آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه امروز نماز جمعه، تحریم‌ها را مانع اصلی برای عدم سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در ایران دانست.

تحریم‌ها مانع اصلی سرمایه‌گذاری در ایران هستند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به مذاکره کشورمان با کشورهای غربی، اظهار کرد: تقریباً ۹۰ درصد مباحث حل شده اما مسئله تحریم هنوز حل نشده است و نظر ایران این است که تمامی تحریم ها باید برداشته شود که خواسته‌ای کاملاً منطقی و درست است.

وی افزود: کشورهای غربی باید با برداشتن تحریم ها حُسن نیت خود را اثبات کنند از سویی دیگر به ما تضمین بدهند تا مذاکرات مانند دفعه قبل نشود که پس از این همه مذاکره ناگهان آمریکایی ها از برجام خارج شدند، یکی از اهداف ما از مذاکره رفع مشکلات اقتصادی کشورمان است که به واسطه تحریم ها ایجاد شد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه تا زمانی که تحریم ها در کشورمان حاکم باشد و وضع آن روشن نشود درب ها به روی کشورمان بسته است و سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در کشورمان ندارند، تأکید کرد: مذاکرات باید منجر به لغو تحریم ها شود، همچنین غربی ها باید به ما تضمین بدهند.

نورمفیدی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها به دنبال ایرانِ ضعیف هستند، بیان کرد: مسئله آمریکا با ایران صرفاً مربوط به انرژی هسته ای نیست بلکه آنها به دنبال آن هستند تا پیشرفت های موشکی ایران را متوقف کنند و از تأثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه بکاهند، امروز ایران در کشورهای منطقه حضور مؤثر دارد که آمریکایی ها تحمل دیدن این اثرگذاری را ندارند.

آمریکا در مذاکرات تضمین دهد

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایرانِ ضعیف و درس پس‌دِه است، متذکر شد: آمریکا به دنبال ایران ضعیف است والا اگر چنین نیتی ندارند چرا در مذاکرات به ما تضمین نمی دهند؟ در واقع آمریکایی ها نمی خواهند مشکلات اقتصادی ایران حل شود.

نورمفیدی ، خطیب جمعه گرگان : تا تحریم هستیم درها روی کشورمان بسته است / سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری در کشورمان ندارند

نورمفیدی یکی از اهداف سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه را ناشی از تصمیم روسیه در کاهش صادرات نفت و گاز به کشورهای اروپایی خواند و متذکر شد: بعد از آنکه روسیه صادرات نفت و گاز خود را به اروپایی ها کم کرده این کشورها به فکر چاره افتادند و در واقع با سفر به منطقه به گدایی نفت و گاز آمدند چراکه پس از تصمیم روسیه قیمت نفت و گاز در آمریکا و اروپا قیمت بالایی داشته است.

وی تأکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا در سفر به منطقه از عربستان سعودی درخواست کرد صادرات نفت خود اروپا را افزایش دهد تا توقف صادرات نفت و گاز به اروپا از سوی روسیه جبران شود که عربستان صعودی گفت روزانه ۱۱ و نیم میلیون بشکه نفت تولید و صادر می کند و فقط می تواند یک و نیم میلیون بشکه نفت دیگر آن هم در چند ماه آینده به سبد صادرات خود اضافه کند که می توان گفت بایدن در این هدف خود ناکام ماند.

امام جمعه گرگان ناتوی عربی را هدف دیگر آمریکایی ها دانست و گفت: اجماع کشورهای عربی منطقه علیه ایران یکی از اهداف آمریکا در سفر به منطقه است که آمریکایی ها در این خواسته خود نیز با جواب رد کشورهای منطقه مواجه شدند طوری که لحن سخنان عربستان سعودی نسبت به ایران نرم تر شد و امیر قطر نیز استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز را حق تمامی کشورها دانست که در مجموع می توان گفت بایدن در این بخش نیز با دست خالی از منطقه برگشت و به اهداف مهم خود در سفر به منطقه دست پیدا نکرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان موافقت عربستان سعودی مبنی بر اجازه اسرائیل در استفاده از حریم هوایی این کشور را اقدامی اشتباه دانست و گفت: مکه و مدینه تنها متعلق به عربستان سعودی نیست که این کشور اجازه داده پروازهای اسرائیل از مکه و مدینه انجام شود، قطعاً این اقدام موجب تنفر عمیق همه مسلمانان از عربستان سعودی می شود که به اسرائیل به عنوان دشمن مسلمانان اجازه استفاده از حریم هوایی را داده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید