روسیه امروز (دوشنبه) در نخستین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه درباره رسیدگی به اتهامات مربوط به "جنایات جنگی" حضور نیافت.

برگزاری دادگاه لاهه بدون حضور روسیه

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روزنامه گاردین نوشت: روسیه حضور در جلسه استماع دادگاه عالی سازمان ملل متحد را رد کرده است. این دادگاه با درخواست کی‌یف و با آغاز تحقیقات دادستان‌های دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به اتهامات مربوط به "جنایات جنگی" در اوکراین شروع شده است.

یک ردیف از صندلی‌های اختصاص داده شده برای وکلای روسی در دادگاه بین‌المللی دادگستری صبح امروز (دوشنبه) خالی ماند.

«جوآن داناهیو»، رئیس این دادگاه و قاضی آمریکایی گفت که سفیر روسیه در هلند به قضات اطلاع داده که دولت مسکو قصد شرکت در دادگاه را ندارد؛ با این حال جلسه بدون هیئت روسی برگزار شد.

همچنین این پرونده بر تفسیر معاهده ۱۹۴۸ در مورد جلوگیری از "نسل‌کشی" که توسط هر دو کشور امضا شده است، متمرکز است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا یکشنبه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان مدعی شد ایالات متحده «گزارش‌های بسیار معتبری از حملات عمدی [روسیه] به غیرنظامیان» در اوکراین مشاهده کرده است که معادل "جنایت جنگی" به شمار می‌آیند. او همچنین گفت کشورش مشغول رایزنی با متحدان اروپایی برای بررسی احتمال منع واردات نفت از روسیه برای زیر فشار گذاشتن بیشتر ولادیمیر پوتین است.

در همین حال، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل یکشنبه اعلام کرد، از زمان آغاز حمله روسیه بیش از ۳۶۰ غیرنظامی در حملات ارتش روسیه کشته و ۱۱۲۳ نفر هم زخمی شده‌اند. این نهاد سازمان ملل گفت ارقام واقعی "احتمالا بسیار بیشتر" است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید