طبق اعلام یک خبرگزاری فلسطینی، رهبرانی از جنبش فتح و سازمان آزادی بخش فلسطین، پشت اخبار مربوط به وخامت جسمی عباس قرار دارند.

اخبار ضد و نقیض درباره اوضاع جسمانی محمود عباس / ماجرا چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، اخیرا اخباری درباره اوضاع جسمانی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخابره شد که منابع فلسطینی حقایق جدیدی در این باره منتشر کردند.

به نقل از عربی ۲۱، یک رسانه فلسطینی حقایق جدیدی درباره وضع جسمانی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فاش و اعلام کرد که «محمود عباس »، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیگر توان لازم برای انجام وظایف خود را ندارد.

خبرگزاری قدس پرس به نقل از منابعی که نام نبرد گزارش داد که محمود عباس پس از دیدار چند روز قبل با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن احساس خستگی کرد و حداقل دو روز نتوانست که در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام الله در کرانه باختری حضور یابد.

قدس پرس نوشت: محمود عباس اخیرا تحت یک سری معاینات پزشکی در امان پایتخت اردن قرار گرفته است.

با این حال قدس پرس اعلام کرده است که رهبرانی از جنبش فتح و سازمان آزادی بخش فلسطین که از آنها به رهبران متعادل و متوازن نام برده، پشت اخبار مربوط به وخامت جسمی عباس قرار دارند و در این باره نوشته است: انتصاب الشیخ در پست جدید، ضربه ای به این رهبران است که راه را بر اوج گیری آنها و نشستن بر کرسی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین پس از مرگ عباس می بندد.

قدس پرس نوشت: اخبار مربوط به بیماری رئیس تشکیلات خودگردان و واگذاری برخی ماموریت های به حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در راستای اختلافات داخلی عمیق جنبش فتح و دودستگی شدید حاکم بر کمیته مرکزی این جنبش است که به کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین هم سرایت کرده است.

از سوی دیگر عبدالله عبدالله معاون روابط بین الملل در جنبش فتح به عربی ۲۱ گفت: سخنانی که مطرح می شود به هیچ وجه صحیح نیست.زمانی که صحبت از وخامت اوضاع جسمی عباس بود، او داشت با امانوئل ماکرون صحبت می کرد. احتمالا منبع این تلاش ها، سرویس های امنیتی اسرائیل است و تلاشی برای صدور بحران اسرائیل به عرصه فلسطین به هدف ایجاد تزلزل در این سلامت است.

این در حالی است که اخیرا رادیو بی بی سی انگلیس در توییتی که بعدا آن را حذف کرد نوشت که رئیس تشکیلات خودگردان، به سبب وضعیت جسمی، برخی وظایف خود را به«حسین الشیخ»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تشکیلات سپرده است.

الشیخ با بیان این که انتشاردهندگان این خبر سعی در آشفته کردن وضعیت داخلی فلسطین دارند، این اخبار را تکذیب کرده و افزوده که حال محمود عباس خوب است.

محمود عباس در اواخر ماه می گذشته با صدور حکمی حسین الشیخ را به عنوان دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان جانشین «صائب عریقات »رهبر فقید این سازمان منصوب کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید