۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
کد خبر: 55384069

گویا صفحه زیبای طبیعت هر آنچه در آستین دارد، را برای شهر چابهار و گردشگران آن به نمایش می‌گذارد، به خصوص در ساحل شب تاب چابهار که از جاذبه‌های تکرار ناپذیر سیستان و بلوچستان است.

ساحل شب تاب چابهار

سلام نو - سرویس گردشگری: چابهار شهری زیبا و پر معما است. در لحظه‌به‌لحظه اقامت در چابهار، طبیعت زیبا و بکر چابهار شما را شگفت زده خواهد کرد. طبیعت، همواره به ناشناخته و عجیب بودن مشهور است، اما این موضوع در چابهار به اوج خود می‌رسد. گویای صفحه زیبای طبیعت هر آنچه در آستین دارد، را برای شهر چابهار و گردشگران آن به نمایش می‌گذارد.

به‌طورقطع می‌توان گفت، چابهار آن‌قدر مملو از شگفتی است، که شما از گذراندن لحظات خود در شهر چابهار نه‌تنها خسته نخواهید شد، بلکه برای خاطرات خوش خود در چابهار دلتنگ خواهید شد. برای آشنایی با جذابیت‌ها و شگفتی‌های طبیعت چابهار با ما در مقاله ساحل شب تاب چابهار همراه باشید.

دریا و آرامش هدیه نفیس چابهار به گردشگران و ساکنین

می‌توان به جرئت گفت دریا یکی از زیباترین، جذاب­ترین و بی‌نظیرترین هدیه‌ها خداوند به هستی است. خلقتی فوق‌العاده، که سرتاسر آن پر از شگفتی و عجایب است. امواج سرسخت دریا همان چیزی است که به شما احساس زندگی می‌دهد. دریا و امواجش همان حس ناب زندگی هستند، که هیچ‌گاه پایان نخواهد پذیرفت. اگر هزاران بار هم با صخره برخورد کنند بازهم به ساحل باز خواهند گشت.

ساحل شب تاب چابهار
ساحل شب تاب چابهار بسیار چشم نواز است

عجیب نیست، که شهر چابهار ویژگی‌های دوست دیرینه خود یعنی دریا را آموخته باشد. مردم خونگرم و مهربان جنوبی مانند دریا غنی از مهر و محبت هستند و طبیعت چابهار مملو از شگفتی‌!. چابهار آن‌قدر زیبا و اعجاب‌انگیز است، که می‌گویند در دنیا همتایی ندارد و شاید در برخی موارد رقیبی برای شهر زیبای چابهار نام برد. می‌خواهید بدانید چابهار چه چیزی دار که آن را بی رقیب کرده؟ همراه در مقاله ساحل شب تاب چابهار بیاید.

ساحل شب تاب چابهار از عجایب چابهار

چابهار زیبا در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. بندر چابهار تنها بندری در ایران است، که مستقیماً به اقیانوس مرتبط است. شاید چابهار این‌همه عجایب را از اقیانوس هند به ارث برده است.

اگر بخواهیم از شگفتی‌های چابهار بگویم، به واقع ناتوان هستیم. از چه بگویم، از کوه‌های مریخی که عقل آدمی باور ندارد، این‌همه نقش و نگار حاصل دست استادکار ماهری نیست، بلکه کوه‌های مریخی با آن نقش و نگارهای بی‌نظیر حاصل دست طبیعت هستند. از کوه‌های مریخی بگذریم، تالاب صورتی را چه بگویم، تالاب لیپار نادره تالاب‌های ایران است. تالاب که به جای داشتن رنگی آبی، صورتی رنگ است!.

اعجابی دارد چابهار که در جهان فقط چند ساحل صاحب این اعجاب هستند و ساحل بندر چابهار در میان سواحل ایران نادر و یکتا است. ساحل شب تاب چابهار همان شگفتی است، که همانند آن در ایران وجود ندارد. سواحلی ناب با قالب‌ها و تصاویر بی‌نظیر که هوش از سر شما خواهد برد. اگر دلتان می‌خواهد تصویری ببینید که به سختی می‌توان در نقاشی خلق کرد، به سواحل شب تاب چابهار سفر کنید.

ساحل شب تاب چابهار
ساحل شب تاب چابهار از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است

رویای ساحل شب تاب چابهار

خسته از کشمکش‌های زندگی ماشینی و خسته از شلوغی شهر، بار سفر به سوی آرام‌ترین و دلپذیرترین شهر ایران، یعنی چابهار ببند. میان این‌همه فشار کمی به خویشتن باز گرد، به خود وعده ملاقات غروب آفتاب در کنار بندر چابهار را بده. بلند شو، به سوی چابهار پرداز کن. همراه ما در مقاله ساحل شب تاب چابهار باشید، می‌خواهیم بر بال خیال به سفر شگفت‌انگیزی برویم.

سفر کردن به چابهار مختص به فصل خاصی نیست، چون چابهار در تمامی فصول هوای خوب و دلپذیری دارد. اگر دوست دارید، تصاویر زیبایی از دریا تماشا کنید بهتر است، در فصل تابستان به چابهار سفر کنید. اما ما برایتان پیشنهاد بهتری داریم، برای اینکه یکی از عجایب دریا را تماشا کنید، بیاید این‌ بار در زمستان به چابهار برویم.

نزدیک ساعت چهار و پنج هتل را به مقصد، سواحل بندر چابهار ترک کنید. به ساحل که رسیدید، کفش‌های خود را دربیاورید و به آرامی پا بر ماسه‌زارهای ساحل دریای عمان بگذارید. در جایی نزدیک به دریا، که امواج دریا را حس می‌کنید بنشینید. دست‌هایتان را پشت سر خود بگذارید و پاهایتان را دراز کنید، آسوده از هیاهوی دنیای بیرون به خورشیدی که آرام‌آرام راه رفتن را در پیش گرفته است، چشم بدوزید.

تماشای غروب خورشید، در کنار دریا آن‌هم زمانی که امواج دریا سعی دارند، بهترین سنفونی را اجرا کنند، بی‌نظیر و فوق‌العاده است. لحظه‌ای آرامش و آسودگی در کنار دریای عمان. همان‌طور که خورشید بالا می‌روید، شما هم چشمان‌تان را ببندید و فارغ از کار و فشارهای زندگی، به خودتان فکر کنید. اگر خوب گوش کنید، امواج دریا کمکتان می‌کنند.

ساحل شب تاب چابهار
ساحل شب تاب چابهار مانند شفق قطبی بسیار کم‌یاب است

به‌طورقطع ساعت‌ها است، که در خیال خودتان غرق هستید. از غروب آفتاب مدت‌ها است، که می‌گذرد. حالا چشمان‌تان را باز کنید، که دریای زیبا را در کنار آسمان پر ستاره تماشا کنید. نیازی نیست چشم‌های خود را مدام باز و بسته کنید و یا به بینایی خود شک کنید، درست می‌بیند، جوهرهای آبی رنگ در اندازه‌های کوچک در دریا غوطه‌ور هستند. حالا اعجاز ساحل شب تاب چابهار دید، زیبایی بی‌نظیر که نمونه آن را در دنیا به سختی خواهید یافت.

ساحل شب تاب چابهار
ساحل شب تاب چابهار توجه بسیاری از گردشگران را جلب کرده است

اگر هوس کرده‌اید یکی از این جواهرات آبی را لمس کنید، مراقب باشید چون بسیار حساس هستند. زیبا و خیال‌انگیز هستند اما بسیار شکننده. دلتان می‌خواهد، راز این جواهرات آبی و ساحل شب تاب چابهار را کشف کنید، درست است!؟

فیتوپلانگتون‌ها، موجودات بسیار کوچک و میکروبی سازنده و معمار این شاهکار در ساحل چابهار هستند. همان‌طور که تالاب لیپار را صورتی می‌کنند، در دل شب دریای سواحل چابهار را نیز آبی و گوهر نشان می‌کنند. اعجاب ساحل شب تاب چابهار بی‌نظیر است، مطمئنم که ساعت‌ها چشم بر نخواهید داشت. از مهمان‌نوازی دریا در ساحل شب تاب چابهار لذت ببرید، سفر خوش.

کد خبرنگار: ۹
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    6 0
    ایران زیبای ما، خدا حافظت باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید