کنترل کولر گازی به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی تنظیمات دلخواه خود را روی کولر اعمال کند. در صورتی که ریموت کنترل خراب شود استفاده از کولر گازی به راحتی قبل نخواهد بود و شما نمی توانید از آپشن‌های مختلف کولرگازی استفاده کنید.

علت کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی

ریموت کنترل کولر گازی می تواند به دلایل مختلفی خراب شود که در این مطلب می خواهیم در مورد مهم ترین علت های کار نکردن آن و روش های رفع عیب آن صحبت کنیم.

پیشنهاد خدمات: نمایندگی کولرگازی اجنرال

عیب یابی کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی

مهم ترین علت های کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی عبارتند از:

  • رعایت نکردن فاصله استاندارد
  • کثیف بودن سنسور ریموت
  • تمام شدن باطری کنترل
  • خرابی برد اصلی
  • هنگ کردن یا ضربه خوردن کنترل

ادامه تمام موارد را توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد خدمات: نمایندگی کولرگازی هایسنس

فاصله استفاده از ریموت کنترل نامناسب است

یکی از علت های بسیار ساده که می تواند باعث شود ریموت کنترل کار نکند این است که ممکن است به اندازه کافی نزدیک به دستگاه نباشید. زیرا در صورتی که سنسور ریموت در فاصله مناسب از دستگاه قرار نگرفته باشد، ریموت کار نخواهد کرد. از طرف دیگر ممکن است که در مسیر سنسور کنترل مانعی مانند دیوار یا حتی یک مبل قرار گرفته باشد.

در این صورت کافی است که فاصله و مکان خود را تغییر دهید و ریموت کنترل را مجدد امتحان کنید. در صورتی که همچنان کار نکرد باید موارد دیگر را بررسی کنید.

پیشنهاد خدمات: نمایندگی کولرگازی تراست

سنسور ریموت کنترل کثیف است

یکی دیگر از دلایلی که می تواند در عملکرد ریموت کنترل تاثیر منفی داشته باشد، کثیف شدن سنسور کنترل است. در اغلب موارد به دلیل اینکه افراد گاهی اوقات به دلیل کم توجهی با دست کثیف یا آلوده کنترل را لمس می کنند یا در معرض گرد و خاک و در محل های کثیف قرار می دهند روی سنسور ریموت، آلودگی یا کثیفی به وجود می آید.

علت کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی

در بیشتر موارد علت کار نکردن کنترل کولر گازی همین علت است. زیرا گرد و خاک و آلودگی، باعث عدم دریافت سیگنال‌های کنترل توسط کولر گازی خواهد شد. برای رفع این مشکل کافی است که سنسورها پاک شوند. از یک دستمال تمیز برای اینکار کمک بگیرید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان به قسمت سنسور کنترل فشار وارد نکنید و به آرامی این کار را انجام دهید. بعد از پایان کار، مجدد ریموت کنترل را امتحان کنید.

باطری کنترل تمام شده است

اگر با بررسی دو مورد قبلی، ریموت کنترل همچنان کار نکرد باید به سراغ تست باطری بروید. زیرا این احتمال وجود دارد که باطری ریموت خالی شده باشد. برای اطمینان می توانید باطری را روی یک وسیله برقی دیگر امتحان کنید. در صورتی که آن دستگاه هم با استفاده از باطری کار نکرد می توانید اطمینان حاصل کنید که علت کار نکردن ریموت کنترل گازی، خالی شدن باطری است.

علت کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی

برای حل این مشکل کافی است که باطری را تعویض کنید. البته توجه داشته باشید که باطری های جدید را به درستی در محل خود قرار دهید. اگر درب پشت کنترل را باز کنید با علامت های مثبت و منفی مواجه خواهید باشد. با توجه به قطب مثبت و منفی باتری و علامت هایی که روی کنترل هست، باتری ها را در جای خود قرار دهید.

برد کنترل اصلی خراب شده است

در برخی موارد ممکن است که مشکل ریموت کنترل کولرگازی جدی تر باشد. یکی از مشکلاتی که می تواند برای ریموت کنترل کولر گازی به وجود بیاید این است که برد کنترل اصلی خراب شده باشد. یکی از سوالات رایج در ارتباط با این موضوع این است که از کجا بدانیم برد کنترل اصلی کولر گازی خراب شده است؟

برای تست برد کنترل اصلی یک راه بسیار ساده وجود دارد. شما کافی است کنترل را در کنار یک رادیو روشن قرار دهید. سپس دکمه کنترل را بفشارید. در صورتی که در صدای رادیو تغییراتی ایجاد شد و شما صدای نویز و خش خش را شنیدید یعنی ریموت کنترل سالم است. در غیر این صورت ریموت‌ کنترل خراب است و برای تعمیر آن باید از یک فنی‌کار کمک بخواهید.

ریموت کنترل هنگ کرده است

یکی دیگر از دلایل کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی این است که هنگ کرده است. برای رفع این مشکل باید ریموت کنترل را ریست کنید تا به حالت اولیه برگردد.

هر چند در مدل های مختلف، مکان دکمه ریست می تواند متفاوت باشد اما در اغلب موارد در پایین سمت راست کنترل قرار دارد. برای ریست کردن کافی است که برای چند ثانیه آن را فشار دهید تا تمام داده‌ های قبلی پاک ‌شوند. اگر ریموت کنترل دکمه ریست نداشت، برای ریست کردن یکبار باطری ها را خارج کنید و سپس در محفظه قرار دهید.

علت کار نکردن ریموت کنترل کولرگازی

تعمیر یا تعویض ریموت کنترل؟

جواب این سوال به این بستگی دارد که علت خرابی ریموت کنترل چیست. به عنوان مثال اگر علت کار نکردن کنترل کولر گازی، خرابی برد کنترل باشد و این قطعه قابل تعمیر نباشد بهتر است که آن را تعویض کنید. اما در برخی موارد ممکن است که تعویض قطعات پرهزینه باشد. در این شرایط بهتر است که شما یک ریموت کنترل جدید خریداری کنید.

ریموت کنترل ضربه خورده است

اگر ریموت کنترل ضربه خورده  باشد کار نخواهد کرد. هرگونه ضربه به کنترل کولر گازی می تواند باعث شکستگی خازن و پایه‌های کریستال برد ریموت شود. در این صورت باید ریموت کنترل توسط تعمیرکار بررسی شود و در صورت نیاز برخی از قطعات آن تعمیر یا تعویض شوند.

تعمیر ریموت کنترل کولر گازی

در این مطلب در مورد علت های کار نکردن کنترل کولرگازی صحبت کردیم و روش های رفع عیب آن را توضیح دادیم. در صورتی که موفق به تعمیر ریموت کنترل نشدید و علت کار نکردن آن به خاطر مشکلات فنی بود بهتر است قبل از هر اقدامی از یک تعمیرکار اسپیلت  کمک بگیرید. زیرا ممکن است به ریموت کنترل آسیبی برسانید که قابل رفع نباشد.

منبع: https://ipemdad.com/

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا شاهدوند US ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام. تشکر میکنم از مقاله خوبتون و راهکارهای مفیدتون در این مقاله. یکی از راهکارهایی که یکی از دوستان به من یاد داد و دوست دارم با دوستان عزیزم به اشتراک بذارم اینه که کنترل رو باز کنید. اون صفحه سیلیکونی کلیدهارو دربیارید و پشت کلیدهارو با کاغذ تمیز کنید. اونهارو که تمیز میکنید عملکرد دکمه ها به حالت قبل بر میگرده. این برای تلفن های بی سیم هم جواب میده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید