برای طی کردن فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان باید به نوع وسیله ای که با آن می خواهید مسافت را طی کنید توجه نمایید.

فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان چقدر است ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: برای طی کردن فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان باید به نوع وسیله ای که می خواهید با آن مسافت را طی کنید توجه نمایید. اگر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مسافت شهر آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان طی شود حدود ۵۱ دقیقه در مسیر خواهید بود. مسافت کلی که بین آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان وجود دارد ۸۵ کیلومتر است. البته طبق مسیرهای متفاوتی که بین این دو شهر وجود دارد امکان دارد که یک الی دو کیلومتر به مسیر اضافه شود یا کمتر گردد. شما می توانید طی مسیری که از آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان طی می کنید شهر های متفاوت ایران را مشاهده نمایید. پیش از اینکه سفر خود را آغاز کنید باید راه های متنوع مسیر آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان را بررسی نمایید. جاده های شمالی متنوعی هستند که آستانه اشرفیه را به قلعه رودخان می رسانند.

شهرهایی که بین آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان وجود دارند کدامند ؟

به طور کلی باید بدانید که فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان زیاد نیست. از آنجایی که جاذبه های طبیعی زیادی بین آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان وجود دارد بسیاری از افراد طی این مسیر توقف خواهند داشت. اگر در مسیر آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان توقف نماییی حدود دو ساعت در جاده خواهید بود. شهرهای زیادی در فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان وجود دارد. هر یک از این شهرها دارای ویژگی‌ ها و جذابیت ‌های خاصی هستند. به طور کلی تمامی شهرهای شمالی زیبایی خاصی دارند. به همین دلیل است که افراد فاصله هر یک از شهرها را با لنز لذت زیادی طی می کنند.

اگر شما می خواهید مسافت آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان را از طریق جاده رشت بروید روستاهای زیادی را در مسیر مشاهده خواهید کرد. بازار لومان یکی از بهترین بازارهایی می باشد که در بین مسیر قرار گرفته است. روستاهای حسن آباد، پسیخان، مرجغل، مالوان و ... در این مسیر قرار گرفته اند. مسیرهای متفاوت دیگری را شما می توانید برای رفتن از آستانه اشرفیه به قلعه رودخان بگذرانید. شما می توانید از طریق بزرگراه لاهیجان، رشت وارد بزرگاه لاهیجان، آستانه شوید و سپس جاده سیاهکل را رد کنید تا به قلعه رودخان برسید.

فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان با استفاده از ماشین شخصی

اگر می‌ خواهید مسیر آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان را با استفاده از ماشین شخصیت تان طی کنید باید بدانید که حدود ۵۰ دقیقه در مسیر خواهید بود. البته در صورتی که طی مسیر توقف داشته باشید مدت زمان ماندگاری تان در این مسیر افزایش پیدا می‌ کند. سرعت شما اگر بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر باشد حدود ۴۰ دقیقه زمان می برد که مسیر را طی نمایید. اما اگر سرعت تان را کمتر کنید زمان رسیدن تان به مقصد افزایش پیدا خواهد کرد. توجه داشته باشید که طی گذراندن فاصله مسافت شهر آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان می توانید از تفرجگاه‌ های متنوع، پمپ بنزین ها، هتل ها و رستوران ها استفاده کنید.

فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان چقدر است ؟

مسیر طی شده از آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان

فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان با استفاده از اتوبوس ها

در صورتی که می خواهید مسافت آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان را با استفاده از اتوبوس طی کنید حدود ۶۰ دقیقه در مسیر خواهد بود. اگر توقف زیادی در مسیر داشته باشید حدود دو ساعت و نیم زمان طول می کشد تا به مقصد برسید. بسیاری از افرادی که با تورهای مسافرتی به سفر می‌ روند مایل هستند که بین جاده توقف داشته باشند. آنها می خواهند از زیبایی های جاده های شمالی لذت ببرند. به همین دلیل اتوبوس طی مسیر آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان توقف می‌ کند تا مسافران از زیبایی ها و امکانات بین جاده استفاده کنند.

چرا قلعه رودخان زیبا و دیدنی است ؟

بعد از اینکه فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان را گذراندید می توانید از طبیعت زیبای قلعه رودخان لذت ببرید. قلعه رودخان به عنوان یکی از مستحکم ترین قلعه های ایرانی شناخته می شود که در شمال کشور بنا شده است. در سال ۱۸۳۰ این قلعه به وسیله ایران شناس لهستانی کشف شد. قلعه رودخان در زمان ساسانیان تاسیس شده است. استحکام بالایی که این قلعه دارد موقعیت بی نظیری برای نظامیان فراهم کرده است. یکی از جذابیت هایی که قلعه رودخان دارد مصالحی است که برای ساخت آن به کار گرفته اند. این قلعه حدود ۲ هکتار وسعت دارد و روی دو قله بزرگ آن را ساخته اند. آجر ملات سنگ آهک چوب و غیره از مصالحی هستند که برای ساخت بنا به کار گرفته شده اند.

فاصله آستانه اشرفیه تا قلعه رودخان چقدر است ؟

قلعه رودخان

این قلعه را روی دو قله مرتفع طراحی کرده اند، به همین دلیل قلعه را می توانیم به سه بخش میانی، شرقی و غربی تقسیم بندی کنیم. در بخش غربی قلعه رودخان آب انبار، واحد مسکونی، سردخانه، دروازه ورودی و شاه نشین قرار گرفته است. شاه ‌نشین معماری خاصی دارد، معماری آن به گونه ‌ای است که مانع نفوذ پذیری دشمن می شود. برج های این قلعه دارای شیارهای شیب دار هستند. به همین دلیل سربازان به راحتی می ‌توانستند روی سر دشمنان مواد مذاب بریزند. قلعه رودخان در ارتفاع بالای ساخته شده است. به همین دلیل برای رسیدن به آن باید پله های زیادی را رد کنید. زمانی که به بالای پله ‌ها می‌رسید متوجه زیبایی و جذابیت آن خواهید شد. قلعه رودخان به قلعه هزار پله معروف است.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    جالب بود مخصوصا نقشه ای که گذاشتین👏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید