سخنگوی وزارت دفاع چین به استرالیا درباره دخالت در امور داخلی پکن هشدار داد.

هشدار چین به استرالیا درباره دخالت در امور داخلی پکن

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از شینهوا نوشت: «وو کیان»، سخنگوی وزارت دفاع ملی چین تاکید کرد که استرالیا در صورت اصرار بر انتخاب مسیر اشتباه برای مداخله در امور داخلی چین، بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره توافقنامه اکوس بین آمریکا، بریتانیا و استرالیا گفت: «برخی از سیاستمداران استرالیایی برای منافع خود مسائل مربوط به چین را مطرح کرده و بارها در مورد روابط چین و استرالیا و امور مربوط به تایوان اظهارات نادرستی را مطرح کرده‌اند».

این مقام چینی افزود: «توافقنامه آکوس که استرالیا را قادر به ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای با پشتیبانی فناوری پیشرفته آمریکا و بریتانیا می کند به نظام بین‌المللی عدم اشاعه هسته‌ای آسیب می‌زند، صلح و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند و به طور گسترده توسط جامعه بین‌المللی رد شده است».

وی تاکید کرد که چین، تلاش عمدی استرالیا برای دامن زدن به نظریه تهدید نظامی چین را محکوم می‌کند و قاطعانه با آن مخالف است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی چین افزود: «ما بدین وسیله به استرالیا هشدار می‌دهیم که تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک چین استُ جزء امور داخلی آن به شمار می‌رود و هیچ گونه دخالت خارجی در آن مجاز نیست».

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید