رهبر مسیحیان کاتولیک امکان سفرش به روسیه و تبدیل شدن به اولین پاپی که در تاریخ به روسیه سفر می‌کند، در نظر دارد.

سفر پاپ به اوکراین و روسیه در ماه‌های آتی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مقامات کاتولیک نزدیک به پاپ فرانسیس، این رهبر مسیحیان کاتولیک جهان متعهد شده که در ماه‌های آینده به پایتخت اوکراین سفر کند و به احتمال سفرش به مسکو نیز اشاره کرده است.

به نقل از شبکه فاکس نیوز، پل ریچارد گالاگر، وزیر امور خارجه واتیکان در گفتگو با مطبوعات برنامه سفرهای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در ماه‌های پیش رو را تشریح کرد.

گالاگر در این گفتگو با خبرنگاران تایید کرد که پاپ فرانسیس پس از سفرش به کانادا در اواخر ماه جاری میلادی برای سفر به اوکراین تدارک دیده است. به گفته این مقام ارشد واتیکان، این رهبر مسیحیان کاتولیک حتی امکان سفرش به روسیه و تبدیل شدن به اولین پاپی که در تاریخ به روسیه سفر می‌کند، در نظر دارد.

گالاگر گفت: پاپ بسیار مطمئن است که چنین سفری در صورت انجام، نتایج مثبتی خواهد داشت. او گفته است که به اوکراین خواهد رفت و همیشه مایل بوده به مسکو سفر کرده و با مقامات روسیه دیدار کند.

پاپ فرانسیس مکررا در اظهارات چند وقت اخیرش به موضوع جنگ جاری بین روسیه و اوکراین اشاره کرده است. او پیشتر بیان کرد که اخیرا مکاتبه‌ای بین کاردینال پیترو پارولین، نخست وزیر واتیکان و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد موضوع سفری بالقوه به مسکو صورت گرفته است.

تاکنون سابقه نداشته که هیچ پاپی به مسکو سفر کند و پاپ فرانسیس هم در مدت اخیر انتقادات تندی را از روسیه بابت حمله به اوکراین مطرح ساخته است.

واتیکان در اصل چند ماه پیش درخواست انجام این سفر را مطرح کرد اما به گفته پاپ فرانسیس، مسکو گفت که اکنون زمان مناسبی برای انجام این سفر نیست.

او اظهار کرد: من مایل به رفتن به اوکراین بوده و درخواست کردم که اول به مسکو بروم. ما به تبادل پیام درباره این مورد پرداختیم زیرا در نظر داشتم که رئیس جمهور روسیه پنجره کوچکی به من برای خدمت به آرمان صلح بدهد.

او ادامه داد: و حالا این امر بعد از برگشت من از کانادا امکان‌پذیر شده است، این امکان ایجاد شده که من برای سفر به اوکراین تدارک ببینم. اولین مساله این است که به روسیه رفته تا برای کمک به وضعیت تلاش کنم اما من مایلم به پایتخت‌های هر دو کشور بروم.

پاپ فرانسیس همچنین اظهار تمایل کرده تا با اسقف اعظم کریل، رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه در محل کنگره رهبران مذاهب جهانی و سنتی در ماه سپتامبر دیدار کند. در حالی که هیچ برنامه رسمی برای آن نهایی نشده است، در نظر گرفته شده که این رویداد در قزاقستان با حضور هر دو رهبر مذهبی برگزار شود. پاپ فرانسیس اولین بار در سال ۲۰۱۶ با اسقف اعظم کریل ملاقات کرد که آن اولین دیدار پاپ کاتولیک با رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید