محمدامین ولی‌زاد رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ابتلا به کرونا طی سه روز گذشته در استان، روند افزایشی قابل توجهی داشته و ۲۱۵ درصد رشد نسبت به سه روز پیش از آن داشته است.

با فوت ۳ بیمار دیگر مجموع جانباختگان کرونا در آذربایجان‌غربی به ۷۵۲۵ نفر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمدامین ولی‌زاد روز افزود: در سه روز اخیر متوسط روزانه ابتلا به کرونا در استان، به ۱۰۳ نفر رسیده در حالی که این رقم در سه روز پیش از آن، ۴۸ نفر بود.

وی اضافه  کرد: بیشترین تعداد ابتلای به کرونا طی ۱۵ روز گذشته مربوط به هشتم فروردین ماه بود که به ۱۱۸ نفر رسید.

وی اظهار کرد: به دنبال افزایش مبتلایان و بستری شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲۶۹ نفر رسید که ۳۹ نفر بیشتر از چهارم فروردین ماه جاری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: بستری شدگان در بخش آی سی یو کرونا در استان نیز که دورقمی شده بود، دوباره از ۱۰۰ نفر در استان فراتر رفته و طبق آخرین آمار، ۱۰۳ نفر در این مراکز بستری هستند.

ولی زاد گفت: همچنین ۲۶ نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور در آذربایجان غربی تنفس می کنند.

وی با اشاره به فوت سه نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۳۵۵ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۱۰ درصد مردم استان را شامل می شود.

از کل مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی، حدود ۲.۱ درصد جان خود را از دست داده اند که بیش از ۲ نفر در هر هزار نفر جمعیت استان را شامل می شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید