مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد گفت که استقبال بالای شهروندان محمودآبادی از تزریق دز سوم واکسن کرونا سبب کاهش بیماران مبتلا به کرونا و خالی شدن تنها بیمارستان این شهرستان از بیماران کرونایی شده است.

خالی شدن بیمارستان محمودآباد از بیماران کرونایی | فوت یک بیمار کرونایی در مازندران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد گفت که استقبال بالای شهروندان محمودآبادی از تزریق دز سوم واکسن کرونا سبب کاهش بیماران مبتلا به کرونا و خالی شدن تنها بیمارستان این شهرستان از بیماران کرونایی شده است.

دکتر عباس توان  افزود: طی هفته های اخیر وضعیت کرونایی در شهرستان محمودآباد به یک ثبات نسبی رسیده است و در آخرین ارزیابی وزارت بهداشت نیز رنگ کرونایی این شهرستان آبی ارزیابی شده است.

وی همچنین از کاهش مراجعه کنندگان مشکوک به بیماری کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه تنها بیمارستان این شهرستان نیز از بیماران کرونایی خالی شده است و هم اکنون هیچ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان محمودآباد بستری نیست.

مدیر شبکه بهداشت محمودآباد علت اصلی کاهش ابتلا به کرونا و موارد بستری را در استقبال مردم از واکسیناسیون دز سوم بیان کرد و توضیح داد: با وجود اینکه میزان استقبال از واکسیناسیون دز سوم در استان حدود ۴۶ درصد بوده ولی این عدد در شهرستان محمود آباد به ۷۱ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۴۶ هزار و ۴۸۵ دز واکسن در شهرستان تزریق شده است، گفت: بر اساس آمار صد در صد جمعیت شهرستان محمودآباد دز اول و ۹۸.۷ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر توان با تاکید بر اینکه واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا است ، افزود: کاهش بیماران کرونایی و همچنین تغییر رنگ بندی نباید سبب عادی انگاری شود ، زیرا در حال حاضر با بازگشایی مدارس امکان شیوع مجدد و افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد از این رو لازم است شهروندان رعایت پروتکل های بهداشتی را همچنان در اولویت خود قرار دهند.

شهرستان محمودآباد در تاریخ ۲۰ اسفند ماه از رنگ نارنجی کرونایی به رنگ زرد تغییر وضعیت داد و پس از گذشت حدود سه هفته در تاریخ ۱۲ فروردین ماه به رنگ آبی کرونایی در آمد.

بیمارستان شهدا تنها بیمارستان شهر ۱۰۰ هزار نفری محمودآباد است که با ۵۴ تخت در بخش های جراحی، کودکان و نوزادان ، آی سی یو و سی سی یو به بیماران خدمات می دهد و در حال حاضر به فعالیت عادی خود بازگشته است.

بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی وزارت بهداشت هم اکنون یک شهرستان مازندران در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی،۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۶۲ بیمار جدید به ۱۹۶ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر از شهروندان مازندرانی به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید