وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: دولت تصمیم گرفته است تا اقدامات کنترلی صادرات را در برابر بلاروس نیز اعمال کند، چرا که بلاروس به "شکل موثری" از حمله روسیه به اوکراین حمایت می‌کند.

تصمیم کره جنوبی برای اعمال "کنترل‌های صادراتی" علیه بلاروس

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت خارجه سئول اعلام کرد که کره جنوبی "کنترل‌های صادراتی" را علیه بلاروس به خاطر "حمایت موثر" این کشور از حمله روسیه به اوکراین اعمال خواهد کرد.

 این وزارتخانه جزئیات دقیقی را در این خصوص منتشر نکرد اما اعلام کرد که همان "اقدامات مشابه‌ای" را که از پیش علیه روسیه اعمال کرده را انجام خواهد داد. همچنین وزارت خارجه سئول، مسکو را به دلیل حمله به اوکراین محکوم کرد.

ماه گذشته کره جنوبی از کنترل‌های صادراتی در برابر روسیه با ممنوع کردن انتقالات کالاهای استراتژیک خبر داد و به حرکت کشورهای غربی برای تحریم بانک‌های روسیه از طریق سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت پیوست.

در بیانیه‌ این وزارت خارجه آمده است: دولت کره جنوبی تصمیم گرفته است تا اقدامات کنترلی صادرات را در برابر بلاروس نیز اعمال کند. چرا که بلاروس به "شکل موثری" از حمله روسیه به اوکراین حمایت می‌کند.

این در حالی است که روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه " نامیده است. ماه گذشته «آندری کولیک»، سفیر روسیه در کره جنوبی درباره وضع تحریم‌ها علیه کشورش ابراز تاسف کرد و "فشار قدرتمند بیرونی" بر سئول از سوی آمریکا و شرکای غربی‌اش را در این باره مقصر دانست.

همچنین اسپوتنیک گزارش داد که وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده که این کشور به کشورهای غربی جهت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه می‌پیوندد تا اقتصاد روسیه را مورد هدف قرار دهند.

این بیانیه متذکر شده است: علاوه بر تحریم‌هایی که در تاریخ اول مارس علیه اقتصاد روسیه اعمال شد، کره جنوبی در تاریخ ۷ مارس تصمیم گرفت تا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه از جمله هدف گیری بانک مرکزی این کشور را اعمال کند.

وزارت خارجه کره جنوبی تصریح کرد که لیست کامل این محدودیت‌ها پس از مشورت با تمامی وزارتخانه‌های مربوطه اعلام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید