به گفته محققان، غرب آفریقا، هند و آمریکای شمالی ازجمله مناظقی هستند که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۱۰۰ متحمل بیشترین خطرات ناشی از تغییرات آب‌وهوایی شوند.

کاهش تنها ۵/۱ درجه سانتی‌گراد از گرمای زمین، خطرات گرما را برای انسان تا ۸۵ درصد کاهش می‌دهد!

سلام نو-سرویس علم و فناوری: جالب است بدانید کاهش تنها ۵/۱ درجه سانتی‌گراد از گرمایش زمین، اثرات مثبت فراوانی بر عملکرد کشاورزی و اقتصاد دارد و خطرات گرما در سطح جهان بین ۱۰ تا ۴۴ درصد کاهش می‌یابد. این میزان کاهش دما، آسیب‌های ناشی از گرما را ۲۶ تا ۷۴ درصد کاهش میدهد. بزرگترین خطر گرمای زمین، ایجاد خشک‌سالی‌های وسیع است.

به گفته محققان، غرب آفریقا، هند و آمریکای شمالی ازجمله مناظقی هستند که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۱۰۰ متحمل بیشترین خطرات ناشی از تغییرات آب‌وهوایی شوند.

این مطالعه به دنبال ششمین گزارش ارزیابی تغییرات آب‌وهوایی بین‌دولتی انجام می‌شود که نشان می‌دهد انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر خالص جهانی باید در اوایل دهه ۲۰۵۰ برای محدود کردن گرمایش به ۵/۱ درجه سانتی‌گراد بدون افزایش و در اوایل دهه ۲۰۷۰ به دست آید.

متأسفانه تعهدات کشورها در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای دستیابی به اهداف کاهش دمای هوای زمین کافی نیست. در حال حاضر، سیاست‌های فعلی منجر به گرم شدن متوسط ۷/۲ درجه سانتی‌گراد می‌شود، درحالی‌که مشارکت‌های ملی زیادی تعیین شده است. پیش‌بینی می‌شود این تمهیدات تا سال ۲۰۳۰ گرمایش زمین را به ۱/۲ درجه سانتی‌گراد کاهش دهد.

کاهش تنها ۵/۱ درجه سانتی‌گراد از گرمای زمین، خطرات گرما را برای انسان تا ۸۵ درصد کاهش می‌دهد!

اقدامات متعدد برنامه‌ریزی‌شده برای کاهش بیشتر گرما وجود دارد که به‌طور بالقوه گرمایش را به ۸/۱ درجه سانتی‌گراد در خوش‌بینانه‌ترین حالت کاهش می‌دهد، اما این اقدامات هنوز باید انجام شوند و اقدامات اضافی بیشتری برای کاهش گرمایش به ۵/۱ درجه سانتی‌گراد موردنیاز است.

برای این مطالعه، محققان شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای پیچیده‌ای از خطر تغییرات آب‌وهوا را با استفاده از مجموعه‌ای از سناریوهای تغییر آب‌وهوا انجام دادند که در آن دمای جهانی ۲ درجه سانتی‌گراد و به‌طور جداگانه ۵/۱ درجه سانتی‌گراد و ۶۶/۳ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. سپس نتایج را مقایسه کردند.

یافته‌ها عبارت‌اند از:

  • در صورت کاهش تنها ۵/۱ درجه از گرمایش زمین، ابتلا جمعیت جهان به مالاریا و تب دنگی ۱۰ درصد کمتر میشود.
  • قرار گرفتن جمعیت در معرض کمبود آب بیشتر در غرب هند و منطقه شمالی غرب آفریقا مشهود است.
  • تخمین زده می‌شود که با افزایش مستمر گرم شدن کره زمین، صدها میلیون نفر تحت تأثیر خشک‌سالی قرار می‌گیرند.
  • تا سال ۲۱۰۰، گرمایش جهانی سالانه ۴۱ تا ۸۸ میلیون نفر دیگر را در معرض خطر سیل ساحلی در سطح جهان قرار می‌دهد.
  • تأثیرات اقتصادی جهانی تغییرات آب‌وهوایی نیز میزان چشمگیری است. با کاهش تنها ۵/۱ درجه از گرمای زمین، ارزش خالص خسارت از ۶۱ تریلیون دلار آمریکا به ۳۹ تریلیون دلار کاهش یافته است.
کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید