طبق گفته سفیر سابق آمریکا در ناتو علت افزایش حمایت از ولادیمیر پوتین در میان اتباع روسی اقدامات ایالات متحده و ناتو ظرف ۲۰ سال گذشته می‌باشد.

سفیر سابق آمریکا اقدامات غرب را علت حمایت روس‌ها از پوتین نامید

به گزارش سلام نو به قل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت هانتر، سفیر سابق آمریکا در ائتلاف نظامی ناتو روز چهارشنبه در نامه‌ای به روزنامه واشنگتن پست نوشت: «برای درک این موضوع که چرا افکار عمومی روسیه از آقای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور حمایت می‌کند باید به نقش ایالات متحده آمریکا و ناتو نسبت به جایگاه روسیه در اروپا طی بیش از ۲۰ سال اخیر توجه کرد.»

وی افزود: «ما باید به مردم روسیه احترام بگذاریم و جایگاه معتبری را برای آن‌ها در جهان پسا جنگ اوکرین فراهم کنیم. و از این کشور بخواهیم که مسئولیت‌های لازم را نسبت به اقداماتش بپذیرد.»

رابرت هانتر به این مسئله اشاره کرد که اکثر شهروندان روسیه نسبت به وضعیت غرب "نارضایتی عمیقی" دارند و معتقدند که این مسئله مانع از دسترسی روسیه به موقعیت یک ابرقدرت شده است.

این سفیر سابق خاطرنشان کرد که ایالات متحده از "معاهده موشک های ضد بالستیک ۱۹۷۲"خارج شد و سیستم‌های دفاع موشکی را در اروپای مرکزی مستقر کرد و تصمیم گرفت که اوکراین و گرجستان در نشست سال ۲۰۰۸ ناتو عضو این ائتلاف نظامی شوند.

ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در "اقداماتی تلافی‌جویانه" تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید