۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 55373646

دانه‌های کنجد سرشار از انرژی هستند و روغن به دست آمده از آن‌ها نیز این ویژگی را دارد. شیره‌ی انگور استفاده شده در حلوا ارده نیز ارزش غذایی بالایی از نظر طب سنتی دار. حلوا ارده با شیره ویتامین‌های زیادی را به شما می رساند که می تواند جبران انرژی از دست رفته شما باشد. استفاده از شیره‌ی انگور در این حلوا سبب شده تا میزان مصرف شکر به حد قابل‌ توجهی کاهش یابد.

حلوا ارده شیره انگور

ارده کنجد یا حلوا ارده یکی از محبوب‌ترین فرآورده‌های کنجدی و از پرمخاطب‌ترین صبحانه‌ها در کشور به شمار می‌رود. به دلیل طعم و خاصیت بی‌نظیر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. مصرف این محصول مفید و مغذی سبب جبران کمبود املاح بدن می‌شود و برای درمان اغلب بیماری‌هایی چون پوکی استخوان بسیار مفید است. با این حال استفاده از مواد مغذی دیگری در کنار حلوا ارده به عنوان صبحانه یا میان وعده، موجب افزایش مواد معدنی و خواص بی‌نظیر آن می‌شود.

بهترین موادی که می‌توان علاوه بر مصرف ارده در کنار آن استفاده کرد، استفاده از انواع شیره‌های طبیعی همچون شیره انگور یا خرما است. البته این شیره‌ها را می‌توان به طور ترکیبی با ارده نیز استفاده کرد و در این صورت هم تفاوتی در خواص آن‌ها ایجاد نمی‌شود. در ادامه این مطلب قرار است شما را بیشتر با حلوا ارده شیره انگور آشناسازیم. خواهشمندیم تا انتها این مطلب ما را با نگاه گرمتان یاری کنید.

حلوا ارده شیره انگور چیست؟

حلوا ارده شیره انگور به عنوان یک ماده مغذی صد در صد طبیعی و ارگانیک دارای خواصی بسیار شگفت انگیز برای سلامت بدن افراد است که معمولا اکثر افراد آن را در وعده صبحانه میل می‌کنند. هر دو این مواد در طب سنتی، دارای خواص درمانی بسیار زیادی هستند و هرچند که فواید و خواص شیره انگور به تنهایی برای سلامت بدن موثر و کافی است، اما اگر این دو با یک دیگر ترکیب شوند می‌توانند طعمی دلنشین و خواص درمانی بسیاری برای بدن انسان داشته باشند.

ارده در واقع نوعی مایع است که از کنجد نرم پوست کنده و کوبیده شده تهیه می‌شود. طوری که روغن آن جدا نشده است و به تنهایی می‌تواند یک وعده غذایی کامل به خصوص برای صبحانه باشد. ارده فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی است و همانطور که گفته شد صد در صد ارگانیک و طبیعی می‌باشد.

شیره انگور نیز از فرآورده‌های‌ انگور است که در واقع از آب به دست آمده از آن تولید می‌شود. این شیره دارای خواص بسیار زیادی برای مصرف‌کنندگان است. یکی از خواص شیره انگور ضدنفخ بودن آن است و در تقویت بنیه بدن تاثیر به سزایی دارد. همچنین سرشار از انرژی و بسیار خون‌ساز است و مصرف آن باعث جذب ویتامین‌هایی از جمله A و B و C می‌شود.

خواص حلوا ارده شیره انگور

حلوا ارده شیره انگور دارای خواص بسیاری است که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • ارده و شیره یک چاق‌کننده طبیعی محسوب می‌شوند و همچنین برای تقویت قوای جنسی نیز بسیار موثر هستند.
  • ارده و شیره خاصیت انرژی‌زایی دارند و برای فصول سرد که بدن به انرژی بیشتری برای فعالیت دارد بسیار مناسب هستند.
  • یکی از خواص مهم شیره و ارده، تسکین‌دهنده دردهای رماتیسم و شریانی است.
  • میزان کالری بالای حلوا ارده شیره انگور برای تامین انرژی و مواد مورد نیاز بدن به ویژه در سنین خردسالی، سالخوردگی و برای بیماران بسیار مفید است.
  • خواص حلوا ارده شیره انگور بسیار مشابه به خواص کنجد است و همانند آن سبب بهبود عملکرد ذهن، افزایش قدرت یادگیری، تسکین درد برخی از مفاصل و درمان اختلالات کبد و کلیه می‌شود.
  • حلوا ارده تاثیر بسیاری در درمان و رفع کم خونی دارد.
  • حلوا ارده شیره انگور خواص بسیاری در زمینه کمک به مو نیز دارد، برای مثال اگر حلوا ارده واقعا از روغن کنجد تهیه شده باشد که سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است، می‌تواند اسید‍‌های چرب بدن را تامین کند و این اسیدها علاوه بر تامین کالری برای سلامت پوست و مو در فرآیند رشد آن‌ها نیز مفید هستند.
  • مصرف حلوا ارده به دلیل وجود کنجد و خواص بی‌نظیر آن برای بانوان شیرده و باردار بسیار مفید است. البته به میزان متعادل مصرف شود.
  • مصرف فرآورده‌های کنجد یا خود دانه کنجد که دارای فیبر هستند خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهند.
  • مصرف حلوا ارده برای درمان اختلالات کبدی و ناراحتی‌های کلیه و کبد نیز بسیار مفید است و خطر ابتلا به آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  • مصرف حلوا ارده شیره انگور برای ورزشکاران نیز بسیار مفید است زیرا وجود اسیدهای چرب و ضروری بدن باعث می‌شود تا به بدن ورزشکاران در حین تمرین به نوعی انرژی تزریق کند.

نحوه نگهداری از حلوا ارده شیره انگور

حلوا ارده شیره انگور نیاز به نگهداری در یخچال ندارد. فقط کافی است در دمای معمولی از آن نگهداری کنید. هر چند وقت حلوا ارده را هم بزنید تا روغن و ارده مجدد با هم مخلوط شوند. در صورتی که این محصول را به دور از نور خورشید و در ظروف مناسب در بسته نگهداری کنید به راحتی تا یک سال سالم خواهد ماند.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را به طور کامل با حلوا ارده شیره انگور و برخی از مزایا آن آشنا ساختیم. حال اگر قصد استفاده از این نوع حلوا کاملا ارگانیک را دارید می‌توانید با خیالی آسوده و راحت برای خرید آن از سایت سویدا (soveyda-co.ir)اقدام کنید و از میل کردن آن در وعده‌های غذایی خود نهایت لذت را ببرید. تشکر صمیمانه از شما برای اینکه تا انتها این مطلب ما را همراهی کردید و امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید