با ما همراه باشید تا درباره مکان‌های دیدنی و گردشگری استان لرستان بیشتر بدانید.

بهترین مکان‌های دیدنی استان لرستان برای گردشگری کدامند؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: استان لرستان که در غرب کشور قرار گرفته است دارای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تاریخی بسیار زیادی است. استان لرستان با داشتن منابع آب بسیار زیادی که دارد تبدیل به سومین استان پرآب ایران شده است. کوه‌های سر به فلک کشیده لرستان هر ساله برف زیادی را در خود ذخیره می‌کنند و در فصول گرم سال در رودخانه‌های بی‌شماری که در طبیعت وجود دارند روانه می‌کنند. طبیعت بکر استان لرستان به همراه آثار باستانی و مناطق تاریخی که در این استان قرار دارند همگی باعث شده‌اند تا هر ساله افراد زیادی برای گردشگری در این استان به لرستان سفر کنند. با ما همراه باشید تا درباره مکان‌های دیدنی و گردشگری استان لرستان بیشتر بدانید.

چه مکان‌های دیدنی در استان لرستان وجود دارند؟

  • از قلعه فلک الافلاک دیدن کنید: تا اسم بازدید از استان لرستان می‌شود قلعه فلک الافلاک آشناترین محلی است که بازدیدکنندگان از لرستان به فکر دیدن کردن از آن می‌افتند. قلعه فلک الافلاک که دارای قدمت تاریخی بسیار بالایی است در سال ۱۳۴۸ به ثبت آثار ملی ایران درآمد. جالب است که بدانید قلعه فلک الافلاک در زمان قاجار به عنوان پادگان نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و پس از آن برای مدتی تبدیل به زندان شد. اکنون از این بنا تاریخی به عنوان موزه استفاده می‌شود و بازدید کنندگان زیادی از آن دیدن می‌کنند. قلعه فلک الافلاک در شهر خرم آباد قرار گرفته است.
  • از آبشار آب سفید دیدن کنید: آّبشار آب سفید در شهر الیگودرز قرار گرفته است. این آبشار که در بعضی از فصول سال ارتفاعی ۸ متری دارد بسیار پرآب و زیبا است. دیدن کردن از طبیعت بکر و بسیار زیبایی که در اطراف آبشار قرار گرفته‌اند از درختان گردو و بلوط گرفته تا لاله‌های واژگون همگی و همگی زیبایی این منطقه را دوچندان کرده‌اند. پیشنهاد ما به شما این است که حتما از این آبشار زیبا دیدن کنید.
  • از دریاچه گهر دیدن کنید: دریاچه گهر که از زیباترین مناطق موجود در استان لرستان است در شهر دورود قرار گرفته است. برای دیدن کردن از دریاچه گهر باید مسیری ۱۷ کیلومتری را تا روستا درب آستانه با ماشین طی کنید و پس از آن با مسیری ۱۸ کیلومتری رو به رو خواهید شد که در عین زیبایی خطرناک هم هست. قبل از تصمیم به دیدن از دریاچه گهر حتما آمادگی جسمانی‌تان را بالا ببرید.
  • از تونل برفی ازنا دیدن کنید: تونل برفی ازنا که تقریبا ۳ متر ارتفاع و حدود ۸۰۰ متر طول دارد از جاذبه‌های شهر ازنا است. این تونل برفی که حاصل اجتماع هزاران تن برف طی سالیان بسیار زیادی است در فصل گرم سال مکانی بسیار خنک را برای گردشگری به وجود آورده است. این تونل برفی در اشتران کوه، فاصله ۵ کیلومتری از ازنا، روستا کمندان به سمت ازنادر قرار گرفته است.
  • از غار کلماکره دیدن کنید: غار کلماکره که ششمین گنج بزرگ دنیا را در خود جای داده بود در شهر پلدختر قرار گرفته است. این غار که قبلا به عنوان خزانه هخامنشیان و ساسانیان مورد استفاده قرار می‌گرفته است اکنون محلی برای گردشگری است. جالب است که بدانید بیش از ۵۰۰۰ عتیقه در این غار کشف شد و اکنون فقط ۱۰ درصد از این گنج در ایران است. اشیا گرانبهای این غار در موزه‌های لوور، متروپولیتن و میهو کیوتو قرار گرفته‌اند.
کد خبرنگار: ۲۱
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • غلامی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    این چه ضد تبلیغی است لرستان این همه جای دیدنی داره، فقط خود شهر خرم آباد بیشتر از بیست مکان تفریحی در حد بین‌المللی داره، دیگه بقیه نقاط استان بماند چرا فقط سه مورد رو ذکر کردید هر کس بخواند فکر میکنه لرستان فقط همین سه مکان تفریحی رو داره خواهشا دیگه از اینگونه تیترها کار نکنید
  • محسن IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    این گزارش میتونست کامل تر از این باشد !
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام بروجرد بهترین منطقه گردشگری داره چغا و منطقه سر سبز گلدشت و ظروفات ورشو بروجرد در دنیا همتا ندارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید