سخنگوی صنعت آب اعلام کرد که تعرفه‌ آب امسال بر اساس محاسبه پلکانی تعیین تعرفه صورت گرفت.

تعرفه آب سالانه یک بار تغییر می‌کند / مشترکان پرمصرف و بدمصرف جریمه‌ می شوند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، ممکن است تعرفه آب سال آینده تغییر کند.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه تعرفه‌ها سالانه یک بار مشخص می‌شود و امسال نیز بر اساس محاسبه پلکانی تعیین تعرفه صورت گرفت و بر اساس آن نیز مشترکان پرمصرف و بدمصرف شامل جریمه‌هایی می‌شوند، اظهار کرد: اگر قرار باشد تعرفه‌ها تغییری کند در تعرفه سال آینده ابلاغ خواهد شد.

فیروز قاسم‌زاده با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای برخورد با مشترکان بدمصرف نیز، گفت: برخورد با مشترکان بدمصرف دو جنبه دارد که در مصوبه هیئت وزیران به آن اشاره شده است. یکی بحث تعرفه‌های پلکانی و دیگری بحث قطع آب است.

قاسم‌زاده ادامه داد: در ابلاغیه برای قطع آب یک شرط گذاشته شده به‌طوری که اگر در شهر یا منطقه‌ای با بحران و احتمال قطع آب برای مشترکان مواجه باشیم، آب مشترکان بدمصرف با اخطار قبلی قطع خواهد شد.

آب مشترکان بدمصرف قطع شد

وی با بیان اینکه در تابستان امسال نیز آب ۹ مشترک بدمصرف در همین راستا قطع شد که تاثیرات بازدارندگی نیز به دنبال داشت، اظهار کرد: اکنون سازوکاری را تعریف کرده‌ایم که اگر مشترکی بالای دو برابر الگو مصرف کند، برای آن پیامک اخطار و توصیه‌ای ارسال می‌شود و هر زمانی که بحران در آن شهر و منطقه صورت بگیرد آب این مشترکان قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به شرایط فعلی تامین آب در کشور و استان‌های بحرانی، گفت: در شرایط کنونی مدل‌های تامین آب شرب بیانگر این است که در هیچ شهری دچار مشکل نیستیم، مگر اینکه شرایط تغییر کند و مجبور به اعمال سیاست‌های جدید شویم.

به گفته فیروز قاسم‌زاده کشور شرایط در تهران نیز مناسب است و مشکلی برای تامین آب وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید