"از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است؟" سوالی است که تقریبا تمامی گردشگران بندر زیبای چابهار، جهت انتخاب نوع وسیله سفر، خواستار پاسخ آن هستند.

از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است؟

سلام نو - سرویس گردشگری: بندر چابهار از جمله مناطق بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی است که سالانه هزاران گردشگر خارجی و ایرانی را جذب زیبایی‌های طبیعی خود می‌سازد.

قطعا اتوبوس می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخاب برای هر سفری باشد و بالطبع گزینش آن اصلا عجیب نیست، اما نکته حائز اهمیت و مسئله‌ای که به عجیب بودن انتخاب اتوبوس برای مسافران تهران به چابهار می‌انجامد، طولانی بودن مسیر مبدا تا مقصد است.

از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است و به چه عواملی بستگی دارد؟

جهت اطلاع، مسافت تهران - چابهار، این بندر در ۱۸۱۵ کیلومتری تهران قرار دارد که طبق محاسبه میانگین، پیمودن این مسیر ۱۸ ساعت و ۴۸ دقیقه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان می‌برد. در حالت کلی فاصله ثبت شده برای این دو مسیر به وسیله سفر زمینی ۱۹ ساعت است که عواملی می‌توانند سبب تغییر، افزایش و یا کاهش این مدت زمان شوند.

سرعت

همانطور که ذکر کردیم، حداکثر سرعت مجاز برای اتوبوس از تهران تا چابهار، ۱۰۰ کیلومتر است. اما این سرعت می‌تواند در موارد بسیاری کاهش یابد و یا حتی در شرایط خاص افزایش پیدا کند. قاعدتا راننده اتوبوس نمی‌تواند وسیله نقلیه را از زمان شروع حرکت تا پایان رسیدن به مقصد در یک میزان ثابت نگه دارد. همین عامل، معمولا سبب افزایش طول مسیر و در پی آن مدت زمان رسیدن به مقصد می‌شود.

تعداد ایست

اگر با اتوبوس سفر کرده باشید، از شرایط مسیر آن آگاه هستید. اتوبوس‌های مسافربری معمولا هر چند کیلومتر یک‌ بار جهت سرویس بهداشتی و گرفتن نوشیدنی توقف می‌کنند؛ صرف صبحانه، نهار و شام به علاوه اقامه نماز، به ایست منجر می‌شود که این ایست‌ها زمان رسیدن به مقصد را افزایش می‌دهند.

از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است؟

بنابراین در پاسخ به سوال از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است؟ نمی‌توان تنها به یک عدد حدودی ۱۹ بسنده کرد.

مدت زمان ایست

درست است که در پاراگراف قبلی، از ایست به عنوان یک عامل تغییر دهنده میزان ساعت رسیدن به مقصد استفاده کردیم. اما منظور از تعداد ایست با مدت زمان ایست کاملا متفاوت است. در بعضی مواقع مدت زمان یک ایست بین راهی می‌تواند با چند ایست برابری کند، بنابراین می‌توان گفت که طول زمان ایست نیز می‌تواند سبب ایجاد تغییر در ساعت رسیدن به مقصد شود.

اقلیم مسیر

شرایط آب و هوای جاده به شدت بر روی سرعت اتوبوس تاثیرگذار است. معمولا در اقلیم نامساعد شرکت‌های اتوبوس رانی از مسافربری برای مسیرهای طولانی خودداری می‌کنند، اما در حالت کلی این مورد نیز می‌تواند تغییر دهنده سرعت وسیله نقلیه باشد.

همراهی مسافران

شاید این گزینه جزء دلایل منطقی محسوب نشود، اما در برخی سفرها عدم همراهی مسافران سبب می‌شود تا زمان رسیدن به مقصد دچار تاخیر شود. به صورت عمده، وجود کودک در میان مسافران می‌تواند این مورد را به وجود آورد.

مطمئنا تا این خط از مقاله به پاسخ سوال "از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است" دست یافته‌اید، اما دقت کنید که ۱۹ ساعت تنها یک زمان تقریبی است و در حالت معمول سفر تهران به چابهار می‌تواند به یک و نیم روز به طول انجامد.

حالا که فهمیدیم از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است چه کنیم؟

حالا که فهمیدیم از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است آیا طی کردن این مسیر آن هم با این راه طولانی و خسته کنند منطقی است؟ اگر بخواهیم صادقانه پاسخ دهیم باید بگوییم هر چند سفر جاده‌ای به چابهار جذاب است، اما سفر اتوبوسی چندان گزینه دلپذیری نیست.

چرا؟ چون اتوبوس‌ها چندان دلپذیر نیستند، مسیر طولانی، توقف کم و هوا گاها ناخوشایند است. در چنین فضایی انواع حساسیت و بیماری می‌توان با شدت بیشتری بروز و ظهور پیدا کند.

با این همه سفر با اتوبس گزینه‌ای هر چند چندان دلپذیر نیست، اما از نظر اقتصادی معقول است. هزینه بلت بهترین اتوبوس‌ها با هزینه بلیت ساده‌ترین پروازها قابل قیاس نیست. پس اگر دانشجو هستید یا به هر دلیل دیگری بین تهران و چابهار زیاد رفت و آمد می‌کنید فارغ از اینکه  از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است این گزینه برای شما از نظر اقتصادی به صرفه است.

البته اگر رانندگی بلد هستید و ماشین دارید سفر جاده‌ای به چابهار قطعا سفر جذابی است و توصیه جدی ما به شما این است که حتما چنین سفری را تجربه کنید. شاید بپرسید چرا؟ دلیل آن ساده است؛ دیدن برخی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در بین راه.

از تهران تا چابهار؛ دیدار با تاریخ و طبیعت

ایستگاه اول کاشان است. محل قتلِ امیرکبیر و جایی که با وجود کوچکی معماری‌های دلپذیر خانه و مساجدش شما را حسابی جذب می‌کند. به جز این اگر در اردیبهشت از کاشان عبور کنید به فصل گل و گلاب می‌رسید.

نمایی از بازار کاشان
نمایی از بازار کاشان

ایستگاه دوم اصفهان است؛ نیمه‌ی زیبا و زنده‌ی جهان. اصفهان نیازی به تعریف ندارد، از میدان نقش جهان تا پل‌های تاریخی و چهارباغ و صدها بنای تاریخی دیگر، اصفهان می‌تواند شما را جادو کند.

ایستگاه سوم یزد است، از امن ترین شهرهای ایران که با آرامش خیره کننده خود پذیرای شما است. یزد شهر خشت، بادیگر، تکیه‌های عزاداری، مساجد، آتشکده‌ها و البته عزاداری‌های پر معنا است. یک روز در یزد بمانید تا یک دل سیر این شهر را تماشا کنید.

ایستگاه چهارم کرمان است، شهر کم ادعا اما پر قصه. کرمان مملو از بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی است. باغ شاهزاده ماهان، بازار کرمان، آتشکده زرتشتیان، کاروانسرا و حمام وکیل تنها بخشی از جاذبه‌های کرمان هستند.

 باغ شازده ماهان کرمان
باغ شازده ماهان کرمان

​ایستگاه پایانی هم که سیستان و بلوچستان است؛ این استان گرم و دلنشین که انگاری جادوهای هزار و یک شب ریشه در فرهنگ غنی و جالب آن دارند.

با هم مرور داشتیم به چهار ایستگاه اصلی بین راه تهران تا چابهار و ضرورت دیدار از هر کدام آن‌ها. تنها کمی تغییر مسیر می‌توان شهرهایی مثل بم یا رفسنجان را به این ایستگاه‌ها اضافه کند.

حالا که پاسخ از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است را یافتید و جاذبه‌های مسیر زمینی را هم شناختید کدام گزینه را انتخاب می‌کنید؟ سفر با اتبوس، خودروی شخصی یا هواپیما؟ چرا؟

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 1
    من بااتوبوس ازمسیرترمینال جنوب به چابهاررادرمدت ازبیست وچهارساعت طی کردم!
  • احمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    5 0
    19 ساعت نیست 9 صبح از ترمینال جنوب حرکت کنی فرداش ساعت 11 میرسی حدودا 26 ساعت
  • حسن IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    1 0
    زیر ۲۴ ساعت هیچ اتوبوسی این مسیر را به خصوص چابهار به تهران را طی نمی کند این مسیر در صورت مناسب بودن آب و هوا برای سواری ۲۱ ساعت است
  • Majid IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    از تهران ب زاهدان با اتوبوس حدود 20ساعت و از زاهدان تا چابهار حدود 12ساعت راهه، با این حساب بنظرم از تهران تا چابهار حدود 28 ساعت بشه...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید