عمومی رفت‌وآمد کنند زیرا می‌توانند تعداد زیادی از افراد جامعه را مبتلا کنند.

اعلایی افزود: رسانه ها به ویژه صدا و سیما با همراهی دانشگاه علوم پزشکی در مورد بیماری آنفلوانزا و نحوه مصرف دارو اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

وی یاد آور شد: والدین دانش آموزان نیز خواست چنانچه متوجه بیماری آنفلوانزا در فرزندان خود شدند برای حفظ سلامت فرزندان خود و دیگران از رفتن به مدرسه آنها جلوگیری کنند و نگران غیبت نباشند زیرا همراهی لازم از سوی آموزش و پرورش صورت می گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید