وزارت دفاع تایوان از ورود دستکم ۲۹ فروند هواپیمای جنگی ارتش آزادیبخش خلق چین به منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشور خبر داد.

ادعای تایوان مبنی بر ورود جنگنده‌های چین به آسمان این کشور

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه نوشت: تایوان جنگنده‌هایی را برای هشدار به ۲۹ فروند هواپیمای چینی در منطقه دفاع هوایی خود به پرواز در آورده است که از جمله شامل  بمب‌افکن‌هایی است که به جنوب جزیره و اقیانوس آرام پرواز کردند.  

رویترز این اقدام را تازه ترین نشانه افزایش تنش‌ها بین تایوان و چین و بزرگ‌ترین تهاجم از اواخر ماه مه تاکنون ارزیابی کرده است.

تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند، طی دو سال گذشته یا بیشتر از ماموریت‌های پی درپی نیروی هوایی چین در نزدیکی جزیره‌ تایوان، شکایت کرده است. این جزیره در بخش جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان(ADIZ) و نزدیک به جزایر پراتاس تحت کنترل تایوان قرار دارد.

تایوان فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی خود را جنگ «منطقه خاکستری» می‌نامد که هم برای فرسودگی نیروهای تایوانی از طریق درگیری مکرر آنها و هم برای آزمایش واکنش‌های تایوانی طراحی شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد در عملیات روز سه شنبه جنگنده ها، بمب افکن های استراتژیک، هواپیماهای ضد زیردریایی و سایر هواپیماهای ارتش آزادیبخش خلق چین مشارکت داشتند.

چین از واکنش فوری درباره ادعای تایوان خودداری کرده است. این کشور در موارد قبلی در گذشته گفته بود چنین اقداماتی تمرین های نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت این کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی که از طریق ایمیل به رویترز ارسال کرد گفت که پکن باید «فشار و ارعاب نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه تایوان را متوقف کند».

چین فشار بر تایوان را برای پذیرش ادعای حاکمیت خود افزایش داده است. دولت تایپه می گوید خواهان صلح است اما در صورت حمله از خود دفاع خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید