دبیر شورای امنیت روسیه از همکاری گسترده مسکو با کشورهای عضو آسه آن در تمامی جهات خبر داد.

روسیه به دنبال افزایش همکاری با آسه‌آن است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  دبیر شورای امنیت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو قصد دارد همکاری با کشورهای عضو آسه آن را در تمامی جهات گسترش دهد.

 نیکلای پاتروشف در جلسه رایزنی نمایندگان عالی و مسئول مسائل امنیتی روسیه و آسه آن افزود: کشور ما مایل است گفت و گوهای راهبردی چند جانبه را با این انجمن فعال کند، همکاری های عملی را در همه جهات افزایش دهد و به طور مشترک در واکنش به مشکلات منطقه همکاری داشته باشد.

مقام ارشد امنیتی روسیه تاکید کرد که آسه آن یکی از فرمت های اساسی تعامل سیاسی در منطقه آسیا – اقیانوسیه است.

به اعتقاد وی، سیستم سازوکار مذاکراتی این انجمن، نقشی تعیین کننده در تضمین صلح، ثبات و اعتماد متقابل بین بازیگران کلیدی منطقه ایفا می کند.

پاتروشف گفت: روسیه از حفظ سیستم روابط فراملی آسه آن محور در منطقه حمایت می کند. وی با اشاره به واکنش مشترک به چالش های نوظهور یادآور شد که دامنه این مشکلات و تهدیدها، بسیار گسترده است.

وی از جمله این موارد، تروریسم، جدایی طلبی،   افراط گرایی، جرایم فراملی، قاچاق انسان، سلاح و مواد مخدر، جرایم سایبری، راهزنی دریایی، قاچاق و فعالیت های مالی غیرقانونی را نام برد.

اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به اتحادیه آسه آن در سال ۱۹۶۷ فعالیت خود را در جنوب شرق آسیا با هدف پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و گسترش همکاری های درون منطقه ای میان کشورهای عضو آغاز کرد.

مالزی، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، برونئی، میانمار، کامبوج، لائوس، ویتنام و تایلند اعضای دهگانه اتحادیه آسه‌آن را تشکیل می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید