حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان، وارد پایتخت روسیه شد و درباره هدف اصلی خود از سفر به مسکو گفت: تهران برای میانجی‌گری در بحران اوکراین تلاش می کند.

اهداف سفر حسین امیرعبداللهیان به مسکو

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، وزیر خارجه کشورمان دقایقی پیش برای دیدار با همتای روسی خود وارد مسکو شد.

حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به مسکو گفت: برخی از طرف‌های اروپایی از جمهوری اسلامی ایران درخواست دارند که در بحران اوکراین وارد شود و به کاهش درگیری‌ها و بازگشت شرایط در میز مذاکره و توقف جنگ کمک کند لذا یکی از اهداف اصلی سفرم تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پایان این وضعیت است.

وی افزود: پیگیری مناسبات دوجانبه تهران - مسکو و موضوع افغانستان نیز در دستور کار مذاکرات این سفر است.

همچنین کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو نیز در مورد اهداف این سفر گفت: ما به دنبال تحقق کریدور شمال- جنوب هستیم که در این خصوص گفت‌وگوهای زیادی بین مسئولان دو کشور انجام شده و در آینده نزدیک هم نمایندگان سه کشور یعنی رؤسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان در باکو دور هم جمع می‌شوند تا ریل باقی مانده از این کریدور را را که رشت- آستارا است را بتوانند در موردش به تصمیم برسند و عملیات اجرایی آن را انجام دهند.

وی افزود: یک بخش دیگر در حوزه اوکراین است؛ بخشی از کشورهای اروپایی با توجه به روابط نزدیک ایران، خواهان این هستند که ایران در این‌باره ایفای نقش کند.

 جلالی یادآور شد: نکته بعدی در مسائل منطقه‌ای به مسائل افغانستان، مباحث مربوط به سوریه و مسائل مربوط به غرب آسیا برمی‌گردد.

سفیر ایران در روسیه یادآور شد: بحث قرارداد ۲۵ ساله را با روسیه داریم؛ ما پیش نویسی را به طرف روس ارائه کردیم، طرف روس نظرات خود را به ما اعلام کرده و این مسئله در حال بررسی است

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید