اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز شستا با ۱.۷۹۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱.۶۸۷ واحد و تاپیکو با ۱.۲۸۱ واحد افزایش بودند.

گزارش بورس ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / تغییر جدید بورس را سبز کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، بازار سهام امروز با آغاز اعمال دامنه نوسان ۶ درصدی برای بازار اولی‌ها شاهد عبور شاخص بورس پس از مدت‌ها از کانال مقاومتی خود بود هرچند که در نیمه دوم بازار امروز بر عرضه‌ها افزوده شد.

امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۲۶.۶۶۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶.۷۸۸ واحدی عدد ۶ هزار و ۷۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۲۱.۲۸۳و احد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۴۸.۲۶۲ واحد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۸۲۷ هزار واحد را تجربه کرد. در بورس تهران امروز ۱۲ میلیارد و ۴۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۶۴۲ هزار و ۴۰۶ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۳۱۱ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۵ میلیارد و ۵۵۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱.۸۲۹ میلیارد تومان معامله شد که از این رقم مبلغ ۱۸۰ هزار میلیارد تومان ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز شستا با ۱.۷۹۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱.۶۸۷ واحد و تاپیکو با ۱.۲۸۱ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی شرکت‌های فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۴۴ واحد، گروه صنعتی پاکشو با ۳۵ واحد و سرمایه گذاری بهمن با ۲۸ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، امروز بازار سهام در نخستین روز از اجرای دامنه نوسان ۶ درصدی برای سهم‌های بازار اولی، شاهد عبور قدرتمند از محدوده مقاومتی یک میلیون ۵۰۰ هزار واحدی بود. بازاری جذاب و شاداب با لیدری گروه پالایشی‌ها و محصولات پتروشیمیایی در حالی امروز رقم خورد که شستا نیز بالاترین حجم معاملات در دامنه نوسان قیمتی مثبت را به نام خود ثبت کرد.

با این همه در دقایق پایانی بازار غلبه فروشندگان بر خریداران سهام روی دامنه نوسان مثبت قیمتی باعث شد تا از اوج گیری نماگرها اندکی کاسته شود.

روند معاملات متعادل و رو به مثبت در اغلب نمادهای معاملاتی بویژه در هلدینگ های چند رشته‌ای در حالی امروز دنبال شد که بازار سهام امروز نظاره گر ورود پول بیش از ۱۷۰ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به بازار بودیم.

در پیرامون بازار نیز امروز اظهار نظر وزارت امور خارجه درباره آخرین مذاکرات برای دستیابی به منابع مسدود کشور و همچنین تکاپوی بانک مرکزی برای فروش بالای اوراق بدهی اسلامی در فرابورس قابل تأمل بود.

در گروه خودرویی‌ها نیز پس از تکذیب تصمیم ساتا برای خرید سهام برخی شرکت‌های خودرویی شاید متعادل شدن روند معاملات این گروه و افزایش عرضه‌ها بودیم هر چند که همچنان جمع آوری سهام در نمادهایی همچون سایپا برای حقیقی‌ها جذاب است.

در بازارهای جهانی نیز همچنان چشم انداز قیمت‌ها برای کارگزاران با توجه به تداوم مناقشه روسیه و اوکراین، با دورنمای تورمی و افزایش قیمت کامودیتی ها و نفت خام مواجه است.

در مجموع بازار سهام امروز بازاری پر هیجان و شاداب بود که همزمان با افزایش دامنه نوسان یک درصدی قیمت سهام تلاش می‌کرد تا خود را در برابر شرایط جدید، همسان و البته همچنان محتاطانه گام بردارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید