توافق حمایتی اتحادیه اروپا با دولت فلسطین به ارزش ۲۲۴ میلیون یورو به امضا رسید.

اتحادیه اروپا و فلسطین توافق حمایتی امضا کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این توافق در شهر رام‌الله و با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سفرا و نمایندگان کشورهای اروپایی در فلسطین امضا شد.

این توافق توسط شکری بشاره، وزیر دارایی فلسطین و نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی به امضا رسید.

محمود عباس در جریان این مراسم از اتحادیه اروپا و کشورهای آن به خاطر حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین در تمامی زمینه‌ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: اروپا رویکرد راهکار تشکیل دو کشوری در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت می‌شناسد، اروپا اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و امیدواریم که کشور فلسطین را نیز به رسمیت بشناسد زیرا این مسأله به پیشبرد روند صلح کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: بیش از ۷۰۰ قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل، ۹۰ قطعنامه شورای امنیت و ۹۰ قطعنامه شورای حقوق بشر همگی‌شان به مسأله فلسطین مربوط می‌شوند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواست که ماه آتی میلادی به منظور اجرای آنچه که او و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در خصوص موضوعات مختلف قول داده بودند به منطقه سفر کند.

محمود عباس همچنین تصریح کرد: ما شریک هستیم و به راهکار تشکیل "دو کشوری" ایمان داریم اما همچنان ما در لیست "تروریستی" کنگره آمریکا قرار داریم با علم به اینکه توافق امنیتی بین ما و آنها و بین بسیاری از کشورها برای مبارزه با تروریسم جهانی وجود دارد.

وی ادامه داد: جو بایدن به من گفته بود که مخالف مهاجرت و کوچ اجباری فلسطینیان، تغییر وضعیت تاریخی مسجد الاقصی، توسعه شهرک‌سازی‌ها و اقدامات یک‌جانبه از سوی هر دو طرف است و آن یکی از مهمترین بندهای توافق اوسلو است. بایدن همچنین گفت که باید کنسولگری آمریکا به قدس شرقی بازگردد؛ بنابراین به او می‌گویم خواهش می‌کنم که یکی از گفته‌هایتان را اجرایی کنید تا مطمئن شوم امور رو به جلو حرکت می‌کند.

محمود عباس اظهار داشت: دولت اسرائیل اعلام کرده که خواهان راهکار سیاسی نیست اما دست کم ما خواهان اتخاذ اقداماتی برای اعتمادسازی جهت آماده‌سازی راهکار سیاسی هستیم.

در همین رابطه، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تاکید بر اهمیت توافق حمایت مالی اروپایی که بدون قید و شرط امضا شد، ابراز امیدواری کرد توافق حمایت مالی سال ۲۰۲۲ فورا اجرایی شود.

اشتیه همچنین گفت، این توافق از امور اجتماعی، بیمارستان‌ها، موسسات شهر قدس، انرژی و آب شهر غزه، کمک‌های سلامتی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و پرداخت حقوق کارمندان دولتی حمایت مالی می‌کند.

در همین راستا، نماینده اتحادیه اروپا بر تداوم حمایت این اتحادیه از تاسیس موسسات فلسطینی تاکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید