وزیر نیرو اعلام کرد که مرحله نخست طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان ۲ تا سه هفته آینده اجرا می شود.

وعده وزیر نیرو درباره وضعیت تامین آب همدان
به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیما، وزیر نیرو در سفر به همدان از بهره برداری مرحله نخست طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان ظرف ۲ تا سه هفته آینده خبر داد.

 علی اکبر محرابیان در سفر به استان به منظور بازدید از طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان و همچنین بررسی روند مسالی و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی استان، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح از ۱۷ سال پیش آغاز شده است، گفت: این طرح فراز و نشیب زیادی داشته است و با توجه به وضعیت تامین آب همدان و خشکسالی ممتد این استان و به ویژه سال آبی جاری قرار شد این طرح جزء طرح‌های ویژه و اولویت دار دولت قرار گیرد وهر چه سریعتر برای تکمیل آن اقدام شود.

وی افزود: اجرای این طرح با طول ۱۴۰ کیلومتر و خط انتقال ۱۶۰۰، لوله‌ای به قطر یک متر و ۶۰ سانتی متر، سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع نزدیک به ۶۰۰ متر دارد که آب در ارتفاع در کوهستان پمپ می‌شود و طی یک مسیر صعب و مشکل این آب به تصفیه خانه می‌رسد و به شهر همدان منتقل می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در بازدید از این طرح و بر اساس گزارش‌های مهندسان و متخصصان طرح امیدواریم شاهد افتتاح فاز یک آن طی هفته‌های آینده باشیم و بتوانیم آب همدان رو به طور کامل تامین کنیم.

محرابیان با اشاره به اینکه در پی کمبود بارش‌ها خروجی سد اکباتان کاهش چشمگیری داشته است، گفت: امیدواریم با افتتاح فازهای بعدی این طرح مساله آب همدان برای همیشه رفع شود و سال‌های بعد آب مطمئن و پایداری برای همدان ایجاد شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید