۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
کد خبر: 55342883

رمزگشایی احساسات پشت این صداها می‌تواند به زودی کمی آسان‌تر شود. محققان اروپایی الگوریتمی ایجاد کرده‌اند که حالات عاطفی خوک‌ها را بر اساس صدایی که حیوانات تولید می‌کنند ارزیابی می‌کند.

وقتی خوک‌ها گریه می‌کنند!

 ابزاری که زندگی احساسی خوکی را رمزگشایی می‌کند! الگوریتمی که توسط محققان اروپایی ساخته شده است می‌تواند به کشاورزان برای بهبود رفاه حیوانات کمک کند تا با خوک صحبت کنند.

به گزارش سلام نو، رمزگشایی احساسات می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا تشخیص دهند که حیوانی خوشحال یا مضطرب است و اگر حیوان مضطرب باشد به هر مشکلی در محیط حیوان رسیدگی کند.

صدایی از جیغ، پارس و غرغر است که هر صدا احساس یا نیاز متفاوتی را تلگراف می‌کند. خوک‌ها حیواناتی با بیانگر با طیف وسیعی از صداها هستند. تفسیر تماس‌های آن‌ها می‌تواند گاهی حتی کشاورزان باتجربه را دچار مشکل کند.

رمزگشایی احساسات پشت این صداها می‌تواند به زودی کمی آسان‌تر شود. محققان اروپایی الگوریتمی ایجاد کرده‌اند که حالات عاطفی خوک‌ها را بر اساس صدایی که حیوانات تولید می‌کنند ارزیابی می‌کند.

الودی بریفر، دانشیار زیست شناسی در دانشگاه کپنهاگ و نویسنده این مطالعه گفت: "امروزه رفاه حیوانات به طور گسترده پذیرفته شده است که نه تنها بر اساس سلامت جسمی حیوانات، بلکه بر سلامت روان آنها نیز مبتنی است."

خوک‌ها در میان حیوانات اهلی بسیار روان‌تر هستند و دامنه وسیع‌تری از صداها را بیشتر از بزها، گوسفندها و گاوهای نسبتا کم حرف تولید می‌کنند. برای شکستن کد ارتباط خوک‌ها، دانشمندان در پنج آزمایشگاه تحقیقاتی در سراسر اروپا از میکروفون‌های دستی برای جمع آوری ۷۴۰۰ تماس مجزا از ۴۱۱ خوک استفاده کردند. تماس‌ها در تمام انواع موقعیت‌ها در طول عمر خوک، از تولد تا کشتارگاه، ضبط می‌شد.

سپس محققان بر اساس آنچه که مقاله "استنتاج شهودی" نامیده است، به هر صدا ارزش احساسی مثبت یا منفی اختصاص دادند. به عبارت دیگر، محققین حدس‌های دقیقی در مورد احساس خوک در مورد رویدادی که در آن صدا ضبط شده است انجام دادند.

در اولین گوش دادن، اکثر مردم تمایل دارند کمی بهتر در حدس زدن احساسات خوک بر اساس صدای آن عمل کنند. با این حال، به اندازه کافی به صداهای خوک گوش دهید و الگوها ظاهر می‌شوند.

غرغرهای مرتبط با احساسات مثبت، صداهایی که خوک‌ها هنگام غذا دادن، دویدن یا قرار گرفتن دوباره با مادر یا همزادشان پس از جدایی از خود تولید می کنند، معمولا کوتاه‌تر هستند و لحن آنها یکنواخت است.

جای تعجب نیست که صدای یک خوک ناراضی وحشتناک است. موقعیت‌هایی که باعث فریاد ناراحتی می‌شد شامل له شدن ناخواسته توسط مادر (یک خطر رایج برای خوک‌ها)، در انتظار کشتار، گرسنگی، دعوا و غافلگیری ناخواسته افراد یا اشیاء عجیب و غریب در قلم‌هایشان بود. فریادها، جیغ‌ها و پارس‌های ثبت شده از حیواناتی که ترس یا درد را تجربه می‌کنند، هم از نظر مدت طولانی‌تر و هم از نظر لحن متغیرتر از صداهای رضایت هستند.

یک خوک بالغ وقتی با یک شی ناآشنا روبرو می‌شود جیغ می‌کشد.

دکتر بریفر گفت وقتی به انسان‌ها گوش دادن به این تمایزات ساده آموزش داده می‌شود، کار بهتری در تفسیر دقیق وضعیت عاطفی حیوان انجام می‌دهند. اما هوش مصنوعی از همه بهتر عمل کرد. الگوریتم محققان که توسط یکی از نویسندگان سیارا سایفرد طراحی شده است، در ۹۲ درصد مواقع احساسات حیوان را مثبت یا منفی تشخیص می‌دهد.

محققان این پروژه اکنون به دنبال همکاری با مهندسی هستند که می‌تواند داده‌های آنها را در یک برنامه یا ابزار دیگری که کشاورزان می‌توانند برای تفسیر تماس و وضعیت عاطفی حیوانات خود در زمان واقعی استفاده کنند، ترکیب کند.

درک احساسات حیوانات پیامدهای عملی و قانونی دارد. قوانین مربوط به احساسات حیوانات مانند آنچه در حال حاضر در پارلمان بریتانیا مطرح شده است، تاکید می‌کند که حیوانات قادر به تفکر و احساس هستند. هنگام اتخاذ سیاست‌هایی که ممکن است آنها را تحت تأثیر قرار دهد، در نظر گرفته شود. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ احساسات حیوانات را به رسمیت شناخت.

آقای اسکینر گفت: "توانایی تشخیص زودهنگام مشکلات بزرگترین عامل تعیین کننده در موفقیت درمان است." "هر ابزاری که با تنظیمات انبار سازگار باشد و درک احساسات تک تک حیوانات را افزایش دهد، ارزش دارد."

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید