۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 55393309

اگر قصد سفر به رامسر در فصل زمستان را دارید با ما در این مقاله همراه باشید تا با جاهای دیدنی رامسر در این فصل آشنا شوید.

جاهای دیدنی رامسر در زمستان

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی رامسر در زمستان می پردازیم.

رامسر که به عروس شهرهای شمالی ایران شهرت یافته است مانند دیگر مناطق مازندران زمستان های سرد و پربرفی دارد. به همین دلیل اغلب گردشگران فصل های بهار و تابستان و همچنین ابتدای پاییز و ماه مهر را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند. اما آن دسته از گردشگران که ماجراجوتر هستند و میل به تجربیات هیجان انگیز دارند در فصل زمستان و در کوران سرما نیز می توانند راهی رامسر شوند. اما سفر به این شهر در فصل زمستان بدون مجهز بودن به تجهیزات کامل به هیچ وجه توصیه نمی شود. اگر می خواهید به ماجراجویی زمستانی در جنگل های پربرف رامسر بپردازید لازم است که کوله باری کامل را برای سفر خود مهیا کنید.

جنگل دالخانی

مطمئنا در میان جاهای دیدنی رامسر در زمستان جنگل دالخانی محبوب ترین جاذبه گردشگری به شمار می رود. این جنگل زیبا که به دالان بهشت معروف است در زمستان تماشایی تر از همیشه می شود. درختان برف گرفته، آبشارهای یخ زده و مه غلیظ کوهستانی حال و هوایی ویژه و بکر به این مکان در فصل زمستان می بخشند.

یکی از خوبی های جنگل دالخانی برای گشت و گذار در فصل زمستان این است که تنها نخواهید بود. این جنگل یکی از قطب های گردشگری شمال کشور در فصل زمستان است و همواره گردشگرانی در این فصل در دل آن مشغول گشت و گذار و حظ بردن از زیبایی ناب طبیعت اند. این مورد با توجه به مخوف بودن و اضطراب انگیز بودن فضای این جنگل در فصل زمستان از اهمیت زیادی برخوردار است. به علاوه در این فصل جنگل دالخانی کنام جانورانی از قبیل خرس، گرگ و شغال نیز هست و می بایست مراقب باشید.

عکاسان حرفه ای نیز یکی از مشتری های ثابت جنگل دالخانی در فصل زمستان هستند. یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی رامسر در نزد عکاسان همین جنگل است. شما در زمستانِ دالخانی با منظره هایی روبرو خواهید بود که هرگز در زندگی فرصت تماشایشان را نداشته اید. پس حتما در سفر زمستانه به این جنگل دوربین عکاسی را نیز به همراه داشته باشید.

یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر یعنی آبشار سیاسرت نیز در دل این جنگل واقع شده است. این آبشار در اکثر روزهای فصل زمستان به شکل یخ زده در می آید و منظره ای زیبا و استثنایی را رقم می زند.

جاهای دیدنی رامسر در زمستان

روستای جواهرده در زمستان

روستای جواهرده

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر در زمستان روستای جواهرده است. اگر می خواهید یک ماجراجویی زمستانی معمولی را پشت سر بگذارید گشت و گذار در جنگل دالخانی می تواند برایتان کافی باشد. اما اگر می خواهید شورش را دربیاورید و یک ماجراجویی ادیسه وار را تجربه کنید سفر زمستانی به روستای جواهرده می بایست انتخاب اول و آخرتان باشد. ما در مورد روستایی حرف می زنیم که در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و در میان ابرها واقع شده است. روستایی که ساکنان آن در فصل زمستان خانه و کاشانه خود را تخلیه می کنند و راهی مکان های دیگر می شوند. روستایی که برف و بوران شدید زمستانی مسیر دسترسی به آن در این فصل را شدیدا صعب العبور می کند. روستایی که تنها ماجراجوترین گردشگران در فصل زمستان راهی آن می شوند.

جواهرده روستایی در فاصله بیست و هفت کیلومتری رامسر است. این روستا یکی از مشهورترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می رود. زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری روستای جواهرده در فصل زمستان بدون شک آبشار کوهستانی آن است. این آبشار که در فصل زمستان به شکل یخ زده در می آید یکی از تماشایی ترین منظره هایی خواهد بود که در زندگیتان دیده اید. تکه ای از بهشت، با قندیل هایی سخت و استوار در قلب کوهستان های البرز. شکوه تاریخی ایران زمین را می توانید آنجا به چشم ببینید و به دست لمس کنید. آبشاری که گویی قرن ها و هزاره هاست که با هیبتی اساطیری در میان قله های سر به فلک کشیده قد برافراشته.

جاهای دیدنی رامسر در زمستان

تله کابین رامسر در زمستان

تله کابین رامسر

طبیعتا یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی رامسر در زمستان تله کابین مشهور این شهر می باشد. اگر می خواهید منظره شهری پوشیده در سفیدی برف را از نمای بالا تماشا کنید حتما سری به این تله کابین بزنید. منظره ای که پیش روی شما خواهد آمد بدون شک ارزش وقت گذاشتن را خواهد داشت. ضمن اینکه بازدید از تله کابین رامسر برعکس جنگل دالخانی و روستای جواهرده سخت و دشوار نیست و ماجراجویی چندانی را نیز در پی ندارد. اگر به دنبال دردسر نیستید و می خواهید یک تفریح امن و مطمئن زمستانی را تجربه کنید تله کابین رامسر انتخابی مناسب برای شماست.

جنگل صفارود

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که گردشگران زیادی را در فصل زمستان به خود جذب می کند جنگل صفارود است. این جنگل که کوهستانی تر از جنگل دالخانی به شمار می رود سردتر نیز هست و مسیر دسترسی به آن نیز دشوارتر است. جالب ترین نکته در خصوص این جنگل هراس انگیز پوشش جانوری گسترده آن است. این پوشش در فصل زمستان بسیار بیشتر نیز به چشم می آید. شما می توانید در سفر زمستانی خود به این جنگل با جانورانی از قبیل بز کوهی، روباه، میش، خرس، پلنگ، سمور، خوک، خرگوش و شوکا روبرو شوید. پس مراقب خود باشید و احتیاط کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید