فدراسیون جهانی کاراته، ورزشکاران و مسئولان روسیه و بلاروس را از حضور در تمامی رویدادهای بین‌المللی محروم کرد.

روسیه از حضور در تمامی مسابقات جهانی محروم شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، دولت انگلیس، «رومن آبراموویچ» مالک چلسی را تحریم کرد و تمام دارایی‌های او از جمله باشگاه چلسی در انگلیس توقیف شد و مالک روس فعلا حق فروش چلسی را هم نخواهد داشت.

همچنین کمیته اجرایی فدراسیون جهانی کاراته پس از تشکیل جلسه به صورت وبینار و همچنین تبادل نظر با کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی و فدراسیون‌های عضو، همه ورزشکاران، داوران، مربیان و مقام‌های کشورهای روسیه و بلاروس را از حضور در تمامی رویدادهای بین‌المللی یا میزبانی از مسابقات کاراته تا اطلاع ثانوی محروم کرد.

فدراسیون جهانی کاراته همچنین اعلام کرد به دقت مسائل مربوط به حمله روسیه به کشور اوکراین را رصد می‌کند و بر اساس شرایط تصمیم‌گیری خواهد کرد.

با اعلام فدراسیون جهانی هندبال، تمامی تیم‌ها، مقامات، داوران، مدرسان و کارشناسان روسیه و بلاروس تا اطلاع ثانوی از شرکت در رویدادها و فعالیت‌های این فدراسیون محروم شدند.

با این تفاسیر روسیه در مسابقات قهرمانی جهانی زیر ۲۰ سال نوجوانان و جوانان زیر ۱۸ سال و همچنین مسابقات قهرمانی جهانی هندبال ساحلی مردان در سال ۲۰۲۲ شرکت نخواهد کرد.

به گفته فدراسیون جهانی این تصمیم با توصیه کمیته بین المللی المپیک مطابقت دارد و تصمیم فدراسیون هندبال اروپا برای تعلیق تیم‌های ملی روسیه و بلاروس و همچنین باشگاه‌های روسیه و بلاروسی که در رقابت های هندبال اروپایی شرکت می کنند را تایید می کند.

سرانجام اتحادیه جهانی کشتی پس از حمله روسیه به اوکراین و پس از محرومیت های گسترده این کشور در رشته های مختلف ورزشی، کشتی گیران، مربیان و داوران روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه رقابت های بین المللی کشتی محروم کرد.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین، میزبانی روسیه و بلاروس را از تمامی رقابت‌های بین المللی لغو کرد.

اتحادیه جهانی این تصمیم را بر مبنای توصیه کمیته بین‌المللی المپیک به فدراسیون های جهانی و در راستای حمایت از صلح میان کشورها اعلام و تاکید کرد: متعاقب با تغییر شرایط نسبت به اتخاذ تصمیمات جدید اقدام خواهد شد.

پیش از این بی توجهی اتحادیه جهانی کشتی به تحریم روسیه همزمان با بسیاری از فدراسیون های جهانی، انتقاداتی را به دنبال داشت.

بلاروس نیز به دلیل حمایت از حملات روسیه و مشارکت در حمله به اوکراین شامل محرومیت شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید