۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 55352439

اتصالات نقشی بسیار مهم و کاربردی در زندگی پیشرفته عصر حاضر دارند. اتصالات خود به دو نوع اتصالات دائمی و اتصالات موقت تقسیم‌بندی می‌شوند. پیچ و مهره ابزاری برای ایجاد اتصالات موقت است.

عمده فروشی پیچ و مهره تهران

آن‌ها برای اتصال بخش‌هایی که نیاز به باز و بسته کردن آن‌ها با هدف تعمیر و یا تعویض بخش‌های متصل شده، استفاده می‌شوند و اهمیت زیادی در صنعت دارند. با توجه به نقش مهم و حساسی که پیچ و مهره‌ها بر عهده دارند، باید کیفیت بالایی داشته و بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید شده باشند. یک پیچ با کیفیت را باید از یک مرکز معتبر بخرید. جهان پیچ صنعت، عمده فروشی پیچ و مهره در تهران است که به صورت فروشگاه اینترنتی فعالیت دارد و شما می‌توانید انواع مختلف پیچ و مهره را از سراسر کشور، از این سایت خریداری کنید. آنچه جهان پیچ صنعت به عنوان یکی از بزرگترین عمده فروشی‌های پیچ و مهره در تهران عرضه می‌کند، با کیفیت‌ترین پیچ و مهره‌ها از معتبرترین برندها است.

ما قصد دارد در این مقاله شما را با اهمیت استفاده از پیچ و مهره در صنایع مختلف و همچنین کاربردهای انواع پیچ در صنعت، آشنا کند.

اهمیت استفاده از پیچ و مهره در صنایع مختلف

پیچ و مهره نامی آشنا برای هر فردی است. زیرا حتی اگر فردی فنی نباشیم، بارها با این ابزار ساده و کاربردی، سروکار داشته‌ایم. پیچ و مهره‌ها دارای کاربردی بسیار گسترده در صنایع مختلف هستند. این ابزار یا به صورت مستقیم با صنعتی در ارتباط‌ هستند و یا ارتباطی غیر مستقیم دارند. به عنوان مثال پیچ و مهره در صنعت خودرو سازی بطور مستقیم در مونتاژ و اتصال قطعات مختلف کاربرد دارد، اما در صنعت پتروشیمی پیچ و مهره‌ها در زیر ساخت‌های این صنعت مانند تجهیزات استخراج، ساختمان‌ها، لوله‌های انتقال نفت و گاز و... کاربرد دارند.  با توجه به این وسعت کاربرد، اهمیت استفاده از پیچ و مهره بر کسی پوشیده نیست. همچنین این وسعت کاربرد سبب طراحی انواع مختلفی از پیچ و مهره‌ها شده است. هر نوع پیچ و مهره دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی است و برای کاربردی خاص مناسب است. در ادامه به برخی از انواع پیچ و مهره و کاربردهای آن‌ها در صنایع مختلف اشاره کرده‌ایم.

کاربرد پیچ خشکه در صنایع مختلف

پیچ خشکه همان پیچ فولادی است که در صنعت پیچ و مهره به عنوان پیچ خشکه شناخته شده است. این نوع پیچ از فولاد با درصد کربن متوسط ساخته شده و دارای خواص مکانیکی مطلوبی است و کاربردهای زیادی در صنعت دارد. مهم‌ترین نکته در مورد پیچ خشکه این است که این پیچ در گریدهای استحکامی مختلفی تولید و عرضه می‌شود. گرید استحکامی هر پیچ معرف استحکام کششی و استحکام تسلیم آن است. استحکام کششی و استحکام تسلیم از مهم‌ترین پارامترهای خواص مکانیکی پیچ و مهره است که مستقیما بر کاربرد پیچ و مهره‌ها تاثیر می‌گذارند. پرکاربردترین گریدهای پیچ خشکه گریدهای ۸/۸، ۹/۱۰ و ۹/۱۲ هستند.

 از جمله کاربرد پیچ خشکه در صنایع مختلف می‌توان به صنعت ساختمان سازی، خودروسازی، ساخت انواع سازه‌های سبک و سنگین، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، ساخت و مونتاژ ماشین آلات صنعتی و... اشاره کرد. فولادها دارای مقاومت به خوردگی پایین هستند، از اینرو برای کاربردهایی که اتصال در مجاورت رطوبت و یا مواد شیمیایی و خورنده قرار دارد، از پیچ گالوانیزه استفاده می‌شود. گالوانیزه نوعی پوشش مقاوم به خوردگی است که روی فولاد و آهن اعمال می‌شود. جهت استعلام قیمت و خرید پیچ خشکه در سایزهای مختلف با کارشناسان فروش جهان پیچ صنعت تماس حاصل فرمایید.

کاربرد پیچ آلن در صنایع مختلف

پیچ آلن یکی دیگر از پیچ‌های پرکاربرد در صنایع مختلف است. این پیچ دارای سر استوانه‌ای شکلی است که روی آن یک حفره یا سوراخ دارد. بدنه این پیچ مانند سایر پیچ‌ها رزوه شده است. برای باز و بسته کردن پیچ آلن از آچار مخصوص آلن به نام کلید آلن استفاده می‌شود. این آچار در داخل حفره قرار می‌گیرد و با چرخاندن آچار داخل حفره، پیچ باز و بسته می‌شود. بنابراین پیچی مناسب برای استفاده در فضاهای تنگ که جا برای پیچاندن پیچ با اچار معمولی نیست، استفاده می‌شود. پیچ آلن خود در انواع مختلفی طراحی شده است و هر نوع کاربرد خاصی دارد. پیچ‌های آلن اتصالاتی محکم با امنیت بالا ایجاد می‌کند. به همین دلیل این پیچ در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا داریم مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمده کاربرد پیچ آلن در صنایع مختلف، مربوط به صنعت خودرو سازی، ساخت انواع ماشین آلات سبک و سنگین صنعتی، صنعت هوایی و هوافضا، ساخت کشتی و... است. جهت اطلاع از قیمت و خرید پیچ آلن در سایزهای متنوع به فروشگاه اینترنتی جهان پیچ صنعت مراجعه کنید.

کاربرد پیچ‌های شش گوش

پیچ شش گوش پرکاربردترین پیچ در صنعت است. این نوع پیچ با سری شش گوش و بدنه‌ای رزوه شده شناخته شده‌ترین و پر استفاده‌ترین نوع پیچ و می‌توان گفت پیچی عمومی است. پیچ شش گوش در مدل‌های مختلفی طراحی شده است. هر مدل از این پیچ خصوصیاتی دارد که آن را برای استفاده در کاربردی خاص مناسب کرده است. همچنین مدل‌های مختلف پیچ شش گوش از جنس‌های مختلفی همچون آهن، خشکه، استیل و گالوانیزه در بازار موجود است و شما باید جنس و مدل این پیچ را متناسب با کاربردتان انتخاب کنید. طراحی پیچ‌های شش گوش به گونه‌ای است که دارای استحکام بالایی در کاربرد است.

عمده فروشی پیچ و مهره تهران

کاربرد انواع مهره

مهره یکی از اجزای اتصالات است که در کنار پیچ‌ها استفاده می‌شود. هدف از استفاده از مهره‌ها، محکم کردن پیچ در اتصال و ایجاد اتصالی مستحکم‌تر و با دوام‌تر است و از باز شدن پیچ در اثر اعمال نیرو و فشار در حین کابرد جلوگیری می‌کند. مهره‌ها خود انواع مختلفی دارند مانند مهره شش گوش، مهره مربعی، مهره ریلی، مهره چاکنت، مهره سربسته و...، هر نوع از این مهره‌ها با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارند برای استفاده در کاربردی خاص مناسب هستند. اما پرکاربردترین نوع مهره، مهره شش گوش است و در کاربردهای عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهره‌ شش گوش از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود، اما چر استفاده‌ترین نوع آن‌ها مهره‌ شش گوش خشکه، مهره شش گوش استیل، پلاستیکی و مهره‌های گالوانیزه هستند. بعلاوه آن‌ها بر اساس استانداردهایی بین‌المللی سایز بندی شده‌اند. مهره‌ها معمولا در کاربردهایی که به یک سمت اتصال دسترسی داریم، استفاده نمی‌شوند و در این کاربردها پیچ‌ها به تنهایی مسئول ایجاد اتصال هستند. اگر بخواهیم به کاربرد انواع مهره‌ها اشاره کنیم، باید بگوییم هرجا ردی از پیچ‌ها باشد، مهره‌ها هم در آنجا پیدا می‌شوند.

کاربرد انواع واشر

واشر یک صفحه گرد یا مربعی شکل فلزی یا پلاستیکی است که در وسط آن یک سوراخ دارد. واشرها از اجزای جانبی اتصالات هستند و به همراه پیچ و مهره‌ها در اتصال استفاده می‌شوند. هدف از استفاده از واشرها در اتصالات، استحکام بیشتر اتصال و حلوگیری از باز شدن پیچ و مهره در اثر لرزش و ارتعاش است. مهره‌ها با توزیع بار در سطح بیشتری، استحکام اتصال را افزایش می‌دهند. همچنین ارتعاشات وارد شده را تا حد زیادی دفع می‌کنند. از دیگر دلایل استفاده از واشر، نقش درزبندی آن است. در واقع در کاربردهایی که اتصال با سیالات در ارتباط است، از واشر با هدف درزبندی یا نشت‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نشت سیالات از محل اتصال که نقطه ضعف برای نشت و درز به حساب می‌آیند، جلوگیری می‌کند. واشرها هم مانند مهره‌ها از مواد مختلفی همچون آهن، فولاد، استیل و پلاستیک ساخته می‌شوند که بر اساس کاربرد نوع مناسب آن باید انتخاب شود.

با توجه به آنچه که از واشرها گفته شد، آن‌ها در کاربردهایی که به استحکام بالا نیاز داریم، کاربردهایی که اتصال تحت لرزش و ارتعاش است و کاربردهایی که اتصال در تماس با سیالات همچون رطوبت، نفت، گاز و... است، استفاده می‌شوند.

معرفی بزرگترین عمده فروشی پیچ و مهره در تهران

با توجه به اهمیت پیچ و مهره در صنعت و مسئولیتی که این ابزار در صنایع مختلف دارد، کیفیت پیچ و مهره‌ای که خریداری می‌کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. مراحل تولید، فرایندهای جانبی، مواد سازنده و ترکیب شیمیایی و سایز بندی پیچ و مهره باید مطابق با استانداردهای تعریف شده برای هر بخش باشد. برای خرید پیچ با کیفیت از معتبرترین شرکت‌های سازنده داخلی و خارجی که مطابق با آخرین استانداردهای تعریف شده، ساخته شده‌اند، جهان پیچ صنعت را به شما معرفی می‌کنیم. این شرکت را می‌توان بزرگترین عمده فروشی پیچ و مهره در تهران معرفی کرد که به صورت اینترنتی به خریداران این ابزار در سراسر کشور خدمات می‌دهد. این مجموعه عرضه کننده انواع مختلف پیچ و مهره از جنس‌های مختلف و در سایزهای متفاوت است و شما می‌توانید، پیچ یا پیچ‌های مورد نظر خود را در بالاترین کیفیت از این مجموعه خریداری کنید.

برای دریافت اطلاعاتی تکمیلی از پیچ و مهره مورد نظر و یا دریافت مشاوره و همچنین راهنمای سفارش و خرید محصولات سایت جهان پیچ صنعت، می‌توانید در ساعات اداری با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی سایت تماس بگیرید. محصولات سفارش داده شما در کوتاه‌ترین زمان برای شما ارسال خواهد شد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید