در شرایط تنش های شدید میان روسیه و آمریکا که از زمان پایان جنگ سرد بی سابقه است و حالا می‌تواند با درخواست ترور پوتین توسط یک سناتور وارد مرحله جدیدی نیز شود.

سفارت روسیه: درخواست قتل پوتین توسط یک سناتور جرم است

به گزارش سلام نو از ایرنا، سفیر روسیه در آمریکا روز جمعه در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: فراخوان سناتور گراهام از حزب جمهوریخواه برای قتل ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه جرم است و سفارت روسیه در واشنگتن خواستار توضیح آمریکا در این مورد شده است.
وی افزود: سرنوشت ایالات متحده آمریکا که در حکومت آن چنین اشخاص بی مسئولیت و فاقد مهارت های دیپلماتیک وجود دارند، بسیار ترسناک و نگران کننده است.
سناتور لیندسی گراهام از حزب جمهوریخواه روز جمعه در توئیتی فراخوان برای قتل ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه داده بود.
سفیر روسیه در واشنگتن در ادامه نوشت: از آمریکا بطور رسمی خواستار توضیح در این مورد و محکوم کردن اظهارات تبهکارانه این تبعه آمریکایی شدیم.
وی ادامه داد: اظهارات این سیاستمدار را غیرقابل قبول و انزجار آور می دانم. درجه روس هراسی و نفرت از روسیه در آمریکا به بالاترین سطح رسیده است. 
 آنتونف افزود: باور کردنی نیست که سناتور کشوری که خود را پیشرو در ارزش های اخلاقی در سطح جهانی می داند به خود اجازه دهد تا فراخوان برای ارتکاب عمل تروریستی به عنوان شیوه ای برای دستیابی به اهداف واشنگتن در عرصه بین المللی دهد.
 روابط روسیه و آمریکا تیره است و آمریکا اخیرا ۱۰۱مین بسته تحریم های خود علیه روسیه را وضع کرد و این فشار تحریمی که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید