مشاور رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که پوتین در شهر آستانه پایتخت قزاقستان با امیر قطر دیدار خواهد کرد.

دیدار پوتین با امیر قطر و اردوغان در قزاقستان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «یوری اوشاکوف» دستیار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: کرملین انتظار دارد که «رجب طیب اردوغان» (رئیس جمهور ترکیه) در نشست آستانه رسماً ایده آنکارا در مورد اوکراین را به پوتین ارایه کند.

اسپوتنیک گزارش داد، مشاور رئیس جمهور روسیه ادامه داد: پوتین در شهر آستانه پایتخت قزاقستان با امیر قطر نیز دیدار خواهد کرد.

کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا، به عنوان یک گردهمایی برای تقویت همکاری‌ های متمرکز بر تضمین صلح، امنیت و ثبات در قاره کهن، در حال حاضر ۲۷ عضو اصلی دارد و ۸ کشور و ۵ سازمان منطقه‌ ای و بین‌ المللی نیز به عنوان ناظر، عضو این کنفرانس هستند.

یکی از مهمترین اهداف ششمین نشست سران سیکا در کشور قزاقستان، موضوع بررسی و تصویب ارتقای ساختار آن از یک کنفرانس به یک سازمان منطقه‌ ای و بین‌ المللی خواهد بود. قرار است در این زمینه بیانیه‌ ای تحت عنوان «بیانیه آستانه در زمنیه تبدیل سیکا» به تصویب رهبران و سران کشورهای عضو برسد. با تصویب سران، روند ارتقای ساختار و تشکیلات و نیز شرح وظایف و ترتیبات منطقه‌ ای از وضعیت جاری به یک سازمان تمام عیار منطقه‌ ای کلید خواهد خورد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید