سازمان عفو بین‌الملل از مقامات سعودی درخواست برای توقف اعدام سه جوان با نام‌های «عبدالله الحویطی»، «عبدالله الدرازی» و «جلال اللباد» در عربستان داشته است.

عربستان اعدام ۳ جوان را متوقف کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، العربی الجدید نوشت: سازمان عفو بین‌الملل در روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام، از مقامات سعودی خواست تا حکم اعدام سه نوجوان را متوقف کنند.

سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دادگاه سعودی در بازه زمانی میان ماه‌های ژوئن و اکتبر سال جاری میلادی حکم‌های اعدام صادر شده علیه سه جوان را تأیید کرده است.

در این بیانیه‌ آمده است، سازمان عفو بین‌الملل از مقامات سعودی می‌خواهد تا اعدام سه جوان با نام‌های «عبدالله الحویطی»، «عبدالله الدرازی» و «جلال اللباد» را متوقف کنند.

این سازمان در بیانیه خود آنچه در حق این سه جوان رخ داده را «محاکمه‌های بسیار ناعادلانه» توصیف کرده است.

در همین راستا، دیانا سمعان، معاون مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل خاطرنشان کرد، صدور احکام اعدام در حق این اشخاص به دلیل جرائمی که در سنین زیر ۱۸ سال مرتکب آن شدند، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قوانین مربوط به حقوق بشر است.

وی در ادامه افزود، مقامات عربستان پیشتر متعهد به پایان دادن به استفاده از احکام اعدام در چنین پرونده‌هایی شده بودند اما واقعیت این است که این جوانان به زودی با مرگ مواجه خواهند شد.

دیانا سمعان همچنین تصریح کرد، باید پادشاه سعودی این احکام مربوط به اعدام را تأیید نکند و تمامی فرآیندهای اعدام قریب‌الوقوع را متوقف کند و دستور محاکمه‌ دوباره آنها با معیارهای بین‌المللی محاکمه عادلانه هماهنگ و سازگار باشد.

معاون مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل اظهار داشت، محاکمه دو تن دیگر نیز در دادگاه کیفری ادامه دارد و دادستانی خواستار اجرای مجازات اعدام برای آنها است. مقامات عربستان مدعی هستند، این پنج تن در محدوده سنی میان ۱۴ الی ۱۸ سال جرم‌هایی را مرتکب شده‌اند.

چهار تن از این اشخاص، جزو شیعیان هستند که مقامات سعودی آنها را به دلیل مشارکتشان در اعتراضات ضد دولتی، به جنایت‌های مربوط با تروریسم متهم کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید