منابع مطلع عراقی از اختلاف نظر رهبران دو ائتلاف "الفتح" و "دولت قانون" بر سر کناره گیری جریان صدر از روند سیاسی این کشور پرده برداشتند.

اختلاف العامری و نوری المالکی درباره کناره‌گیری جریان صدر

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در حالی که منابع از تلاش چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای منصرف کردن مقتدی صدر، رهبر جریان صدر از تصمیم کناره‌گیری از روند سیاسی این کشور خبر داده‌اند، یک منبع مطلع دیگر فاش کرد که هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح و نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون مواضع مختلفی درباره این تصمیم مقتدی صدر دارند و اختلاف نظری میان آنها در این باره وجود دارد.

این منبع در این باره تصریح کرد: المالکی معتقد است که باید کناره گیری صدری‌ها را پذیرفت و تلاشی برای بازگرداندن آنها به روند سیاسی عراق صورت نگیرد. این در حالی است که موضع هادی العامری متفاوت بوده و وی درصدد منصرف کردن مقتدی صدر است.

طبق گفته این منبع، در واقع این هادی العامری است که پشت تصمیم تشکیل و اعزام یک هیئت بلندپایه برای سفر به نجف و دیدار با مقتدی صدر قرار دارد.

منبع مذکور در ادامه آورده است: العامری معتقد است که دولت آینده عراق بدون حضور و حمایت جریان صدر موفق نخواهد بود و این درحالی است که موضع نوری المالکی کاملا عکس موضع العامری است.

وی درباره نشست روز گذشته چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و دو بیانیه‌ای که اخیرا توسط این چارچوب صادر و در آنها به نحوی از کناره گیری جریان صدر استقبال شده و بر تسریع در روند تشکیل دولت تاکید شده است، نیز گفت: العامری با تاخیر زیاد در این نشست شرکت کرد و دو بیانیه آخر نیز توسط المالکی صادر شده و العامری در آن نقشی نداشته است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید