۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۱
کد خبر: 55394787

در این مطلب جاهای دیدنی تنکابن از جمله غار آبی دانیال، جنگل دوهزار و منطقه حفاظت شده بلس کوه را معرفی می کنیم.

جاهای دیدنی تنکابن

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی تنکابن و جاذبه های گردشگری محبوب این شهر می پردازیم.

جنگل دوهزار

شاید اولین نامی که در میان جاهای دیدنی تنکابن به ذهن برسد جنگل دوهزار باشد. این جنگل مشهورترین جنگل تنکابن و یکی از بزرگترین جنگل های مازندران است. مهمترین ویژگی جنگل دوهزار فضای زیبا و شگفت انگیز پوشیده در مه آن است. غلظت مه در این جنگل گاهی تا حدی است که شعاع دید را به زیر یک متر کاهش می دهد. اگر می خواهید گشت و گذاری هیجان انگیز در سفیدی مطلق مه جنگلی را تجربه کنید حتما سری به این منطقه سبز و زیبا بزنید. این جنگل در منطقه خرم آباد از توابع تنکابن قرار دارد. یکی از محبوب ترین روستاهای مازندران یعنی روستای عسل محله نیز در نزدیکی جنگل دوهزار واقع شده است.

غار آبی دانیال

کمتر گردشگری است که از جاهای دیدنی تنکابن بازدید کند و غار آبی دانیال را از قلم بیندازد. این غار آبی در فاصله دو کیلومتری روستای دانیال از توابع تنکابن واقع شده است. غار آبی دانیال بعد از غار علیصدر دومین غار آبی بزرگ ایران و مشهورترین غار شمال کشور به شمار می رود. یکی از اصلی ترین جذابیت های این غار بافت زیبای آهکی آن است که در طی میلیون ها سال شکل گرفته است. همچنین هوای بسیار خنک و مطبوع درون غار نیز از دیگر جذابیت های این مکان توریستی است. بیرون غار دانیال را نیز طبیعتی بکر و سرسبز در بر گرفته و تمام اینها این غار را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران در شهر تنکابن تبدیل نموده است.

جاهای دیدنی تنکابن

دشت دریاسر

دشت دریاسر

زیبایی چشم نواز طبیعت شمال ایران. دشتی پوشیده از گل های زرد. دشت دریاسر که از جمله پربازدیدترین جاهای دیدنی تنکابن است در جنوب این شهر واقع شده است. این دشت دارای ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا است و یکی از خنک ترین ییلاق های تنکابن محسوب می شود. لقب دشت دریاسر همه چیز را به طور خلاصه توضیح می دهد: بهشت مازندران در ماه اردیبهشت. بنابراین اگر در ماه اردیبهشت به تنکابن سفر کردید اولین انتخاب شما می بایست دشت زیبای دریاسر باشد. در محدوده این دشت چندین چشمه و آبشار و همچنین چهار کوه نیز قرار گرفته است. دشت دریاسر علاوه بر ماه اردیبهشت در فصل پاییز هم از منظره تماشایی و آب و هوایی دلپذیر برخوردار است.

مرداب نشتارود

مرداب نشتارود یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تنکابن است. این مرداب که در فاصله پنج کیلومتری تنکابن واقع شده است از دو طرف توسط درختان احاطه شده است و همین مساله منظره ای تماشایی به آن بخشیده است. در مرداب نشتارود ماهی هایی از قبیل کپور، کفال، اردک ماهی و ماهی سفید زندگی می کنند و اگر طرفدار ماهیگیری هستید می توانید به همراه قلاب خود گوشه ای دنج از این مرداب بنشینید و جرعه ای از آرامش طبیعت را به جان بنوشید. در این مرداب همچنین تفریحات قایق سواری نیز برای گردشگران مهیاست و می توانید از این امکان نیز بهره مند شوید.

پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی تنکابن است. این پارک در کیلومتر سی ام جاده تنکابن - چالوس و در حد فاصل نشتارود و عباس آباد واقع شده است. این منطقه جنگلی که در نزدیکی دریای خزر قرار دارد با پوشش گیاهی متنوع خود شناخته می شود. شما در این پارک با گیاهانی از قبیل بلوط، انار، ممرز، شمشاد، لیکلی و ازگیل جنگلی مواجه خواهید شد. این منطقه همچنین جانورانی از قبیل گرگ، شغال، گربه وحشی، غاز بالکان، مرغابی و خوک را نیز در خود جای داده است. پارک ملی خشکه داران منطقه ای بسیار وسیع را در بر می گیرد و مجموع مساحت آن حدود دو هزار و ششصد هکتار است.

جاهای دیدنی تنکابن

منطقه حفاظت شده بلس کوه

منطقه حفاظت شده بلس کوه

منطقه حفاظت شده بلس کوه در میان جاهای دیدنی تنکابن یکی از پربازدیدترین ها به شمار می رود. این منطقه حفاظت شده که مابین دو رودخانه دوهزار و سه هزار قرار گرفته است با پوشش جانوری متنوع خود شناخته می شود. در این منطقه جانوران مختلفی از قبیل پلنگ، خرس قهوه ای، گراز، روباه، پازن، خرگوش، چکاوک، هدهد، دارکوب، کبوتر جنگلی، عقاب و... زندگی می کنند. دو گونه بسیار نادر جانوری یعنی شوکا و گوزن مرال نیز در این منطقه یافت می شوند. اگر شما نیز دوستدار حیوانات و تماشای زندگی آنها در دل طبیعت هستید حتما سری به منطقه حفاظت شده بلس کوه بزنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید